خطوط اعتباری

خطوط اعتباری مبلغ پولی است که می‌توانید از حساب کارت اعتباری خود آن را دریافت کنید. در واقع یک خط اعتباری نوعی اعتبار چرخشی است. این یک مبلغ پولی است که توسط یک موسسه مالی، مانند یک بانک، به شما تعلق می‌گیرد و در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید. میزان تایید شما بستگی به اعتبارتان نزد آن موسسه مالی دارد. خطوط اعتباری با وام متفاوت هستند زیرا شما می‌توانید به جای دریافت تمام موجودی، هر مقدار را تا حداکثر در هر زمان دریافت کنید. بنابراین اگر یک خط اعتباری 100 میلیون ریالی دارید، می‌توانید پس از استعلام وام یا استعلام بانکی از یک شرکت اعتبار سنجی در صورت نیاز 50 میلیون ریال برای یک پروژه تعمیر خانه جدید دریافت کنید، در حالی که هنوز 50 میلیون ریال برای اعتبارتان باقی مانده است.

اندازه خطوط اعتباری

 اندازه یک خط اعتباری و چه مقدار از آن وام گرفته شده است، تاثیر زیادی در نمرات اعتباری مصرف کننده دارد. استفاده کم از اعتبار – یعنی مقدار اندک و کمی از یک خط اعتباری وام گرفته شده است -  که منجر به نمره اعتباری بالاتری می‌شود. خط اعتباری همچنین به عنوان حد اعتبار شناخته می‌شود. خط اعتباری در واقع به این معنا که شما با آن می‌توانید مبلغ مشخصی از بانک و موسسات مالی و اعتباری وام بگیرید و می‌توانید در صورت لزوم از آنها برای هر منظور استفاده کنید. خطوط اعتباری معمولا نامطمئن هستند، بنابراین برای دریافت یک خط اعتباری امن و مطمئن، احتمالا به نمره اعتباری بالای 700 یا بالاتر از یک شرکت اعتبار سنجی و سابقه خوب در بازپرداخت به موقع بدهی‌ها ( استعلام بانکی ) نیاز خواهید داشت.

افزایش اعتبار خطوط اعتباری

برای بازپرداخت مبلغی که وام گرفته‌اید می‌توانید یک خط اعتباری از مبلغ معینی دریافت کنید. پس از گرفتن بودجه، شروع به جذب سود وام قرض الحسنه می‌کنید. با بازپرداخت آنچه وام گرفته‌اید، اعتبار موجود شما مانند کارت اعتباری افزایش می یابد. یک خط اعتباری می‌تواند در مقایسه با وام، انعطاف پذیری بیشتری را در مبلغی که وام گرفته شده و به آن دسترسی دارید، ارائه دهد. چرا که از آن می‌توانید برای هر نیازی که دارید استفاده کنید.

خطوط اعتباری را از کجا دریافت کنید؟

برای دریافت یک خط اعتباری باید به یک موسسه مالی مثل بانک مراجعه کنید. در آنجا می‌توانید به اندازه اعتباری که نزد آن بانک دارید، خط اعتباری با میزان معین و مشخصی بگیرید. قبل از درخواست خط اعتباری از یک بانک، گزارش اعتبار خود را در یک شرکت اعتبارسنجی بررسی کنید. اطلاعات موجود در گزارش اعتباری برای ایجاد نمره اعتباری شما استفاده می‌شود، بنابراین مطمئن خواهید شد که همه چیز درست به نظر می‌رسد. اگر خطایی وجود داشت، می‌توانید آن را پیگیری کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنید. پس از بررسی اعتبار خود، می‌توانید برای اخذ یک خط اعتباری اقدام کنید. پس از تصویب، موسسه مالی برای شما مبلغ مشخصی را تایید می‌کند و مدت انقضای آن را در نظر می‌گیرد که تا آن زمان می‌توانید از خط اعتباری خود برای دریافت وام و پول استفاده کنید. تاریخ و زمان می‌تواند متفاوت باشد، اما ممکن است تا چندین سال ادامه یابد. وقتی تایید و آماده جذب پول از خط اعتباری خود شدید، موسسه مالی ممکن است کارت یا چک‌های خاصی به شما بدهد. در موارد دیگر، موسسه مالی ممکن است وجوه را به حساب چک شما منتقل کند. پس از وام گرفتن از خط اعتباری، نرخ بهره شروع می‌شود و شما شروع به بازپرداخت  می‌کنید. با بازپرداخت خط اعتباری، اعتبار موجود در خط اعتباری شما افزایش می‌یابد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.