چه زمانی گرفتن دریافت تسهیلات شخصی ایده خوبی است؟

 دریافت تسهیلات شخصی در شرایط مختلف می‌تواند گزینه ای مناسب باشد. اول، بگذارید تا دریافت تسهیلات شخصی را تعریف کنیم. برخی از وام‌ها برای یک خرید خاص اختصاص داده شده است. شما یک خانه را با وام رهنی خریداری می‌کنید، یک ماشین را با وام ماشین خریداری می‌کنید و شهریه دانشگاه خود را با وام دانشجویی تامین می‌کنید.

اما دریافت تسهیلات شخصی تقریبا برای هر کاری قابل استفاده است. برخی از وام دهندگان می‌خواهند بدانند که با پولی که به شما قرض می‌دهند، چه خواهید کرد، اما تا زمانی که آن را به یک دلیل مسئولانه و قانونی  گرفته‌اید، می‌توانید با آن کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید.

اما این برای شما چه معنی دارد؟ با وام، خانه شما وثیقه است. به همین ترتیب  با وام ماشین، ماشینی که خریداری می‌کنید، وثیقه است. از آنجا که دریافت تسهیلات شخصی غالبا وثیقه و ضمانتی ندارد و "ناامن" است، احتمالا نرخ بهره بالاتری خواهد داشت. همچنین اگر می خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید، وام‌های شخصی مطمئن نیز وجود دارد. (برای استعلام آنلاین تسهیلات و وام، استعلام بانکی آنلاین و استعلام معوقات بانکی از خدمات آژانس‌های اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری استفاده کنید.)

چه زمانی گرفتن دریافت تسهیلات شخصی ایده خوبی است؟

دریافت وام شخصی

در پنج شرایطی که گرفتن دریافت تسهیلات شخصی ایده خوبی است.

1. ادغام کارت‌های اعتباری

اگر یک یا چند کارت اعتباری دارید که دارای شارژ حداکثری هستند، می‌توانید دریافت تسهیلات شخصی دریافت کنید تا تمام هزینه‌ها را با یک پرداخت ماهانه واریز کنید. آنچه این سناریو را جذاب تر می‌کند: نرخ سود وام می‌تواند به طور قابل توجهی پایین تر از نرخ های سالانه (APR) در کارت‌های اعتباری شما باشد.

2. وام دانشجویی

استفاده از وام‌های کوتاه مدت بین بانکی دانشجویی می‌تواند برای پرداخت شهریه دانشجوی کمک مالی خوبی باشد. بسته به نوع وام شما ممکن است نرخ بهره وام دانشجویی شما 6.8٪ یا بالاتر باشد. اما ممکن است بتوانید یک دریافت تسهیلات شخصی با نرخ بهره پایین تر دریافت کنید که به شما امکان می‌دهد وام‌های خود را سریعتر پرداخت کنید.

3. تامین مالی از منابع بین المللی برای خرید

تامین مالی از منابع بین المللی برای خرید بستگی به وام دارد. اگر به هر حال می‌خواهید وام بگیرید، گرفتن دریافت تسهیلات شخصی و پرداخت نقدی به فروشنده می‌تواند معامله‌ای بهتر از تامین اعتبار از طریق فروشنده باشد. از فروشنده بخواهید پیشنهادی بدهد و آن را با آنچه می‌توانید از طریق دریافت تسهیلات شخصی دریافت و مقایسه کنید. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که انتخاب درستی است یا نه.

4- هزینه مراسم عروسی خود را با دریافت تسهیلات شخصی بپردازید.

اگر می‌خواهید تمام هزینه‌های مرتبط را روی کارت اعتباری خود بگذارید بدون اینکه توان این را داشته باشید که ظرف مدت یک ماه آنها را بپردازید، هر رویداد بزرگ – مانند مراسم عروسی - واجد شرایط برای گرفتن دریافت تسهیلات شخصی است. دریافت تسهیلات شخصی با هزینه ای بزرگی مانند این، می‌تواند مبلغ قابل توجهی را در هزینه‌های بهره شما پس انداز کند، مشروط بر اینکه نرخ کمتری نسبت به کارت اعتباری داشته باشد.

5. اعتبار خود را بهبود بخشید.

دریافت تسهیلات شخصی ممکن است از سه طریق به نمره و رتبه اعتباری شما کمک کند. اول، اگر گزارش اعتباری شما از آژانس‌های اعتبار سنجی بیشتر بدهی کارت اعتباری را نشان می‌دهد، دریافت تسهیلات شخصی ممکن است به "ترکیب کردن حساب" شما کمک کند.

منبع: investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.