استعلام چک برگشتی و روش های رفع سوء چک

علی رغم استعلام چک برگشتی و برگشت خوردن چک ها در سیستم های بانکی راهکارهایی برای رفع سوء اثر چک برگشتی نیز وجود دارد. این روش ها که پس از استعلام چک برگشتی می توان مبادرت به آن ها ورزید؛ در ایران در قیاس با سایر کشورها از جمله آمریکا و کانادا متفاوت می باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم ضمن توضیح روش های رفع سوء اثر پس از استعلام چک برگشتی در ایران به مقایسه این روش ها با روش های رفع سوء اثر چک برگشتی در کشورهای آمریکا و کانادا بپردازیم تا تفاوت میان ایران با این کشورها واضح و آشکار گردد.

استعلام چک برگشتی و روش های رفع سوء چک

روش های رفع سوء اثر چک برگشتی در ایران

روش های رفع سوء اثر پس از استعلام چک برگشتی در ایران

ابتدای امر به معرفی روش های رفع سوء اثر پس از استعلام چک برگشتی در ایران خواهیم پرداخت. حتما می دانید که رفع سوء اثر یعنی پاک کردن پیشینه چک برگشتی. به این صورت که دیگر پس از استعلام چک برگشتی با انواع چک های برگشت خورده و پرونده سیاه فرد مقابل رو به رو نشویم و با روش هایی بتوان این پرونده سیاه و پیشینه منفی را به طور کلی ریشه کن نمود. اما چگونه؟ در ایران به این صورت است که با روش هایی از جمله: تامین موجودی، ارائه لاشه چک برگشتی، ارائه رضایت نامه محضری ذی نفع به بانک، واریز مبلغ چک به سپرده قرض الحسنه جاری و مسدود نمودن آن به مدت 24 ماه، ارائه حکم قضائی مبتنی بر رفع سوء اثر از پیشینه چک های برگشتی و تمام شدن مهلت نگهداری پیشینه چک برگشتی در سامانه اطلاعاتی بانک مرکزی می توان از شر چک های برگشتی در سابقه ننگین خود، خویشتن را رهایی بخشید تا پس از استعلام چک برگشتی خبری از سابقه منفی و منفور وی نباشد. با این توضیحات می خواهیم در ادامه روش های رفع سوء اثر پس از استعلام چک برگشتی را در کشورهایی همچون آمریکا و کانادا به عنوان دو کشور پیشرو و موفق در این زمینه مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم تا به این منظور لایه هایی از تفاوت روش ها در ایران با این کشورها بر همگان آشکار و شفاف گردد.

روش های رفع سوء اثر چک برگشتی در ایران

رفع سوء اثر در ایران در قیاس با آمریکا و کانادا

مقایسه روش های رفع سوء اثر در ایران با آمریکا و کانادا

پس از آشنایی با روش های رفع سوء اثر پس از استعلام چک برگشتی در ایران، باید گفت که روش های رفع سوء اثر در کشورهای پیشرفته ای همچون آمریکا و کانادا متفاوت می باشد. به این صورت که در این کشورها برای جلوگیری به عمل آوردن از هر گونه چک برگشتی روش های سختگیرانه تری را اعمال می کنند تا به این منظور کمتر کسی در آمریکا و کانادا یافت شود که در استعلام چک برگشتی خود با چک های برگشت خورده زیادی مواجه گردد. ضمن اینکه در آمریکا و کانادا سالیان متمادی است که این روش ها اعمال شده اند و تمامی شهروندان آمریکایی و کانادای ملزم به رعایت آن بوده اند تا با استعلام چک برگشتی هیچ گونه چک برگشت خورده ای در سابقه افراد یافت نگردد. این سیاست های اعمال شده در کشورهای پیشرفته ای همچون آمریکا و کانادا در خصوص رفع سوء اثر چک برگشتی سبب شده است تا به چرخه اقتصادی این کشورها  تا حد زیادی کمک شایانی شود و اعتماد معامله گران نسبت به هم بیش از معمول باشد و تا حد زیادی ریسک در معاملات تجاری را برای آن ها به نقطه صفر یا دست کم به حد بسیار پایینی بکشاند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.