الگوی ساختاری تاثیر بانکداری الکترونیک بر افزایش توان رقابتی بانک‌ها

امروزه دیگر اکثر بانک‌ها به روش بانکداری الکترونیک خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهند که از این طریق شما می‌توانید به صورت آنلاین در هر مکان و هر زمان صورتحساب خود را پرداخت کنید، پول خود را انتقال دهید و به سابقه معاملات حساب چک خود دسترسی پیدا کنید. امکانات بانکداری الکترونیک در آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد مثلا با گرفتن عکس از چک با تلفن همراه خود مبلغ چک را واریز کنید. شما می‌توانید به اطلاعات بانکی خود در هر مکان دارای دسترسی به اینترنت، در کامپیوتر یا تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید. ممکن است در آینده تصمیم بگیرید حساب‌های خود را به یک بانک دارای بانکداری الکترونیک منتقل کنید. این بانک‌ها مزایای بیشتری را به صورت آنلاین نسبت به یک بانک سنتی ارائه می‌دهند، اما فقط بانک‌های آنلاین شعبه فیزیکی ندارند. در حالی که ممکن است این مسئله به نظر برسد، فقط بانک‌های آنلاین مزایایی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ارزش آن را برای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار فراهم کند.

مزایای بانکداری الکترونیک

در ادامه مقاله مزایای بانکداری الکترونیک بررسی می‌شود که هرچه بانکی بتواند مزایا و امکانات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهد، دارای توان رقابتی بیشتری شده و بر رقبای خود چیره خواهد شد.

استعلام بانکی آنلاین

یکی از مزایای بانکداری الکترونیک برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام و تسهیلات دهنده، استعلام بانکی آنلاین و استعلام آنلاین است. از این امکانات این بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند برای استعلام سابقه چک برگشتی مشتریان و بد حسابی آنها به صورت آنلاین در اسرع وقت استفاده کنند تا تصمیمات بهتر و موثرتری در این زمینه بگیرند.

اعتبار سنجی آنلاین

یکی دیگر از مزایای بستر بانکداری الکترونیک برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام و تسهیلات دهنده، اعتبارسنجی مشتریان به صورت آنلاین از سوی موسسات و شرکت اعتبارسنجی است. این موسسات و شرکت اعتبار سنجی و یا شرکت های اعتبار سنجی از طریق داده‌ها و اطلاعات دریافتی از مشتریان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از طریق اعتبار سنجی مشتریان و رتبه بندی اعتباری مشتریان را ارائه می‌دهند. بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تسهیلات و وام دهنده از طریق همین اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری می‌توانند با مدیریت و کنترل ریسک اعتباری خود تصمیمات بهتری و موثر تری در برابر پذیرش و عدم پذیرش اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان بگیرند.

پرداخت آنلاین قبض‌ها

شما همچنین می‌توانید از طریق بانکداری الکترونیک قبض‌های خود را از خانه و یا در هر مکان و زمانی پرداخت کنید و از گم شدن چک‌های خود محافظت کنید. بیشتر بانک‌ها بخشی دارند که شما باید یک بار اطلاعات را پر کنید، سپس می‌توانید هر بار که پرداخت صورتحساب آنلاین پرداخت می‌کنید، آن پروفایل را به سادگی انتخاب کنید.

مشاهده معاملات

بانکداری الکترونیک به شما امکان می‌دهد از هر جایی به سابقه حساب و معاملات خود دسترسی پیدا کنید. این سریع‌ترین روش برای بررسی و مشاهده اینکه آیا تراکنش حساب شما را پاک کرده است یا خیر. همچنین به شما امکان می‌دهد سریع‌تر در مورد معاملات غیرمجاز اطلاعات کسب کنید و به شما کمک می‌کند تا مشکلات را سریعا حل کنید. در سامانه اعتبارسنجی آیس در زبانه وبلاگ مطالب آموزشی در رابطه با جملاتی همچون استعلام معوقات از بانک مرکزی و سامانه جامع استعلام بانکی مطالعه نمایید و برای دیدن نمونه فرم اعتبارسنجی مشتریان به زبانه نمونه گزارش مراجعه کنید.

منبع: thebalance

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.