اعتبارات بانکی و سایر تعیین کننده های اقتصادی فضای کسب و کار در ایران

یکی از تعیین کننده های اقتصادی فضای کسب و کار در ایران اعتبارات بانکی است. اعتبارات بانکی عبارت است از کل اعتبار موجود در یک موسسه مالی و اعتباری و بانک برای کمک به راه اندازی و توسعه کسب و کار و فردی. این در واقع ترکیبی از کل بودجه و اعتباری است که موسسات مالی و بانک‌ها به یک فرد یا کسب و کار خاصی ارائه می‌دهند. میزان اعتبارات بانکی به یک کسب و کار خاص یا افراد به توانایی وام گیرنده در بازپرداخت وام و کل اعتبار موجود در موسسه مالی و اعتباری و یک بانک بستگی دارد.(برای مشاهده فرم اعتبارسنجی خودت و مشتریانت همین حالا اقدام کن)

درک اعتبارات بانکی

اعتبارات بانکی توافق بین بانک‌ها و وام گیرندگان است که در آن بانک‌ها براساس استعلام بانکی و ارزیابی خود از طریق اعتبارسنجی وام گیرنده توسط یک شرکت اعتبار سنجی تصمیم به اعطای وام و تسهیلات می‌گیرند. این بانک‌ها در اصل به وام گیرنده برای بازپرداخت وجوه به علاوه بهره برای وام، کارت اعتباری یا خط اعتباری در تاریخ بعد اعتماد دارد. اعتبارات بانکی همچنین به پولی که بانک‌ها به مشتریان وام داده‌اند، اشاره دارد.

اعتبارات بانکی برای افراد طی نیم قرن گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا مصرف کنندگان به داشتن کارت‌های اعتباری متعدد برای تامین نیازهای مختلف عادت کرده‌اند. با این حال، کسب و کارها نیز از اعتبارات بانکی استفاده می کنند. بسیاری از کسب و کارها برای پرداخت هزینه‌های شروع کار خود، تامین هزینه تولید کالاها و ارائه خدمات یا تکمیل جریان نقدی خود به بودجه نیاز دارند. در نتیجه، شرکت‌های نوپا یا کسب و کارهای کوچک از این اعتبارات به عنوان تامین اعتبار کوتاه مدت استفاده می‌کنند. برای دیدن نمونه فرم اعتبارسنجی مشتری و آشنایی با سامانه ملی اعتبارسنجی و چگونگی استعلام معوقات بانکی با کد ملی به زبانه وبلاگ مراجعه نمایید.

اعتبارات بانکی چگونه کار می‌کنند.

اعتبارات بانکی، کل ظرفیت وام گرفتن است که بانک‌ها به وام گیرندگان ارائه می‌دهند. اعتبار به وام گیرندگان امکان می‌دهد کالا یا خدمات بخرند. آنها برای یک دوره معتبر به حداقل پرداخت ماهانه ثابت نیاز دارد. به عنوان مثال، رایج ترین شکل اعتبارات بانکی، کارت اعتباری است که توسط یک بانک ارائه می‌شود. اعتبار وام گیرندگان با تراز صفر، حد اعتبار مشخص و نرخ سود سالانه توافق شده (APR) شروع می‌شود. وام گیرنده مجاز به استفاده از کارت برای خرید است. آنها باید برای استفاده از کارت حداقل مبلغ ماهانه توافق شده را بپردازند و تا زمان به پایان رسیدن اعتبار ممکن است استفاده از وام را ادامه دهند.

انواع اعتبارات بانکی از نظر زمانی

اعتبارات بانکی بسته به مدت زمانی که اعتبار داده می‌شود، به سه دسته طبقه بندی می‌شود:

کوتاه مدت. این وام‌ها باید در مدت زمان یک سال بازپرداخت شود. کسب و کارها برای تامین نیازهای سرمایه در گردش وام‌های کوتاه مدت می‌گیرند. وام‌های کوتاه مدت معمولا در برابر موجودی و حساب‌های دریافتنی ارائه می‌شود. این وام‌ها همچنین می‌توانند از قبیل خط اعتباری و اعتبار در گردش، ناامن باشند.

میان مدت. اعتبارات میان مدت در بازه زمانی مختلف از یک سال تا پنج سال بازپرداخت می‌شود. بانک‌ها معمولا چنین وام‌هایی را در برابر خرید املاک غیرمنقول اعطا می‌کنند. نرخ بهره وام‌های میان مدت بالاتر از وام‌های کوتاه مدت است.

بلند مدت.اعتبارات بلند مدت وام‌هایی است که مدت بازپرداخت آنها فراتر از پنج سال است. وام‌های بلند مدت برای ساخت کارخانه‌، ساخت خانه، خرید زمین و خرید تجهیزات و ماشین آلات استفاده می‌شود. دارایی‌های غیر منقول به عنوان اوراق بهادار برای چنین وام‌هایی استفاده می‌شوند.

منابع: iedunote investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.