چرا اعتبارسنجی فایکو و امتیاز اعتباری مهم هستند؟

اعتبار سنجی فایکو و امتیاز اعتباری بر همه زمینه‌های زندگی افراد در کشورهایی چون آمریکا و دیگر کشورهایی که از این مدل و استاندارد امتیاز دهی و رتبه بندی اعتباری استفاده می‌شود، تاثیر می‌گذارد. البته در ایران و کشورهای دیگری که از دیگر استانداردها و مدل‌های اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری استفاده می‌شود هم برای دریافت وام و تسهیلات مهم است.

نمره بد اعتباری می‌تواند افراد را برای گرفتن وام و تسهیلات برای اجاره یک آپارتمان، دریافت وام مسکن مقرون به صرفه یا در زمینه شغلی و راه اندازی یک کسب و کار با دشواری مواجه کند. حتی اگر قادر به دریافت وام باشید، نرخ بهره بالا به دلیل نمره و امتیاز بد اعتباری کار را برای فرد و شرکت وام و تسهیلات گیرنده برای بازپرداخت اقساط وام و تسهیلات با مشکلات و معضلات فراوانی روبرو می‌کند. به عنوان مثال در آمریکا وام 150،000 دلاری با نرخ بهره بالای 1٪ بالاتر می‌تواند برای فرد وام گیرنده در مدت 30 سال 31000 دلار هزینه داشته باشد. از طرف دیگر، نمرات و امتیاز اعتباری خوب درهای زیادی برای افراد متقاضی دریافت وام و تسهیلات باز می‌کند.

چگونه اعتبار سنجی FICO و امتیاز اعتباری محاسبه می‌شود؟

تمام نمرات اعتباری و اعتبارسنجی، از جمله FICO و VantageScore، مبتنی بر مدل‌های امتیازدهی اعتباری مشابه عمل می‌کنند. آنها عواملی مانند سابقه اعتبار شما، تاریخچه پرداخت و نسبت استفاده اعتبار را ارزیابی می‌کنند.

اگر فردی قبلا از اعتبار کارت اعتباری خود استفاده نکرده‌ یا از آن با بی مسئولیتی استفاده کرده است، نمرات اعتباری او کم یا غیرقابل استفاده خواهد بود. یک راه عالی برای بالا بردن اعتبار کارت اعتباری استفاده مسئولانه از آن و پرداخت به موقع اقساط وام و تسهیلات دریافتی است.

چرا اعتبارسنجی فایکو و امتیاز اعتباری مهم هستند؟

امتیاز اعتباری

در ادامه راهکارهایی برای بالا بردن اعتبار کارت‌های اعتباری و بهبود رتبه بندی اعتباری و اعتبار سنجی ارائه می‌شود:

پرداخت‌ها را به موقع انجام دهید: مهمتر از همه، صورتحساب و اقساط خود را به موقع پرداخت کنید. پرداخت‌های دیرهنگام به شدت نمرات اعتباری و اعتبارسنجی را خراب می‌کند. برای جلوگیری از آن، توصیه می‌شود که پرداخت صورتحساب و اقساط خودکار را تنظیم کنید.
نسبت بهره اعتباری خود را کاهش دهید: هر فردی می‌تواند این کار را با هزینه کمتری، با پرداخت کارت اعتباری اقساط وام وام شخصی یا حتی درخواست افزایش اعتبار در کارت‌های اعتباری فعلی خود انجام دهد. فقط اطمینان حاصل شود که در قبال این تغییرات مسئولیت پذیر هستید و از افزایش هزینه‌ها خودداری کنید.
کارت‌های اعتباری خود را باز نگه دارید: بستن کارت اعتباری باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتبار آنها می‌شود که هر دو باعث کاهش نمرات و امتیاز اعتباری افراد می‌شود. مگر اینکه سالانه هزینه‌ای پرداخت نکنید، توصیه می‌شود که کارت‌های اعتباری قدیمی را باز نگه دارید (حتی اگر هرگز از آنها استفاده نکنید).

چگونه اعتبار سنجی FICO و امتیاز اعتباری را بررسی کنید؟

بررسی اعتبار سنجی FICO و امتیاز اعتباری در کشور آمریکا و دیگر کشورهایی که از این مدل و استاندارد برای رتبه بندی اعتباری استفاده می‌کنند بر عهده سه آژانس اعتبارسنجی بین المللی به نام‌های TransUnion، Experian و Equifax است.

در اینجا FICO Score 8 دامنه مطابق FICO وجود دارد:

عالی: 800 و بالاتر

خیلی خوب: 740-799

خوب: 670-739

متوسط: 580-669

ضعیف: 579 و پایین تر

منبع: creditcardinsider

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.