سیستم رتبه بندی داخلی چیست ؟

با شرایطی که هم اکنون وضعیت اقتصادی ایجاد کرده است میتوان گفت که افزایش تقاضای اعتبار و همچنین افزایش رقابت های به وجود آمده نشان دهنده این است که کانال های بسیاری در فضای جدید اقتصادی ایجاد شده است که برای موسسات مختلف اعتبار را به همراه می آورند. در این میان باید گفت که اعتبار سنجی یکی از مهم ترین بخش هایی است که شما باید به عنوان یک شخص و یا دارنده یک مالکیت حقیقی به آن دقت کنید. مدل رتبه بندی های اعتباری در نهایت باعث شده است که بخش عمده ای از اطلاعات مورد نیاز برای موسسات اعتبار دهنده فراهم شود. می توان گفت که این مدل ها در نخستین قدم به طبقه بندی مشتریان خود می پردازند و البته اهمیت آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شما میتوانید از طریق این اعتبارسنجی و رتبه بندی حتی استعلام وام بانکی را نیز انجام دهید.(برای دریافت میزان ریسک ناشی از معامله با مشتریانت همین حالا اقدام کنید)

رتبه بندی چه تاثیری در اعتبار سنجی دارد؟

زمانی که صحبت از رتبه بندی به میان می آید باید گفت که در این بین موسسات و بانک های مختلف از این روش استفاده می کنند تا بتوانند از یک اعتبار خاص برای اندازه گیری ریسک ناشی از معامله با یک سری افراد حقوقی و همچنین حقیقی استفاده کنند. البته گفته می شود که برای این روش ضرورتی هم ایجاد شده است که آن را به یک امر مهم تبدیل کرده است.  در رتبه بندی های داخلی، برای اعتبار سنجی در واقع چهار محور ایجاد شده است که شامل محور مدیریتی، مالی، اقتصادی و شخصیتی می شود. دقت داشته باشید که هر یک از این محور ها با شاخص های مختلفی سنجیده می شوند و در نهایت نتیجه به صورت یک فرم واحد در سامانه های اعتبارسنجی آنلاین منتشر خواهد شد.

سیستم رتبه بندی داخلی، علاوه بر اینکه در عملیات رتبه بندی مشتریان از نظر سرعتی تاثیرگذار است بلکه پایه ای خواهد بود که توسط آن مشتریان می توانند برای تصمیم گیری و تخصیص آسان تر عمل کنند و استفاده از آن ها باعث می شود که تصمیم گیری ها در زمینه مالی به صورت علمی و با ریسک کمتر و همچنین در مدت زمان کمتری اتخاذ شود.

رتبه بندی به مشتریان و اشخاص حقوقی و حقیقی کمک خواهد کرد که کار خود را با اعتبار بیشتری آغاز کنند. شاید در دوران گذشته این اعتبار سنجی تنها با سخن ایجاد می شد اما امروزه دیگر اینگونه اعتبار به کار نمی آید و شما باید تمامی تلاش خود را انجام دهید تا آنچه که باید را در مورد اشخاص حقوقی و برای معاملات بدانید. شما میتوانید در سیستم اعتبار سنجی آنلاین، تمامی آنچه که باید را تنها با یک شماره ملی و شماره تلفن همراه از شخص مورد نظر با رضایت او بیابید که این کار در سامانه استعلام معوقات بانکی به راحتی انجام می پذیرد که به آن استعلام معوقات بانکی با کد ملی می گویند. در این حال، تمامی استعلامات بانکی مربوط به فعالیت های اخیر وی حتی در زمینه های وام نیز مشخص خواهد شد سامانه ملی اعتبار سنجی به راحتی در دسترس است. این کار به شما کمک خواهد کرد که شراکت خود را با آگاهی مالی از پیشینه یک فرد انجام دهید و هر گونه مشکلی را در این زمینه برای شما برطرف خواهد کرد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.