برای گرفتن استعلام بانکی به کجا باید مراجعه کرد؟

برای گرفتن استعلام بانکی می‌توان به آژانس‌های اعتبار سنجی مراجعه کنید. آژانس اعتبارسنجی یک شرکت خصوصی است که اطلاعات مربوط به بدهی اشخاص و مشاغل را جمع آوری می‌کند و یک مقدار عددی به نام نمره و امتیاز اعتباری اختصاص می‌دهد که نشان دهنده اعتبار وام گیرنده است.

 وام دهندگان، مانند موسسات مالی و اعتباری و بانک ها، فعالیت و تاریخ وام گرفتن مشتریان خود را به آژانس‌‌های اعتبار سنجی گزارش می‌دهند. افراد و صاحبان کسب و کارها می‌توانند با تماس با آژانس‌های اعتبار سنجی و پرداخت هزینه کم نسبت به دریافت گزارش معوقات بانکی و تعداد چک برگشتی اقدام کنند. آژانس‌های اعتبارسنجی، همچنین به عنوان آژانس‌های رتبه بندی اعتباری شناخته می‌شوند، با پیش بینی احتمال اینکه وام گیرنده بدهی را به موقع بازپرداخت کند، در تعیین وام یا افزایش اعتبار به فرد یا تجارت، کمک می‌کند.(برای دریافت استعلام بانکی خودت یا مشتریانت همین حالا اقدام کن)

 آژانس‌های اعتبارسنجی برای استعلام بانکی از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟

ارزیابی‌ها و رتبه بندی‌های ارائه شده توسط آژانس‌های اعتبار سنجی می‌تواند بر خریدها و فعالیت‌هایی مانند خرید خودرو یا تامین وام مسکن برای به دست آوردن املاک و مستغلات تاثیر بگذارد. در مقابل، بازپرداخت وام شهریه برای دانشجویان دانشگاه ممکن است بر رتبه بندی ارائه شده توسط آژانس های اعتباری تاثیر بگذارد. در استعلام بانکی و رتبه بندی‌های اعتباری که توسط آژانس‌های اعتبارسنجی برای یک فرد مشخص شده است، می‌توان اشتباه و اختلاف پیدا کرد. این اختلافات و اشتباهات ممکن است ناشی از کسب و کارهای مختلف و وام دهندگان باشد که اطلاعات مالی درباره فعالیت وام و بازپرداخت را به برخی آژانس‌ها گزارش می‌دهند.

 کسب و کارهای مختلف می‌توانند توسط آژانس‌های اعتبار سنجی نیز ارزیابی شوند، نه تنها برای آمادگی مالی برای بازپرداخت وام و تسهیلات مورد درخواست خود، بلکه به خاطر سرمایه گذاران بالقوه در کسب و کارشان. به عنوان بخشی از یک روند مالی مهم قبل از معامله تجاری، احتمالا نمره اعتباری توسط طرف مورد نظر برای آن معامله بررسی می‌شود.

برای گرفتن استعلام بانکی به کجا باید مراجعه کرد؟

سامانه اعتبارسنجی

داده‌ها و اطلاعات آژانس‌های اعتبار سنجی چگونه جمع آوری می‌شود؟

آژانس‌های اعتبارسنجی می‌توانند از راه‌های مختلف، طیف گسترده‌ای از اطلاعات و داده‌هایی را که می توانند در یک گزارش اعتباری گنجانده شوند‌، دریافت کنند. آژانس‌های اعتبار سنجی به دلیل دریافت اطلاعات اعتباری استاندارد، تهیه گزارش‌های اعتباری، استعلام بانکی و گزارش معوقات بانکی جامع درباره وام گیرنده شناخته شده‌اند. آنها استانداردهای صنعت را برای گزارش دادن و روش امتیاز دهی تعیین می‌کنند.

در هر کشوری آژانس‌های اعتبار سنجی متفاوتی فعالیت می‌کنند که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال در آمریکا سه آژانس اعتبار سنجی معتبر و بین المللی Experian، Equifax و TransUnion کار اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری را انجام می‌دهند. به طور جامع، وام دهندگان برای دریافت گزارش‌های سفارشی، از جمله گزارش معوقات بانکی، استعلام بانکی و دیگر اطلاعات خاص و تاثیرگذار بر تصمیم‌های وام دهندگان، با آژانس‌های اعتبار سنجی همکاری می‌کنند. آژانس‌های اعتبار سنجی می‌توانند با طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها برای دریافت انواع داده‌های اعتباری برای مشتریان خود کار کنند. چندین آژانس اعتبار سنجی در تلاش هستند تا با تهیه گزارش‌های اعتباری به وام دهندگان و وام گیرندگان کمک کنند تا به اهداف مد نظر خود برسند.

منابع: investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.