امروزه اهمیت نمره اعتباری شخصی خوب بر هیچ کس پوشیده نیست. وام‌دهندگان، صاحبان زمین و کارمندان از نمره اعتباری و گزارش اعتباری برای اعتبارسنجی متقاضیان استفاده می‌کنند. نمره اعتباری مناسب پایه و اساسی برای موفقیت مالی است. نمره ضعیف موجب شرایطی مانند وام‌های با نرخ بهره بالا، پذیرش دشوار برای اجاره آپارتمان و نگاه شکاک کارگزاران خواهد شد. اما نمره اعتباری شرکت نیز مزایا و کاربردهای مشابه با نمره اعتباری شخصی دارد. در این مقاله به سوالاتی پیرامون نمره اعتباری شخصی و نمره اعتباری شرکت پاسخ داده خواهد شد.

آیا نمره اعتباری شخصی بر نمره اعتباری شرکت تاثیر می‌گذارد؟

سابقه اعتباری شخصی شما به طور مستقیم بر نمره کسب‌و‌کار شما تاثیر نخواهد گذاشت. اما توسط وام‌دهندگان و صادر‌کنندگان کارت اعتباری در هنگام اعطای اعتبار بررسی خواهد شد. به همین ترتیب، اگر برای وام کسب‌و‌کار یا کارت اعتباری با استفاده از نام و کد ملی‌تان درخواست دهید. این سوابق اعتباری بر گزارش اعتباری شخصی شما نمایان خواهند شد.

چرا نمره اعتباری شرکت برای کسب‌و‌کارهای کوچک اهمیت دارد؟

بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک بر اعتبار شخصی خود (کارت اعتباری) برای اداره شرکت تکیه می‌کنند. اما همین که شرکت شما بزرگتر می‌شود نیاز به اتخاذ وام‌ افزایش می‌یابد. شما متوجه می‌شوید که داشتن خطوط اعتباری شرکت که از اعتبار شخصی جدا باشد، چندین مزیت واضح دارد. شرکت با سابقه اعتباری و نمره اعتباری خوب می‌تواند به اعتبار بیشتری نسبت به زمانی که تنها از اعتبار شخصی برای تامین منابع مالی استفاده می‌کند، دست یابد و از آنجایی که کسب‌و‌کارها نیازمند مقدار قابل توجهی سرمایه برای اداره شرکت هستند. خط اعتباری جداگانه کمک خواهد کرد که در مصرف سرمایه صرفه‌جویی شود.

نمره اعتباری خوب کسب‌و‌کار باعث می‌شود فروشندگان و سرمایه‌گذاران در مورد اعطای اعتبار برای تولید و عملیات شرکت احساس امنیت بیشتری داشته باشند. می‌توانید با ایجاد نمره اعتباری بالای خود برای مذاکره در مورد حق بیمه پایین‌تر، اجاره فضای اداری یا نرخ لیزینگ تجهیزات استفاده کنید.

آیا سن شرکت بر  مشخصات اعتباری آن تاثیر خواهد گذاشت؟

سن شرکت لزوما بر اعتبار شرکت تاثیر نمی‌گذارد. اما اگر شرکت شما هنوز در مرحله ایده باشد یا کمتر از یک یا دو سال فعالیت داشته باشد. اتخاذ وام برای کسب‌و‌کارهای کوچک با مشکل روبرو خواهد شد. مشخصات اعتباری قوی که نشان‌دهنده سابقه یا تاریخچه توان مالی است در هنگام اعطای اعتبار تاثیری مثبت دارد. به عبارت دیگر، هر چقدر سابقه اعتباری شما بیش‌تر باشد اطلاعات بیشتری در مشخصات اعتباری برای تحلیل اعتبار و اعتبارسنجی وجود خواهد داشت، به ویژه اگر سوابق اعتباری خوبی برای ردیابی وجود داشته باشد.

هر چند وقت یک بار باید گزارش اعتباری شرکت را بررسی کنیم؟

آسان‌ترین راه برای یافتن خطاها و رفع مشکلات پیش از آنکه خیلی دیر شود بررسی گزارش اعتباری شرکت است بنابراین بسیار ضروری است که گزارش اعتباری خود را به طور منظم بررسی کنیم تا بتوانیم به موقع اقدامات لازم را جهت اصلاح و بهبود گزارش اعتباری و نمره اعتباری شرکت به انجام برسانیم.

منبع: ondeck & uschambersmallbusinessnation

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.