درک بهترین امتیازات اعتباری

امتیازات اعتباری که از طریق سامانه اعتبارسنجی به دست می‌آید، ابزاری برای تصمیم گیری است که وام دهندگان از آنها استفاده می‌کنند تا بتوانند پیش بینی کنند که احتمال دارد مشتریان به موقع وام خود را بازپرداخت ‌کنند یا خیر. امتیازات اعتباری بعضا به عنوان امتیاز ریسک اعتباری نیز خوانده می‌شوند زیرا به وام دهندگان کمک می‌کند تا این خطر را ارزیابی کنند که مشتریان قادر خواهند بود بدهی‌های خود را مطابق توافق نامه بازپرداخت کنند یا خیر. برای درک بهترین امتیازات اعتباری از طریق سامانه اعتبار سنجی باید با فاکتورهای محاسبه آن آشنا شوید. عناصر گزارش اعتبارسنجی مشتری و اعتبارسنجی بانکی که امتیازات اعتباری را شکل می‌دهند، فاکتورهای محاسبه امتیازات اعتباری هستند. برخی از این فاکتورها که ممکن است بر امتیازات اعتباری تاثیر بگذارد عبارتند از:

بدهی کل حساب‌ها
انواع حساب‌ها
تعداد پرداختی‌‌های دارای دیرکرد
سن حساب‌ها
فاکتورهای محاسبه امتیازات اعتباری از طریق سامانه اعتبارسنجی نشان می‌دهد که چه عناصری بیشترین تاثیر را بر امتیازات اعتباری در زمان محاسبه آن می‌گذارند. آنها همچنین به شما می‌گویند باید به چه مواردی بیشتر توجه شود تا با گذشت زمان اعتبار بیشتری پیدا کنید.

درک بهترین امتیازات اعتباری

دریافت امتیاز اعتباری

انواع امتیازات اعتباری در سامانه اعتبارسنجی

امتیاز اعتباری به وام دهندگان کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند تا به کسانی وام و تسهیلات بدهند که به موقع وام دریافتی را بازپرداخت می‌کنند. علاوه بر امتیاز اعتباری سامانه استعلام بدهی بانکی هم به وام دهندگان کمک خواهد کرد تا از سابقه بدهی بانکی متقاضیان دریافت وام و تسهیلات خود مطلع شوند. از طریق سامانه اعتبارسنجی اعتبار شخصی شما براساس سابقه اعتبارتان ساخته شده است. یکی از این امتیازات اعتباری معتبر بین المللی، امتیاز اعتباری FICO®  که از 300 تا 850 متغیر است، خواهد بود. یک امتیاز اعتباری مناسب برای رفاه مالی شما ضروری است زیرا هرچه بالاتر باشد ریسک اعتباری‌تان کمتر است. در درجه اول دو نوع امتیاز اعتباری، عمومی و سفارشی وجود دارد:

امتیازات اعتباری عمومی توسط بسیاری از وام دهندگان و کسب و کارها برای تعیین ریسک اعتباری عمومی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از همان فرمول در هر آژانس دارای سامانه اعتبار سنجی ،به امتیاز عمومی خود به عنوان یک امتیاز اعتباری دسترسی داشته باشید.
امتیازات اعتباری سفارشی برای استفاده توسط وام دهندگان انفرادی ایجاد شده است. آنها بر اساس گزارش‌های اعتباری و سایر اطلاعات، مانند تاریخچه حساب، از سبد وام دهنده خود استفاده می‌کنند. آنها برای تجارت خاص منحصر به فرد هستند، یا ممکن است توسط وام دهندگان خاصی از جمله اتحادیه های اعتباری مورد استفاده قرار گیرند. نمرات اعتباری سفارشی می تواند برای ارائه انواع وام و تسهیلات خاص اعمال شود.

دلیل استفاده وام دهندگان از امتیازات اعتباری

قبل از امتیازات اعتباری، وام دهندگان به صورت حضوری به گزارش اعتباری هر متقاضی نگاه می‌کردند تا تعیین کنند که آیا می‌تواند بازپرداخت وام و تسهیلات را به موقع پرداخت کند یا خیر. این روند زمان‌بر بود، منجر به اشتباه یا نتایج مغرضانه شد و به وام دهندگان این امکان را داد که تصمیم بگیرند که احتمالا تاثیر چندانی بر توانایی متقاضی در بازپرداخت بدهی نداشته باشد. امروزه، امتیازات اعتباری سامانه‌های اعتبارسنجی مشتری و اعتبارسنجی بانکی به وام دهندگان کمک می‌کند تا به صورت عادلانه‌تر ریسک را ارزیابی کنند.

نمرات اعتباری سازگار و عینی است.
آنها تنها احتمال بازپرداخت بدهی را براساس سابقه اعتبار گذشته و وضعیت اعتبار فعلی شما منعکس می‌کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.