استعلام معوقات بانکی در سیستم بانکی سراسر کشور

استعلام معوقات بانکی و بالا رفتن ضریب آماری معوقات بانکی در سیستم بانکی در سراسر کشور باعث شده است تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به فکر راه حل و چاره ای برای حل و فصل نمودن معوقات بانکی و کاهش شدید آن در سیستم های بانکی بیفتد تا به این منظور بتواند با ارائه راهکارهایی تا حد زیادی از ایجاد معوقات بانکی جلوگیری به عمل آورده شود. افت شدید معوقات بانکی به چرخه اقتصادی کشور بسیار کمک می کند؛ لذا همواره ایجاد راه حل هایی در این راستا به عنوان یک چالش بزرگ در سیستم های بانکی به حساب می آید. در ادامه در همین راستا برآنیم تا روش هایی را برای جلوگیری به عمل آوردن از استعلام معوقات بانکی ارائه سازیم و از تاثیر شگرف سامانه اعتبارسنجی بر کاهش معوقات بانکی بحث به میان خواهیم آورد.

استعلام معوقات بانکی و وصول مطالبات در سیستم بانکی

روش های بازدارنده ایجاد معوقات بانکی

روش های جلوگیری از ایجاد معوقات بانکی

سیستم های بانکی برای جلوگیری به عمل آوردن از معوقات بانکی راهکارها و شیوه هایی را در نظر گرفته اند تا به این منظور بتوانند در راستای پایین آوردن استعلام معوقات بانکی گام مثبت و مستحکمی بردارند. شاید یکی از عمده ترین دلائلی که تا پیش از این سبب بالا رفتن نرخ معوقات بانکی در کشور می شد، نبود سامانه اعتبارسنجی بود که امروزه به لطف تکنولوژی از سامانه اعتبار سنجی بهره مند شده ایم که توانسته است تا حد بسیار زیادی از معوقات بانکی جلوگیری به عمل آورد. اما از دیگر روش های جلوگیری از استعلام معوقات بانکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بکار بستن مدیران مجرب و کارکشته و متعهد به قوانین 
یکی از راه هایی که از استعلام معوقات بانکی جلوگیری به عمل می آورد، بکار گرفتن مدیرانی بسیار متعهد و ملتزم به قوانین می باشد که اگر در راستای استعلام معوقات بانکی به قوانین بانک مرکزی پای بند باشند، می توانند از ایجاد هر گونه معوقات بانکی تا حد زیادی جلوگیری به عمل آورند و سیستم های بانکی عاری از هر گونه معوقات بانکی باشند. بنابراین اگر تمام مدیران، مدبر و متعهد باشند، اقتصاد یک کشور نیز دچار تزلزل نخواهد گشت.

دادن تسهیلات تنها به افراد خاص و قابل اعتماد
اگر سیستم های بانکی به گونه ای باشند که تنها به افراد خاص و به پروژه های خاصی تسهیلات خود را اعطاء کنند، همین امر نیز از جمله روش های ممانعت از معوقات بانکی به شمار می آید که سیستم های بانکی می توانند با اجرای این طرح، وجود استعلام معوقات بانکی را تا حد زیادی کاهش دهند.

پدید آمدن ابزارهای کنترلی
اگر در سیستم های بانکی، ابزارهای کنترلی وجود داشته باشد که بتوان با وجود این ابزارها تمامی دارندگان تسهیلات بانکی را ملزم به بازپرداخت بدهی های معوق خود کنند، تا حد شایان توجهی از استعلام معوقات بانکی جلوگیری به عمل می آید و با سخت گیری هایی که اعمال می شود، تمامی افراد مجبور به بازپرداخت اقساط خود درست در سر وقت تعیین شده خود می باشند.

دلائل دیگری نیز در این راستا وجود دارد که ذکر همه آن ها در این مختصر نمی گنجد. از جمله این دلائل می توان به تاکید ویژه دولت بر وصول مطالبات بانکی، تغییر قوانین و شرایط اقتصادی، نرخ های سود غیر واقعی و... اشاره کرد.

استعلام معوقات بانکی در سیستم بانکی سراسر کشور

تاثیر سامانه اعتبارسنجی بر کاهش استعلام معوقات بانکی

تاثیر سامانه اعتبار سنجی بر کاهش استعلام معوقات بانکی

سامانه اعتبار سنجی با عمده فعالیت هایی که در بدو ظهورش تا به کنون داشته است، توانسته تا حد زیادی از هر گونه معوقات بانکی یا تاخیر در بازپرداخت بدهی ها به سیستم های بانکی جلوگیری به عمل آورد و از جمله بهترین راهکارهای وصول مطالبات بانکی به شمار می آید. با وجود رتبه بندی اعتباری تمامی افراد حقیقی و حقوقی ملزم می شوند تا تمامی اقساط خود را سر موعد مقرر خویش پرداخت نمایند تا با استعلام معوقات بانکی هیچ تاخیر در پرداختی در استعلام آن ها مشاهده نگردد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

محسن نوشت : 1401/08/07
سلام. وقت بخیر. رتبه اعتباری من در تاریخ 7 آبان : E3 هست. و زمان تسویه آخرین وام من مهرماه 1401 است. چقدر زمان جهت تغییر رتبه نیاز هست؟ با تشکر
پاسخ
آیس نوشت : 1401/08/07
محسن عزیز، سه ماه بعد از رفع سو اثر چک برگشتی و یا پرداخت اقساط سررسید گذشته و معوق وام های مستقیم یا ضمانت شده رتبه اعتباری روند بهبود را آغاز می کند و ماهی یک پله افزایش می یابد. مثلا تا سه ماه ٍE3 می ماند و بعد از این مدت روند بهبود آغاز می شود و ماهانه یک پله بهبود می یابد یعنی ماه چهارم E2 می شود.
محمد مهدی بیدگلی نوشت : 1401/08/04
سلام آیا در این استعلام ضامن هم شده باشم و طرف معوقه چند ساله داشته باشه نشون میده ممنون
پاسخ
آیس نوشت : 1401/08/04
آقای بیدگلی عزیز، در گزارش اعتباری استعلام تمامی تسهیلات از جمله تسهیلات ضمانت شده نمایش داده می شود.
ناشناس نوشت : 1401/08/02
سلام وقتتون بخیر من یه مدت اقساطم رو با تاخیر پرداخت میکردم. چن ماه پیش متوجه شدم رتبه اعتباریم E3 شده و الان E2 هستم. چقدر طول میکشه که رتبه اعتباریم افزایش پیدا کنه تا بتونم مجدد اعتبارسنجی انجام بدم و تسهیلات دریافت کنم؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/08/02
سه ماه بعد از رفع سو اثر چک برگشتی و یا پرداخت اقساط سررسید گذشته و معوق وام های مستقیم یا ضمانت شده رتبه اعتباری روند بهبود را آغاز می کند و ماهی یک پله افزایش می یابد. مثلا تا سه ماه ٍE3 می ماند و بعد از این مدت روند بهبود آغاز می شود و ماهانه یک پله بهبود می یابد یعنی ماه چهارم E2 می شود.
محمد ناصر زعیم نوشت : 1401/06/12
سلام من وام دریافت کردم از بانک آینده اقساط رو پرداخت کردیم کامل ولی معوقه زده از هر روشی هم که فکر کنید ما پیگیری کردیم برای پاک کردن این اشتباه سیستمی ولی همچنان هست که هست ، شما راه حلی پیشنهاد نمی‌دین ؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/06/13
آقای زعیم عزیز، برای حل مشکل، حتما بانک عامل وام دهنده شما، راه حلی دارد. با مراجعه به بانک نسبت به حل مشکل خود اقدام کنید. در نظر داشته باشید تنها راه اصلاح اطلاعات شما از طریق بانک اعطا کننده تسهیلات شماست.
فیضی نوشت : 1401/05/24
سلام خسته نباشین یکی از بستگان میخواد برا من از بانک وام برداره ولی چون از بانک دیگه ای هم برداشته بود و بدهی داشت استعلامش رو منفی نشون داد.الان اون بدهی رو تسویه کردیم ، بنظرتون از استعلام مثبت در میاد یا به عنوان بدحساب بازم استعلام منفی در میاد؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/05/24
برای دریافت وام و شرایط وام از بانک خودتان باید سوال کنید. این موضوع با توجه به سیاست های هر بانک می تواند متفاوت باشد.
فاطمه بهمنی نوشت : 1401/05/23
سلام خانم بهمنی هستم ومی خواهم با کارکرد حساب دیگری وام بگیرم از بانک سپه به من گفتن امتیازتون پایین نمیشه گفتن ۳۵۰ تا امتیاز داری ایا چنین چیزی میشه و من باید چه کاری انجام بدهم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/05/23
خانم بهمنی عزیز، برای بهبود رتبه اعتباری پیشنهاد می کنیم اقساط را در موعد مقرر پرداخت نمایید و گزارش اعتباری خود را بصورت دوره ای بررسی نمایید.
علیرضا خلیجی نوشت : 1401/05/22
سلام وقت بخیر من قسطامو با چند روز تاخیر میدادم همیشه که حقوق بدن الان جلو انداختمشون میخواستم بدون چند وقت طول میکشه رتبم تغییر کنه؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/05/22
آقای خلیجی عزیز، بهبود رتبه اعتباری امری زمانبر است. سه ماه بعد از پرداخت اقساط سررسید گذشته و معوق رتبه اعتباری روند بهبود را آغاز می کند و ماهی یک پله بهبود می یابد. مثلا تا سه ماه ٍE3 می ماند و بعد از این مدت روند بهبود آغاز می شود و ماهانه یک پله بهبود می یابد یعنی ماه چهارم E2 می شود. برای بهبود رتبه اعتباری پیشنهاد می کنیم اقساط را در موعد مقرر پرداخت نمایید و گزارش اعتباری خود را بصورت دوره ای بررسی نمایید.
حسن خفاجی نوشت : 1401/05/13
سلام ببخشید من به اسمم وام نگرفتم و میخوام استعلام بگیرم که ایا به نامم وام دارم ؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/05/14
آقای خفاجی عزیز، با انتخاب سربرگ اعتبارسنجی در بالای صفحه، بعد از وارد کردن شماره همراه و کد ملی، می توانید با دریافت گزارش اعتباری، استعلام تمامی وام های بانکی خود را دریافت نمایید.
احمد جعفری نوشت : 1401/04/21
سلام من سال ۸۵ ششصد هزار تومن وام دانشجویی گرفتم تسویه کردم الان بعد از ۱۶ سال پیامک اومده اسم شما در سامانه بدهکاران بد حساب ثبت شده دسته چکمم باطل شده الان باید چکارکنم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/21
آقای جعفری عزیز، با دریافت گزارش اعتبارسنجی می توانید استعلام وام های خود از جمله وام دانشجویی را بررسی نمایید و در جهت رفع موارد منفی اعلام شده در گزارشتان اقدام نمایید.
نرگس ضیایی نوشت : 1401/04/15
سلام من معوق توبانک مهراقتصاد داشتم ۳ تیر پرداخت کردم ولی هنوز کل مبلغ تو سامانه بانک مرکزی نشون میده چیکارباید انجام بدم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/15
خانم ضیایی عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد
علی نوشت : 1401/04/13
سلام بانک مهراقتصاد سال۹۳وام داشتم به اسمم تو سیستم میزنه مشکوک الوصول بدهی تسویه کردم الان ۸روزه چقد طول میکشه حذف بشه مشکوک الوضول بودن چون بانک گفته تسویه زده ولی توسیستم بانک مرکزی هنوز اعمال نشده چندروزطول میکشه؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/13
به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد و مشکوک الوصول یعنی بیش تر از 18 ماه است که اقساط تسهلات پرداخت نشده است و از زمانش گذشته است
سجاد سلطانی صاحب پور نوشت : 1401/04/11
معذرت من ی قسط معوقه دارم الانم اعتبار سنجی کردم میگ نمره منفی ندارید وامم هم فعلا تسویه نکردم چجور میتونم نمره اعتبارمو بفهمم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/12
آقای سلطانی عزیز ، داشتن رتبه اعتباری بر اساس وام در جریان ( ویا حداقل در بازه زمانی یکسال اخیر به اتمام رسیده ) است به عبارتی دیگر رتبه اعتباری زمانی ایجاد می‌شود که شخص دارای وام در جریان ( و یا حداقل در بازه زمانی یکسال اخیر به اتمام رسیده ) باشد.
هادی حسنزاده برج نوشت : 1401/04/11
قسط معوقه داشتم ۷همین برج پرداخت کردم ازسیستم پاک نشد
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/11
آقای حسن زاده عزیز، گزارشات بین هر 15 الی 30 روز یکبار بروز رسانی می شوند.
سجاد محمددوست نوشت : 1401/04/10
پرداخت معوقه بانک مهر اقتصاد داشته ام اما از سیستم پاک نشده
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/10
آقای محمددوست عزیز، گزارشات بین هر 15 الی 30 روز یکبار بروز رسانی می شوند.
نیلوفر نوشت : 1401/04/08
سلام ایا سوپیشینه در گرفتن وام چک میشه
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/08
برای دریافت وام و شرایط آن باید به شعب بانک مراجعه نمایید.
محمود قربانی نوشت : 1401/04/05
سلام چجوری میشه بد حساب بودن در سیستم بانکی رو حذف کنیم؟؟؟ایا راهی است؟؟؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/05
آقای قربانی عزیز ، در اعتبار سنجی اعتباری فقط بر تعهد بازپرداخت تعهدات و تسهیلات مالی تمرکز دارد. برای بهبود رتبه اعتباری پیشنهاد می کنیم اقساط مستقیم و ضمانت شده را در موعد مقرر پرداخت نمایید، از بروز چک برگشتی جلوگیری کنید و گزارش اعتباری خود را بصورت دوره ای بررسی نمایید.
میثم‌ نوشت : 1401/03/18
سلام خسته نباشید من معوقعه بانکی داشتم تسویه کردم الان بعده ۳ هفته استعلام گرفتم پاک نشده از سیستم بانک مرکزی چقد طول میکشه پاک شه ؟
پاسخ
آیس نوشت : 1401/03/19
میثم عزیز، گزارشات بین هر 15 الی 30 روز یکبار بروز رسانی می شوند. در نظر داشته باشید تاریخچه نحوه پرداخت ها بیت 5 تا 7 سال در گزارش اعتباری ثبت می شود.
ارزو سکوتی نوشت : 1401/01/29
میخوام بدونم چقد موق بانکی دارم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/01/29
آرزو عزیز، در زبانه خانه با وارد کردن کد ملی و شماره همراه با آن می توانید برای دریافت استعلام معوقات بانکی خود اقدام کنید.
هادی نوشت : 1401/01/25
سلام. من رتبه اعتباری خودمو چک کردم ضعیف بود چطور میتونم این رتبه رو به خوب یا عالی برسونم . ممنون از پاسخگویی شما
پاسخ
آیس نوشت : 1401/01/25
هادی عزیز، بهبود رتبه اعتباری امری زمانبر است. سه ماه بعد از رفع سو اثر چک برگشتی و یا پرداخت اقساط سررسید گذشته و معوق وام های مستقیم یا ضمانت شده رتبه اعتباری روند بهبود را آغاز می کند و ماهی یک پله بهبود می یابد. مثلا تا سه ماه ٍE3 می ماند و بعد از این مدت روند بهبود آغاز می شود و ماهانه یک پله بهبود می یابد یعنی ماه چهارم E2 می شود. برای بهبود رتبه اعتباری پیشنهاد می کنیم اقساط مستقیم و ضمانت شده را در موعد مقرر پرداخت نمایید و گزارش اعتباری خود را بصورت دوره ای بررسی نمایید.
عباس رحیمی نوشت : 1401/01/18
سلام من چطوری میتونم استعلام بدهی بانک هام بگیرم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/01/19
عباس عزیز، در صفحه خانه با وارد کردن کد ملی و شماره همراه منطبق با آن می توانید استعلام استعلام بدهی بانک هایتان را دریافت نمایید.
پیمان نوشت : 1400/11/19
سلام من یک قسط عقب افتادن دارم آیا تو استعلامی که بانک میگیره مشکلی پیش میاد حداقل جند قسط ندهیم تو استعلام مشخص میشه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/11/20
پیمان عزیز ، باز پرداخت اقساط به صورت نامنظم حتی برای یک روز تاثیر زیادی در پایین آمدن رتبه اعتباری شخص دارد.
مجید مختاری نوشت : 1400/11/07
سلام ۵ماهی وام درخواست کردم میخواستم نتیجشو بپرسم
پاسخ
آیس نوشت : 1400/11/08
مجید عزیز، برای دریافت وام و شرایط وام از بانک خودتان باید سوال کنید. این موضوع با توجه به سیاست های هر بانک می تواند متفاوت باشد.
کرامت الله سهرابی نوشت : 1400/10/25
استعلام بانک کشاورزی
پاسخ
آیس نوشت : 1400/10/25
در سر برگ خانه با ورود شماره همراه و کد ملی می توانید استعلام تمامی وام های خود طی 7 سال گذشته را دریافت نمایید.
پروانه جعفری چالشتری نوشت : 1400/10/22
لیست وامهای من
پاسخ
آیس نوشت : 1400/10/22
پروانه عزیز، در صفحه خانه با وارد کردن کد ملی و شماره همراه منطبق با آن می توانید استعلام وام های خود طی 5 تا 7 سال گذشته را دریافت نمایید.
کمال سرومان نوشت : 1400/09/16
بدهی های بانکی
پاسخ
آیس نوشت : 1400/09/16
کمال عزیز، برای دریافت بدهی های بانکی خودتان و یا مشتریانتان در صفحه خانه بعد از وارد کردن کد ملی و شماره همراه منطبق با آن می توانید اقدام کنید.
محمد نوشت : 1400/09/09
سلام ضامن داداشم شدم اقساط عقب افتاد الان اقساطشو بروز کرده و داده چقدر طول میکشه ک من بتونم ضامن کسی دیگه بشم و چون سامانه شمس قبول نمیکرد سه روز صبر کردم بازم رد کرد و اینکه اگر دادشم چند ماه قسطشو نده برای من ک ضامن شدم نمره منفی دارد یا ن
پاسخ
آیس نوشت : 1400/09/10
محمد عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد و تاریخچه گزارش ها برای 5 الی 7 سال گذشته می باشد عوامل بسیاری بر رتبه اعتباری تاثیر گذار است اصلی ترین عوامل وام های دریافتی مستقیم و ضمانت شده و چک برگشتی است و از سایر عوامل می توان به سن شخص وام گیرنده، مبلغ وام ها، تعداد وام ها ی مستقیم و ضمانت شده و مبلغ اقساط مستقیم و ضمانت شده و ..... اشاره نمود
شهربابک امرائی نوشت : 1400/09/05
بدهی بانکی
پاسخ
آیس نوشت : 1400/09/05
برای دریافت بدهی های بانکی خودتان و یا مشتریانتان در صفحه خانه بعد از وارد کردن کد ملی و شماره همراه منطبق با آن می توانید اقدام کنید.
شاکری نوشت : 1400/09/01
سلام من سال ۹۳چک برگشتی داشتم تا کی تو سیستم میمونه وایا پاک نشه میتونم وام بگیرم یانه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/09/01
شاکری عزیز، چک های برگشتی که مشکل قضایی ندارند بعد از سه سال بطور خودکار از سیستم حذف می گردند. در مورد دریافت وام در صورت داشتن چک برگشتی باید از بانک خودتان سوال نمایید.
حسن صادق راه نوشت : 1400/08/27
سلام من گزارش رو گرفتم ولی رتیه ی اعتباری مو ندیدم تو گزارش فقط اینو نوشته متقاضی محترم شما در سامانه اعتبارسنجی نمره اعتباری منفی ندارید. گزارش شما شامل اطلاعات هویتی و آمار استعلام و جزdات اطلاعات مربوط به تسهیلات (وام) مستقیم و غیرمستقیم از سامانه اعتبارسنجی به شرح ذیل می باشد.
پاسخ
آیس نوشت : 1400/08/27
حسن عزیز ، داشتن رتبه اعتباری بر اساس وام در جریان است به عبارتی دیگر رتبه اعتباری زمانی ایجاد می‌شود که شخص دارای وام در جریان باشد.
یاسر فیروزی نوشت : 1400/08/24
سلام امروز7هزارتومن معوقه داشتم پرداخت کردم چقد طول میکشهاز سامانه حذف بشه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/08/24
یاسر عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد
امیر راد نوشت : 1400/08/19
سلام در استعلام اعتبارسنجی در دادگستری پرونده قضایی حقوقی داشته باشی مشخص میشه و جزو سابقه منفی حساب میشه؟ ممنون ازپاسخگویز
پاسخ
آیس نوشت : 1400/08/19
امیر عزیز ، رتبه اعتباری عددی است بین 0 تا 900 که بر مبنای رفتار هر شخص در شبکه بانکی کشور به وی اختصاص می یابد. هرچه این عدد بیشتر باشد، وضعیت اعتبـاری وی بهتـر بوده و ریسک معامله با ایشان کمتر خواهد بود. استعلام اعتبارسنجی شامل اطلاعات کامل هویتی مشتری از شبکه بانکی، براساس تاریخ آخرین به روزرسانی اطلاعات هر بانک تشریح کامل روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی توسط مشتری در نظام بانکی کشور به تفکیک هر قرارداد و اخذ گزارش کامل وضعیت ضامن بودن مشتری در قراردادهای مختلف می باشد.
نادرفلاح حور نوشت : 1400/08/12
میخواستم ببینم سر رسید معوقه دارم یا نه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/08/12
نادر عزیز ، می بایست گزارش رتبه اعتباری خودتان را از سایت آیس دریافت کنید
علی مرادی نوشت : 1400/08/10
ایا قسط وام از بانکها عقب هستم
پاسخ
آیس نوشت : 1400/08/10
علی عزیز، با ورود به سربرگ خانه، با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه منطبق با آن می توانید استعلام معوقات بانکی خود را دریافت کنید.
فرشاد دلدار نوشت : 1400/08/10
سلام،من در تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۰ بدهی معوقم رو تسویه کردم و داخل سایت شما هم ثبت شده اما هنگام افتتاح حساب جدید در بانک برام پیغام میاد که به دلیل داشتن بدهی معوقه امکان افتتاح حساب نیست. مشکل چیه؟
پاسخ
آیس نوشت : 1400/08/10
فرشاد عزیز، در این رابطه باید از بانکتان سوال نمایید.
محمدرضا خوشوقت نوشت : 1400/08/04
می‌خوام ببینم قسط عقب افتادن دارم یا نه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/08/04
محمدرضا عزیز، با ورود به سربرگ خانه، با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه منطبق با آن می توانید استعلام معوقات بانکی خود را دریافت کنید.
کیان نوشت : 1400/07/27
سلام وقت بخیر،بنده یک قسط معوقه داشتم ( از فیش حقوقیم کسر میشد متاسفانه به هر نحو مبلغ بحساب بانکی که وام گرفته بودم واریز نشده) در سامانه بانک مرکزی این یک قسط بعنوان پرداخت نشده سر رسید وجود داره این مشکل را رفع و مبلغ بحساب بانک واریز شد، لطفا بفرمایید این سابقه پرداخت نشده چه زمانی در سامانه بانک مرکزی پاک میشه؟
پاسخ
آیس نوشت : 1400/07/28
کیان عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد
فرشته نوشت : 1400/07/22
سلام ببخشید چند قسط بدهی داشته باشی حسابتو مصدود میکنند از بانک ملت
پاسخ
آیس نوشت : 1400/07/22
فرشته عزیز ، این سوال را بایستی از بانک خودتان بپرسید
محمد حسین محمدی مظفر نوشت : 1400/07/18
آیا من بدهی معوق بانکی دارم؟
پاسخ
آیس نوشت : 1400/07/18
محمد حسین عزیز، با ورود به سربرگ خانه، با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه منطبق با آن می توانید استعلام معوقات بانکی خود را دریافت کنید.
ایمان نوشت : 1400/07/13
سلام من میخام وام بگیرم وام معوق داشتم پرداخت کردم بعد چن روز از سیستم پاک میشه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/07/14
ایمان عزیز ، مدت زمان به روز رسانی گزارش 15 الی 30 روز می باشد
حسین بهرامی نوشت : 1400/07/08
با سلام بنده 20 قسط معوق از بانک صادرات داشته ام ولی یک هفته پیش همه اقساط معوق را پرداخت کردم... این امکان وجود دارد برای همیشه اسمم در استعلام ب عنوان بدهکار و بد حساب باشد و اسمم از سیستم پاک نشود؟؟ چون قصد ثبت نام برای دریافت دسته چک دارم.... ممنون میشم جواب بدین
پاسخ
آیس نوشت : 1400/07/08
حسین عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد و رتبه اعتباری بر پایه پرداخت به موقع اقساط وام های مستقیم، وام های ضمانت شده، و وجود چک برگشتی است. تاریخچه نحوه پرداخت اقساط بین 5 تا 7 سال در گزارش ثبت می شود.
عبدالعلی محمدی راد نوشت : 1400/06/17
اعتبار سنجی
پاسخ
ربابه خاکی نوشت : 1400/06/15
باقی مانده اقساط بانک انصارسپه وبانک رسالت
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/15
ربابه عزیز، در صفحه خانه با وارد کردن کد ملی و شماره همراه منطبق با آن می توانید استعلام وام های ضمانت شده خود طی 5 تا 7 سال گذشته را دریافت نمایید.
محمدرضاحاجیان نوشت : 1400/06/10
سلام دیروز غروب اقساط وام پرداخت کردم آیا امروز از سامانه بانک مرکزی پاک میشود؟
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/10
محمدرضا عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد.
بهران نوشت : 1400/05/18
با سلام.چطور میشه قبل از اقدام برای گرفتن وام نمونه همون استعلامی که بانک میگیره را خودم بگیرم تا بدونم مشکلی دارم یانه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/05/18
بهران عزیز، در سامانه اعتبارسنجی آیس با ورود به سربرگ خانه، با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه منطبق با آن می توانید استعلام بانکی خود را دریافت کنید.
آیس نوشت : 1400/05/09
برای دریافت گزارش باید شماره موبایل و کد ملی خودتان را درسایت وارد کنید و گزارش اعتباری را دریافت کنید برای سوال در مورد گزارش با شماره 02188177300 پشتیبانی آیس تماس بگیرید
پاسخ
بیوک حیدرزاده نوشت : 1400/05/09
سلام چک برگشتی دارم
پاسخ
رحمت عباسی نوشت : 1400/09/18
سلام من اقساط معوقه داشتم ۵روز پیش پرداخت کردم چقد طول میکشه از سامانه پاک بشه
آیس نوشت : 1400/05/06
مهدی عزیز شما می توانید گزارش اعتباری خودتان را از سایت آیس دریافت کرده و اقساط معوق خود را مشاهده کنید
پاسخ
مهدی مهرعلیان نوشت : 1400/05/06
با سلام می خواستم بدونم تو بانک مرکزی اقساط معوق دارم
پاسخ
محمدرضاحاجیان نوشت : 1400/06/11
وام مستقیم یاغیرمستقیم معوق توسامانه بانک مرکزی دارم؟؟
لعیادشتی اقبلاغ نوشت : 1400/05/04
وام معوقه
پاسخ
عزیز مراد حسنی نوشت : 1400/05/03
مفاد کامل
پاسخ
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.