گزارش‌های اعتباری کسب‌و‌کار

همان‌طور که گزارش اعتباری شخصی برای بررسی تاریخچه مالی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان اطلاعات می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما مفید باشد و مستمر ثمر واقع شود. زیرا درست از همان دقایق اولی که شرکت شما آغاز به فعالیت می‌نماید و فعالیت مالی خود را آغاز و وام کسب‌و‌کار دریافت می‌نماید. اعتباردهندگان شامل بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، کارگزاری‌ها و ... اقدامات مالی شما را ثبت و هر ماه در روز مشخصی اطلاعات را به سامانه‌های اعتبارسنجی ارسال می‌نمایند. سامانه‌های اعتبارسنجی وظیفه تجمیع این اطلاعات را به عهده دارند و اطلاعات را به صورت یکپارچه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند این گزارش که گزارش اعتباری کسب‌و‌کار  نامیده می‌شود حاوی اطلاعات عمومی کسب‌و‌کار و دیگر داده‌های مالی است. گزارش اعتباری کسب‌و‌کار برای نمایش تصویر عینی فرآیند مدیریت تعهدات مالی شرکت به کار می‌رود. اطلاعات مندرج در گزارش اعتباری شرکت‌ها قابل اعتماد و به دور از هرگونه قضاوت انسانی است و نشان‌دهنده عینی سلامت مالی کسب‌و‌کار است.(همین الان برای دریافت گزارش اعتباری کسب و کار خودت اقدام کن)

گزارش‌ های اعتباری کسب‌ و‌ کار

اعتبار کسب‌و‌کار چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

هنگامی که برای دریافت اعتبار اقدام می‌کنید، اعتبار‌دهندگان و وام‌دهندگان گزارش اعتباری شرکت شما را برای تعیین اعتبار بررسی می‌کنند. آنها اطلاعات گزارش اعتباری را به منظور ارزیابی اینکه شرکت چگونه بدهی‌هایش را پرداخت می‌نماید مورد مطالعه قرار می‌دهند و نشانه‌های منفی باعث می‌شود که بنگاه شما مورد تایید واقع نشود و یا اعتبار کمتری به شما تخصیص داده شود و از شرایط وام و یا اعتبار محدودتری برخوردار شوید.

علاوه بر وام‌دهندگان و اعتباردهندگان، اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری خواستار بررسی گزارش اعتباری شرکت هستند. برای مثال، شرکت‌های بیمه گزارش‌های اعتباری شرکت‌ها را به عنوان بخشی از فرآیند و  روال کاری خود بررسی می‌نمایند. مشتریان و سایر کسب‌و‌کارها که خواهان سرمایه‌گذاری مشترک یا شراکت با شرکت شما هستند تاریخچه اعتباری شرکت شما را پیش از شروع همکاری بررسی خواهند کرد.

گزارش اعتباری شرکت تصویری واضح و روشن از وضعیت مالی شرکت ارائه می‌دهد که گزارشی کامل از آمار استعلامات بنگاه، دیرکردها و معوقات پرداخت اقساط فراهم می‌کند. این اطلاعات ساده نظارت بر سرقت هویت و کلاهبرداری را آسان خواهد کرد و وام‌دهندگان به دقت اعتبار شرکت را بررسی می‌نمایند. 

به علاوه اگر گزارش اعتباری شرکت شما به طور جداگانه بررسی شود از وضعیت اعتباری شخصی شما محافظت خواهد کرد. گزارش اعتباری شرکت برای سلامت مالی کسب‌و‌کار ضروری است و بر کسب‌و‌کار از طرق متفاوت مانند تعداد تامین‌کنندگان اعتبار و مقدار نرخ بهره وام تاثیر خواهد گذاشت.

اگر نمره اعتباری و گزارش اعتباری شرکت نشان دهد که کسب‌و‌کار شما دارای تاریخچه پرداخت و اعتبار مناسبی است. وام‌دهندگان با رغبت بیشتری وام‌های کسب‌و‌کار به شما اعطا خواهند کرد. البته نمره اعتباری تنها عامل تعیین‎کننده شرکت به عنوان واجد شرایط دریافت وام نیست. اما به عنوان بخش عمده‌ای از فرآیند درخواست وام به خصوص اگر وام‌دهنده بانک و یا وام‌دهندگان سنتی‌تر باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمره اعتباری قوی موجب می‌شود که تامین‌کنندگان با شرایط پرداخت مطلوب‌تری موافقت نمایند. نمره اعتباری بنگاه نشان می‌دهد که آیایک کسب‌و‌کار صورت حساب‌هایش را به موقع پرداخت می‌کند یا خیر. بنابراین تامین‌کنندگان با اطمینان بیشتری با شرکت مورد نظر همکاری خواهند کرد.

می‌توانید گزارش اعتباری شرکت خود را از طریق سامانه اعتبارسنجی آیس استعلام نمایید و اعتبار کسب‌و‌کار خود را نظارت و کنترل نمایید.

منبع: سایت nav

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.