پنل کسب‌ و‌ کار چیست؟

پنل کسب‌و‌کار برای ارزیابی دوره‌ای اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اعتباردهندگان مانند بانک‌ها، موسسات مالی، موسسات اعتبارسنجی، مشاوران اعتبار و به طور کلی کلیه شرکت‌هایی که فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های‌شان بر مبنای اعتبار اشخاص صورت می‌گیرد و به طور مکرر به استعلام گزارش اعتباری و نمره اعتباری افراد نیاز دارند از پنل کسب‌و‌کار استفاده می‌کنند.به ویژه آنکه کسب‌و‌کارها و اشخاص باید مورد بررسی اعتباری قرار بگیرند تا واجد شرایط دریافت وام و اعتبار شوند.(برای دریافت گزارش اعتباری مشتریانت و نمایان ساختن اطلاعات منفی اش همین حالا اقدام کن)

هدف پنل کسب‌و‌کار چیست؟

پنل کسب‌وکار از منظر اعتبار‌دهندگان دارای سه هدف اصلی است: 1) تعیین رتبه اعتباری متقاضی وام 2) بررسی سابقه اعتباری متقاضی وام و 3) نمایان ساختن اطلاعات منفی احتمالی

اعتبارسنجی 
پنل کسب‌و‌کار ابزاری برای بررسی توانایی اشخاص حقیقی و حقوقی برای بازپرداخت بدهی است. اعطای اعتبار به اعتماد وام‌دهنده به توانایی مالی قرض‌گیرنده برای بازپرداخت به موقع وام یا پرداخت اقساط کالاهایی که خریداری کرده بستگی دارد. گزارش اعتباری عاملی تعیین‌کننده در تایید یا عدم تایید وام می‌باشد.

بررسی سابقه اعتباری
سابقه اعتباری در حقیقت همان سابقه مالی است که نشان‌‌دهنده مدیریت اعتبار و روند پرداخت اقساط در طی زمان است. این سابقه از طریق اعتباردهندگان مانند بانک‌ها، لیزینگ‌ها، شرکت‌های بیمه، موسسات مالی و ... ماهانه به موسسات اعتبارسنجی گزارش می‌شودکه شامل اطلاعات وام‌دهندگانی است که قبلا از آنها وام دریافت شده و سابقه پرداخت اقساط و مقدار وام مربوط به هر وام‌دهنده را نشان می‌دهد. سابقه اعتباری توسط یک عدد به نام نمره اعتباری نمایش داده می‌شود.

نمایان ساختن اطلاعات منفی
گزارش اعتباری همچنین هر اطلاعات منفی احتمالی در مورد سابقه مالی مانند پرونده‌های قوه قضاییه و ورشکستگی و چک برگشتی را آشکار می‌سازد. اگر گزارش اعتباری شما مکررا مورد بررسی قرار می‌گیرد. باید بدانید چه چیزی در گزارش اعتباریتان وجود دارد. شما می‌توانید هر داده منفی بالقوه را شناسایی و قبل از آنکه برای یک وام یا شغل درخواست دهید به رفع داده‌های منفی احتمالی اقدام کنید.

بررسی اینکه آیا قرض‌گیرنده همچنان به الزامات وام پایبند است
ممکن است اعتبار‌دهنده بخواهد میزان پایبندی قرض‌گیرنده به معیارها و استانداردهای وام و پایداری شرایط مالی او را تعیین کند در این صورت استعلام گزارش اعتباری بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف است.

کمک به اخذ تصمیمات
همه استخدام‌کنندگان از گزارش اعتباری به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در تصمیم‌‌گیری و استخدام متقاضیان استفاده نمی‌کنند. اما در صنایع خاص مانند بانکداری، مشاور املاک و خدمات مالی گزارش اعتباری می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و براساس رتبه اعتباری ممکن است احتمال تصاحب شغل را آسان‌تر و یا حتی سخت‌تر نماید. کسب‌و‌کارها و اشخاص باید برای خود سابقه اعتباری ایجاد کنند تا بتوانند واجد شرایط دریافت وام شوند و نظر وام‌دهندگان را به سمت خود جلب کنند و امتیازات لازم جهت اخذ وام را کسب نمایند

منبع:

سایت investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.