چه افراد برای دریافت وام اقدام کنند یا کسب‌و‌کارهای کوچک، بانک‌ها معمولا انواع مشابهی از داده را در گزارش اعتباری خود گردآوری می‌نمایند. این اطلاعات شامل مشخصات کلی، اطلاعات قرارداد‌های در جریان و خاتمه یافته و وضعیت‌های منفی (چک برگشتی،...) شرکت و اشخاص خواهد بود و در واقع هر دو گزارش اعتباری ماهیت و کاربرد یکسان دارند.(برای دریافت رتبه اعتباری شرکتت همین حالا اقدام کن)

مزایای داشتن گزارش اعتباری خوب کسب‌ و‌ کار چیست؟

اعتبار خوب نجات‌بخش هر کسب‌و‌کار کوچکی است. هر شرکتی برای راه‌اندازی یا توسعه کسب‌و‌کار خود نیاز به جذب منابع مالی دارد. اما این تنها مزیت گزارش اعتباری خوب کسب‌ و‌ کار نیست. بلکه استعلام گزارش اعتباری شرکت و دارا بودن محتوای گزارش اعتباری و نمره اعتباری خوب مزایای بیشماری دارد که در اینجا به برخی از آن اشاره خواهد شد:

شما می‌توانید بدون ضمانت شخصی برای شرکت اعتبار کسب کنید. 
این کار بدهی شخصی را کاهش می‌دهد و از دارایی‌های شخصی شما محافظت خواهد کرد.

به شما کمک می‌کند در صدر رقیبان خود قرار بگیرید و این جایگاه را حفظ کنید
با این کارحاشیه سود بیشتری کسب خواهید کرد.

شما می‌توانید تصمیمات خود را با اطمینان بیشتری اتخاذ کنید و منابع مالی‌ای که نیاز دارید را کسب نمایید.
این کار از تنش‌ها و فشار روانی ایجاد شده در زمان اتخاذ تصمیم‌های دشوار جلوگیری خواهید کرد.به پس انداز پول شما کمک خواهد کرد.

وام‌دهندگان به شرکت‌هایی با اعتبار کسب‌و‌کار خوب نرخ بهره بهتری پیشنهاد می‌دهند.گزارش اعتباری و نمره اعتباری خوب جهت دریافت منابع مالی موردنیاز برای اداره و توسعه سودآور شرکت‌های کوچک ضروری است. چه شما در حال حاضر رتبه‌بندی اعتباری عالی داشته باشید یا تازه کسب‌و‌کارتان را آغاز کرده باشید، موسسات اعتبارسنجی به شما در برقراری ارتباط با وام‌دهندگانی که با همتایان و شرکت‌های همسان با موقعیت شرکت شما همکاری دارند، کمک خواهند کرد. ثبت‌نام در سایت‌های اعتبارسنجی و بهره‌مندی از پنل‌های کسب‌و‌کار بهترین روش برای مدیریت و توسعه کسب‌و‌کار است.

مزایای جداسازی اعتبار کسب‌ و‌ کار از اعتبار شخصی چیست؟

مهمترین مزیت جداسازی اعتبار شخصی از اعتبار کسب‌و‌کار این است که اعتبار شخصی در صورتی که شرکت به دردسر بیفتد یا دچار مشکل شود خفظ خواهد شد و در امان خواهد ماند. مزایای دیگر عبارتند از:

با اعتبار کسب‌و‌کار خوب می‌توانید سرمایه در گردش بیشتری برای کسب‌و‌کار کوچک خود ایجاد کنید.
می‌توانید وام‌هایی با نرخ بهره کمتر اتخاذ کنید.
جداساری هزینه‌های شرکت از هزینه‌های شخصی آسان‌تر خواهد بود. وقتی زمان پرداخت یا (ثبت) مالیات فرا می‌رسد. سوابق مالی جداگانه برای هزینه‌های شخصی و هزینه‌های کسب‌و‌کار خواهید داشت و زندگی شما و زندگی وکلای مالیات را آسان‌تر خواهد کرد.

هر چقدر شرکت اعتبار بیشتری داشته باشد، کارمندان آن از اعتبار بیشتری بهره‌مند خواهند شد و مشمول مزایای بیشتری خواهند شد در خقیقت شرکت با اعتبار خوب خود به کارمندانش اعتبار می‌بخشد.
منبع: experian

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.