شرکت های رتبه بندی اعتباری

امروزه در راستای کاهش حداقلی میزان ریسک در معاملات و افزایش بیش از حد اعتماد و اطمینان طرفین قرارداد در معامله های مختلف از شرکت های رتبه بندی اعتباری استفاده می کنند. این شرکت های رتبه بندی اعتباری در کشورمان ایران و سایر کشورهای بزرگ جهان در حال فعالیت هستند و هر دوره با تغییراتی که بر حسب محیط و شرایط گوناگون بر جامعه عارض می گردد؛ تغییرات و اصلاحاتی بر قوانین خود وارد می سازند تا با وجود شاخصه های بیشتر و پارامترهای گوناگون و متعدد رتبه اعتباری هر یک از افراد حقیقی و حقوقی بازاریان را مورد سنجش قرار دهند تا به این منظور تمامی افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت رتبه اعتباری درخور و شایسته شخصیت خویش تمامی هم و غم خویش را در این عرصه وارد سازند تا بهترین رتبه را برای خود احراز نمایند. تا علاوه بر بالا بردن ضریب اعتماد خود در بازار و معاملات گوناگون، به اقتصاد کشور خویش نیز تا حد بسیار زیادی کمک شایانی کرده باشد. به همین منظور امروزه در ایران نیز شرکت هایی وجود دارند که موسوم به شرکت های رتبه بندی اعتباری هستند که اعتبار شرکت ها و افراد مختلف را بر حسب پارامترهای مختلفی می سنجند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این شرکت ها به معرفی چند مورد از شرکت های رتبه بندی اعتباری خواهیم پرداخت تا با این نوع شرکت ها در ایران بیش از پیش آشنا گردید.

معرفی شرکت های رتبه بندی اعتباری در ایران

معرفی شرکت های رتبه بندی اعتباری در ایران

معرفی شرکت های رتبه بندی اعتباری در ایران

شرکت هایی  موسوم به رتبه بندی اعتباری در ایران دایر گردیده اند که در این بین می توان به برخی از آن ها اشاره کرد. از جمله این شرکت های رتبه بندی اعتباری، شرکت های زیر می باشند:

معرفی شرکت های رتبه بندی اعتباری در ایران

آیس

آیس
آیس به عنوان یکی از سامانه های پیشرو در رتبه بندی اعتباری به شمار می آید که بر حسب شاخصه ها و مولفه های درج شده در آن می توان هر شرکت یا هر فردی را رتبه بندی اعتباری نمود. وجود این سامانه رتبه بندی در ایران سبب شده است تا تمامی افراد حقیقی و حقوقی با محرک و انگیزه دریافت رتبه اعتباری قابل قبول و در خور شان و شخصیت خویش از هر گونه تاخیر در بازپرداخت بدهی های خود یا هر گونه چک های برگشتی تا حد امکان جلوگیری به عمل آورند و با پرداخت به موقع اقساط خود و تامین موجودی خود به هنگام صدور هر گونه دسته چکی اعتبار خود را در بازار حفظ و آن را تا حد زیادی ارتقاء بخشند.

ایران
شرکت مشاوررتبه بندی اعتباری ایران نیز یکی دیگر از شرکت های رتبه بندی به شمار می آید که گزارش اعتباری تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی را می توان با این شرکت رتبه بندی مورد ارزیابی و سنجش قرار داد.

حافظ سامان ایرانیان
شرکت رتبه بندی حافظ سامان ایرانیان نیز از این دست شرکت های رتبه بندی اعتباری به حساب می آید که در دو حوزه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مشغول به فعالیت است تا تمامی مطالبات معوق هر چه سریعتر وصول گردند و در چرخه اقتصادی کشور قرار گیرند.

سنجینه
سامانه اعتبارسنجی سنجینه نیز با هدف بهبود کارنامه اعتبارسنجی کاربران تاسیس شده است و در راستای یکپارچگی سوابق و پیشینه تمامی افراد حقیقی و حقوقی به عمده فعالیت های خویش ادامه می دهد.

برهان
شرکت رتبه بندی برهان نیز با بررسی هدفمند و سیستماتیک توانایی ها و تمایل به ایفای تعهدات صورت گرفته افراد حقیقی و حقوقی رو به اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری این افراد می آورد تا بر حسب مولفه ها و شاخصه های گوناگون هر فردی رتبه اعتباری خود را در بازار بداند و آن را با پرداخت های به موقع و عملکردی مناسب ارتقاء دهد.

توانم (توان اعتباری من)
از دیگر شرکت های رتبه بندی در ایران توانم می باشد که مخفف توان اعتباری من می باشد. هدف اصلی این شرکت بهبود مدیریت ریسک از طریق رتبه بندی اعتباری است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.