گزارش معوقات بانکی با آژانس‌های اعتبار سنجی

آژانس‌های اعتبارسنجی مزایای زیادی دارند که یکی از آنها قابلیت گرفتن گزارش معوقات بانکی است. رتبه بندی اعتباری ابزاری مهم برای وام گیرندگان برای دستیابی به وام و کارت‌های اعتباری است. رتبه بندی اعتباری خوب به مردم این امکان را می‌دهد تا به راحتی از بانک‌ها و موسسات مالی وام و تسهیلات بگیرند. بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری معمولا شرایط وام را به عنوان تابعی از نمره و رتبه اعتباری افراد از طریق گرفتن استعلام بانکی و مشاهده تعداد چک برگشتی و گزارش معوقات بانکی در نظر می‌گیرند. این به طور معمول بدان معنی است که هرچه رتبه اعتباری شما بهتر باشد، شرایط و شانس گرفتن وام بهتر می‌شود. اگر رتبه اعتباری شما پایین باشد، بانک و موسسات مالی و اعتباری حتی ممکن است درخواست را رد کنند.

ارزیابی بدهی‌ها و گزارش معوقات بانکی برای اعطای وام و تسهیلات

در سطح شرکتی معمولا به نفع یک شرکت است که به دنبال رتبه بندی اعتباری برای ارزیابی بدهی‌ها و دریافت گزارش معوقات بانکی خود باشد. سرمایه گذاران غالبا بعضی از تصمیمات خود را برای خرید اوراق بهادار شرکت‌ها یا حتی سهام آنها بر اساس رتبه اعتباری شرکت‌های بدهکار می‌گذارند. معمولا سرمایه گذاران قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، به رتبه بندی اعتباری ارائه شده توسط این آژانس های بین المللی و همچنین رتبه‌هایی که توسط آژانس‌های رتبه بندی داخلی داده می‌شود، نگاه می‌کنند. رتبه بندی اعتباری نیز در سطح کشور اهمیت دارد. بسیاری از کشورها برای پرداخت بدهی‌های خود به سرمایه گذاران خارجی تکیه می‌کنند و این سرمایه گذاران به رتبه‌های اعتباری و گزارش معوقات بانکی که توسط آژانس‌های رتبه بندی اعتباری داده می‌شود، بسیار متکی هستند. 

گزارش معوقات بانکی با آژانس‌های اعتبار سنجی

گزارش اعتبارسنجی

پیامدهای نمرات و رتبه‌های اعتباری بد

رتبه و نمره اعتباری بد می‌تواند پیامدهای منفی زیادی داشته باشد. اگر عادت دارید اقساط خود را پس از موعد مقرر پرداخت کنید، احتمالا تاخیر در پرداخت تنها مشکل شما نخواهد بود. معوقات بانکی، داشتن چک برگشتی و تاخیر داشتن در پرداخت اقساط اعتبار شما را پایین می‌آورد و همین امر باعث می‌شود در آینده گرفتن وام سخت تر شود. احتمالا جای تعجب ندارد که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری قبل از دادن وام و تسهیلات جدید به شما می‌خواهند بدانند که چقدر احتمال دارد آنها را بازپرداخت کنید. یکی از اصلی ترین راههای انجام این کار مشاهده  گزارش معوقات بانکی و ارزیابی نمره اعتباری شما از طریق آژانس‌های اعتبار سنجی است. آنها برای رتبه بندی و امتیاز دهی اعتباری از اطلاعات موجود در گزارش‌های اعتبارسنجی - از مانده وام گرفته تا تاریخچه پرداخت -  استفاده می‌کنند. نمره و امتیاز اعتباری کم می تواند وام گرفتن‌، چه یک وام خودرو، وام مسکن یا حساب کارت اعتباری را دشوارتر کند. و در صورتی که واجد شرایط نباشید، احتمالا باید هزینه‌های بالاتری را بپردازید تا سطح بزرگی از ریسک پیش فرض خود را جبران کنید. البته بعید نیست چه در گرفتن گزارش معوقات بانکی از طریق استعلام بانکی و چه در گرفتن نمره و رتبه اعتباری از طریق آژانس‌های اعتبار سنجی خطا و اشتباهاتی وجود داشته باشد که می‌توانید با پیگیری و استفاده از مشاوران اقتصادی حرفه‌ای نسبت به رفع خطاها و اشتباهات اقدام کنید.

منابع: investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.