چرا باید گزارش اعتباری خود را به طور منظم بررسی کنیم؟

از همان ابتدایی که فعالیت‌های مالی و اعتباری خود را آغاز می‌کنید. پرونده اعتباری شما گشوده می‌شود و تا پایان عمر این پرونده همراه شما خواهد بود و پیوسته با هر اقدام مالی و اعتباری به اطلاعات آن افزوده خواهد شد. این اطلاعات بر اساس گزارشات اعتباردهندگان، ماهانه به روز خواهند شد و ممکن است در هر ماه براساس الگوریتم اعتبارسنجی و عوامل تاثیرگذار بر نمره اعتباری تغییرات اندکی در نمره اعتباری مشاهده شود و اطلاعات منفی هر 8 سال یک بار به طور خودکار توسط سامانه‌های اعتبارسنجی از گزارش‌های اعتباری حذف خواهند شد.

گزارش اعتباری نشان‌دهنده یک تصویر سریع از وضعیت مالی اشخاص حقیقی و حقوقی است که از طریق آن افراد به دنیای کسب‌و‌کار معرفی می‌شوند. اشخاص دیگر تنها با اجازه شما می‌توانند گزارش اعتباری شما را مشاهده کنند و بنابراین شما هم باید برای اطلاع از مواردی که در گزارش اعتباری‏تان وجود دارد به‌طور منظم آن را مشاهده نمایید.

تصویر اعتباری شما که از طریق گزارش اعتباری ارائه می‌شود می‌تواند تاثیر زیادی بر اتفاقات مهم زندگی شما داشته باشد.
سابقه مالی شما می‌تواند بر چگونگی خرید یا اجاره خانه و خریدهای بزرگ مانند خرید ماشین، لوازم و جواهرات  تاثیر بگذارد. با برخورداری از سابقه مالی خوب می‌توانید وام بگیرید و در بعضی از صنایع خاص استخدام شوید. دستیابی و حفظ اعتبار خوب نیازمند توجه به جزئیات است. بررسی گزارش اعتباری به طور منظم کمک می‌کند که به تصویری دقیق از وضعیت مالی دست یابید.

چرا باید گزارش اعتباری خود را به طور منظم بررسی کنیم؟

بررسی دوره ای گزارش اعتباری

با استعلام منظم گزارش اعتباری از احتمال بروز هر گونه خطا و اطلاعات منفی جلوگیری کنید.
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گزارش اعتباری‌تان حاوی هیچ‌گونه خطایی نیست باید گزارش اعتباری‌تان را به طور منظم بررسی نمایید. اگر در گزارش اعتباری خطایی پیدا کردید می‌توانید از طریق موسسات اعتبارسنجی آن را اصلاح کنیدو اگر سابقه اعتباری شما حاوی داده‌هایی باشد که  شما را از نظر اعتباری ضعیف نشان دهد و این داده‌ها دقیق و درست باشد. شما باید پیش از آنکه این قبیل داده‌ها بر آینده اعتباری شما تاثیر قابل توجهی بگذارند از وجود آن‌ها آگاه شوید و در صورت امکان علت ظهور این داده‌ها را برای وام‌دهندگان توضیح دهید.

بنابراین لازم است که:

یک کپی از گزارش اعتباری خود تهیه کنید.
با توجه به مواردی که پیش از این ذکر شد شما نیاز دارید که گزارش اعتباری‌تان را به طور منظم از موسسات اعتبارسنجی استعلام نمایید. گزارش اعتباری تصویری روشن و واضح از وضعیت مالی و اعتباری مشتریان در اختیار وام‌دهندگان و کلیه اعتباردهندگان قرار می‌دهد.

از نمره اعتباری خود آگاه باشید.
خیلی مهم است که نمره اعتباری خود را بدانید و هر از گاهی آن را استعلام نمایید. داشتن نمره اعتباری بالا شانس شما را برای تایید وام افزایش خواهد داد و به بهبود شرایط پیشنهادی وام مانند (افزایش نرخ بهره و مقدار وام) کمک می‌کند. به علاوه، نمره اعتباری کم می‌تواند عامل بر هم زننده ببسیاری از معاملات با وام‌دهندگان باشد.

منبع:

سایت investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.