استعلام معوقات بانکی در سیستم بانکی

یکی از مواردی که در شبکه های بانکی صورت می گیرد، استعلام معوقات بانکی است. به واقع معوقات بانکی همان طلب هایی می باشد که بانک ها از شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی  در اختیار دارد. به هنگامی که شخصی درخواست تسهیلات بانکی از شبکه های بانکی می کند، در صورتی که در بازپرداخت بدهی های خود تاخیر به وجود آورد، می توان با استعلام معوقات بانکی تمامی تاخیرها را در سیستم بانکی به طور دقیق با تمامی جزئیات آن ملاحظه نمود. این طلب ها که معمولا در مدت زمانی طولانی توسط فرد حقیقی و حقوقی پرداخت نشده اند، منجر به بروز دردسرهای زیادی برای بانک ها می گردد. اما امروزه با وجود سامانه های اعتبارسنجی و استعلام معوقات بانکی تا حدود زیادی می توان از کاهش تاخیر در بازپرداخت بدهی به شبکه های بانکی جلوگیری به عمل آورد. به این صورت که با استعلام معوقات بانکی می توان خیلی سریع و آسان میزان خوش حسابی و بدحسابی افراد مختلف حقیقی و حقوقی را سنجید. حال سوال اینجاست که معوقات بانکی شامل چه مواردی می باشد؟ در ادامه به این سوال خواهیم پرداخت.

استعلام معوقات بانکی در سیستم بانکی

استعلام معوقات بانکی در سیستم بانکی

موارد موجود در معوقات بانکی

با استعلام معوقات بانکی ساده در شبکه های بانکی می توان به موارد عدیده ای در این استعلام ها دست یافت. از جمله مواردی که در استعلام معوقات بانکی قابل مشاهده است؛ می توان  به: نمودار لحظه ای و بازه ای استعلام معوقات بانکی موفق و ناموفق، استعلام تسهیلات گرفته شده اشخاص حقیقی و حقوقی، استعلام معوقات بانکی و تاخیر در بازپرداخت بدهی های مختلف به بانک ها، گزارش های کامل و کاملا ریزبینانه از شعب و استعلام ها، آرشیو تمامی استعلام ها به طور کامل و ... اشاره کرد. ذکر تمامی این موارد در استعلام معوقات بانکی به طور کامل نشان دهنده وضعیت پرداخت تسهیلات مختلف یک شخص حقیقی و حقوقی را نشان می دهد تا به صورت مستند پس از استعلام معوقات بانکی بتوان در خصوص شیوه معامله گری یک شخص حقیقی و حقوقی تصمیم گیری نمود و وی را به عنوان یک شخص دارای اعتبار در شبکه های بانکی یا بدون وجود اعتبار و فردی بدحساب شناخت. بنابراین سامانه اعتبارسنجی و استعلام معوقات بانکی به صورت آنلاین در شبکه های بانکی تاثیر بسیار چشمگیری در تصمیم افراد مختلف پیش از شروع هر معامله ای دارد.

استعلام معوقات بانکی در سیستم بانکی

روش بهره بردن از سامانه های اعتبارسنجی در راستای استعلام معوقات بانکی

روش های استعلام معوقات بانکی

برای استعلام معوقات بانکی روش های خاص و ویژه ای وجود دارد که پیش از اعطای تسهیلات با یک استعلام ساده بتوان از وضعیت اعتباری فرد مقابل به طور کامل آشنا شد. متداول ترین روشی که در راستای استعلام معوقات بانکی پیش روی هر فردی قرار دارد؛ مراجعه حضوری به تمامی شعب بانک ها یا موسسات بانکی می باشد. اما در طی سال های اخیر برای استعلام معوقات بانکی و گزارشگیری از وضعیت دیرکرد و تاخیر در بازپرداخت بدهی های مختلف اشخاص حقیقی و حقوقی به بانک ها بیشتر از سامانه های اعتبارسنجی و رتبه بندی مالی و اعتباری مختلف استفاده می کنند که در این سامانه ها رتبه اعتباری هر فرد بنا بر بدهی های وی به بانک و سایر پارامترهای مختلف دیگر را می توان فهمید تا بر حسب رتبه اعتباری وی وارد معامله با وی شد و یا اینکه از انجام هر معامله ای با وی سر باز زد. برای تسهیل در استفاده از این اطلاعات و گزارشگیری ها هم می توان از طریق سایت و سامانه اعتبارسنجی اقدامات لازم را به عمل آورد و هم می توان از طریق اپلیکیشن ها و برنامه های موبایل به راحتی به این اطلاعات مفید به جهت کاهش دیرکرد بدهی ها و تعهد و پای بندی به پرداخت بدهی های مختلف به سیستم بانکی بهره مند گردید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.