آژانس‌های اعتبار سنجی چگونه گزارش معوقات بانکی را تنظیم می‌کنند؟

یکی از خدمات آژانس‌های اعتبارسنجی تنظیم گزارش معوقات بانکی، استعلام بانکی و تعداد چک برگشتی است. سامانه اعتبار سنجی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند امتیاز دهی اعتباری هستند. این که آیا شما در حال ترمیم اعتبار خود، ساختن آن از ابتدا یا حفظ نمره عالی هستید، مهم است که درک کنید که این آژانس‌ها چه کاری انجام می‌دهند و چگونه کار می‌کنند.

پس از یادگیری اصول اولیه، می‌توانید در هنگام تلاش برای به دست آوردن نمره اعتباری خود به بالاترین حد ممکن، از این دانش به نفع خود استفاده کنید. از آنجا که مصوبات دریافت وام، پیشنهادات کارت اعتباری و نرخ بهره همه به کیفیت اعتبار شما بستگی دارند، شناختن موارد و مزایای کل سیستم بسیار ضروری است.

آژانس اعتبارسنجی چیست؟

یک آژانس اعتبارسنجی (که به عنوان یک دفتر اعتباری نیز شناخته می‌شود) اطلاعات اعتباری مصرف کنندگان و کسب و کارهای شخصی را جمع آوری و ثبت می‌کند.

در ایالات متحده ، این صنعت تحت سلطه بزرگترین آژانس های گزارش اعتباری است: Equifax ، Experian و TransUnion. آنها سه شرکت جداگانه در رقابت با یکدیگر هستند و به تبع آن اطلاعات را به اشتراک نمی‌گذارند، بنابراین دیدن اطلاعات مختلف از هر یک غیر معمولی نیست.

رایج ترین انواع اطلاعات اعتباری جمع آوری شده توسط آنها شامل مانده وام، مانده کارت اعتباری، تاریخ پرداخت، وضعیت حساب و اطلاعات عمومی است.

با جمع آوری اطلاعات ، آنها می توانند آن را به بانک‌ها، شرکت‌های کارت اعتباری و سایر وام دهندگان که از این داده‌ها استفاده می‌کنند، برای ایجاد یک پیشنهاد تامین مالی شخصی سازی شده بر اساس نمایه اعتباری شما بفروشند. آنها حتی آن را به شما می فروشند.

آژانس‌های اعتبارسنجی چطور گزارش معوقات بانکی را تنظیم می‌کنند؟

استعلام بانکی

این فرآیند به موسسات مالی راهی برای بهتر قضاوت کردن اعتبار شما بر اساس انتخاب‌های گذشته و بار بدهی جاری ارائه می‌دهد. شرکت های بیمه همچنین تصمیم می‌گیرند که نرخ بیمه شما چه میزان باشد و کارفرمایان می‌توانند براساس این اطلاعات شما را استخدام کنند یا تصمیم دیگری بگیرند.

هدف اصلی یک سامانه اعتبار سنجی برای رتبه بندی اعتباری ومالی، تنظیم گزارش معوقات بانکی و استعلام بانکی سودآوری است. به همین دلیل نظارت بر گزارش اعتباری خود برای اطمینان از صحت اطلاعات در آنجا بسیار مهم است. اطمینان از اینکه همه چیز کامل و صحیح است به نفع شماست، اما لزوما آنها نیست.

چگونه آنها برای تنظیم گزارش معوقات بانکی و دیگر خدمات شروع به کار کردند؟

این آژانس‌های اعتبار سنجی ابتدا شرکت‌های تحقیقاتی محلی و منطقه‌ای بودند. آنها همه اطلاعات به ظاهر مهم شخصی شما شامل سابقه اشتغال، وضعیت تاهل، سن ، نژاد ، مذهب و مشخصات شخصیتی را جمع آوری می‌کنند. آنها سپس این اطلاعات را به وام دهندگان برای تعیین اینکه آیا شخص شایسته دریافت وام بوده و چقدر علاقه‌ای که برای باز پرداخت آن نیاز دارد، ارائه می‌کنند.

با گذشت زمان، دفاتر اعتباری محلی رشد کردند و ادغام شدند تا اینکه سیستم گزارشگری اعتباری از اعتبار سنجی و گزارش معوقات بانکی از یکی از بسیاری از دفاتر اعتباری محلی به سیستم فعلی سه دفتر اعتباری مهم در سطح کشور آمریکا منتقل شد. از آنجا که این اتفاق افتاد، دفاتر بزرگ اعتباری چنان قدرتمند شدند که لازم است تنظیم آنها صورت گیرد. این امر باعث شد تا قانون گزارش عادلانه اعتبار (FCRA) به تصویب برسد تا شما را از قدرت رو به رشد دفاتر اعتباری محافظت کند. البته در کشور ما و دیگر کشورهای جهان هم آژانس‌های اعتبار سنجی برای ارائه خدماتی چون اعتبار سنجی، گزارش معوقات بانکی، استعلام بانکی و ... فعالیت می‌کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.