سامانه های اعتبارسنجی راهکاری برای زدودن دغدغه های اجتماعی

همان طور که می دانید امروزه برای اعطای تسهیلات بانک ها و سایر نهادهای دولتی به اشخاص حقیقی و حقوقی فاکتورهایی در نظر گرفته شده است که تمامی آن ها در سامانه اعتبارسنجی در نظر گرفته شده اند. ارائه این فاکتورها و تاثیر آن ها در میزان گزارش و رتبه اعتباری اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی سبب شده است تا این افراد برای دریافت تسهیلات به تعهدات خویش پایبند باشند و حساسیت ویژه ای را در این خصوص اعمال کنند. چرا که همواره نگرانی هایی در خصوص چک های برگشتی، بدهی های بالا آمده در قبال عدم پرداخت قبوض مختلف یا دیرکرد در پرداخت انواع قبض و اقساط وام، عدم پایبندی به تعهدات طرفین قرارداد همگی سبب شده است تا نقش پر رنگ سامانه اعتبار سنجی در سطح جامعه بیشتر نمود یابد. اما در ادامه محوریت بحث خود را به سامانه اعتبارسنجی خارجی در نظر می گیریم و در پی پاسخ این مسئله هستیم که به واقع آمار دریافت گزارش و رتبه اعتباری از سامانه اعتبار سنجی خارجی به چه میزان و منوالی می باشد؟ پس با ما همراه باشید تا به این سوال نیز پاسخی روشن و شفاف بدهیم.

سامانه اعتبارسنجی راهکاری برای زدودن دغدغه های اجتماعی

آمار رتبه اعتباری مناسب از سامانه های اعتبارسنجی خارجی

آمار دریافت گزارش و رتبه اعتباری از سامانه اعتبارسنجی خارجی

سامانه اعتبار سنجی خارجی خیلی قبل از سامانه های داخلی به عمده فعالیت خویش در این باره ادامه می دادند و امروزه این سامانه اعتبار سنجی در سطح بین المللی با دستورالعمل های جدید به خصوص در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته به اقتصاد کشور خویش تا حد زیادی کمک می کنند. به عنوان مثال از سال 1996 تا سال 2004 سامانه اعتبارسنجی خارجی در پی افزایش 60 درصدی میزان اعتبارات اعطاء شده در اندازه های کوچک، رشد نهادهای اعتبارسنجی در کشورهای توسعه یافته با رشد چشمگیری به یکباره مواجه گردید. از همین روست که سامانه اعتبارسنجی در بازار نقش بسیار پر رنگی را ایفاء می کنند. این سامانه ها بر حسب اهداف بلند بالایی همچون: کاهش ریسک به هنگام مبادله، دریافت تسهیلات به صورت عادلانه، تصمیم گیری های مناسب و درخور انتخاب و... به فعالیت های خود ادامه داده اند. بنا بر آمارهای موجود در این زمینه نتایج حاکی از آن است که سامانه اعتبار سنجی خارجی به تکیه بر سنجش و ارزیابی های متعدد و به روز در سیستم های اعتبارسنجی خود طبق برآوردهایی که از میزان ریسک در مبادلات در طی سالیان اخیر گرفته شده است؛ به هیچ عنوان با سال های قبل تر از آن قابل مقایسه نیست. پس می توان به ضرس قاطع اذعان داشت که این سامانه ها توانسته اند در طی سالیان اخیر تاثیر شگرف خود را بر اقتصاد وارد سازند و میزان ریسک را در هنگام هر گونه مبادله ای تا حد بسیار زیادی کاهش دهند و هیچ گونه دغدغه ای در قبال پرداخت یا دیرکرد در هنگام پرداخت از طرف شخص معامله گر وجود نخواهد داشت. بنابراین تصمیم گیری بانک ها و سایر نهادها نیز پس از دریافت گزارش و رتبه اعتباری به تمامی افراد حقیقی و حقوقی بسیار ساده تر از قبل می شود و می توانند با خیالی آسوده تر تسهیلات خود را به این دسته از افراد اعطاء نمایند و هیچ گونه دغدغه و نگرانی در خصوص تاخیر در بازپرداخت بدهی نداشته باشند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.