استعلام آنلاین تسهیلات در سامانه  اعتبارسنجی

استعلام آنلاین تسهیلات یکی از خدماتی است که آژانس‌های اعتبار سنجی ارائه می‌دهند.

انواع موسسات مالی و اعتباری

در بازار مالی انواع مختلفی از موسسات مالی و اعتباری وجود دارد. به طور کلی این نوع از موسسات مالی و اعتباری را می‌توان به دو نوع زیر تقسیم کرد:

1. استعلام آنلاین تسهیلات از موسسات سپرده گذاری

انواع سپرده گذاری موسسات مالی شامل بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و انجمن‌های پس انداز و وام هستند.

* بانک‌ها

از طریق آژانس‌های اعتبار سنجی می‌توان برای استعلام آنلاین تسهیلات بانک‌های دولتی و خصوصی اقدام کرد. این بانک‌ها دارای طرح‌های متنوعی برای اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌های بزرگ و کوچک هستند. آنها براساس سپرده‌های افراد و کسب و کارها و نمره و رتبه اعتباری‌ای که دارند، تقاضای وام و تسهیلات آنها بررسی می‌کنند.

* موسسات مالی و اعتباری

موسسات مالی و اعتباری موسسات تعاونی هستند که در آن تعداد زیادی از مردم داوطلبانه برای اهداف دریافت پس انداز و تسهیلات در ارتباط هستند.

* انجمن‌های پس انداز و وام

انجمن‌های پس انداز و وام موسسات مالی و اعتباری هستند که با جمع آوری وجوه اعضا و پس انداز کردن آنها با قرعه کشی در هر ماه به یکی یا چند اعضا وام و تسهیلات اعطا می‌کند.

2. استعلام آنلاین تسهیلات در موسسات غیر سپرده گذاری

برای استعلام آنلاین تسهیلات در موسسات غیر سپرده گذاری می‌توانید به سامانه‌های آژانس‌های اعتبارسنجی مراجعه کنید. این موسسات غیر سپرده گذاری به معنای واقعی بانک نیستند. آنها برای برآوردن نیازها و ترجیحات سرمایه گذاران و سهامداران در بازار بورس و اوراق بهادار تاسیس شده‌اند. موسسات غیر سپرده گذاری شامل شرکت‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های خدمات مالی و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک هستند.

استعلام آنلاین تسهیلات در سامانه اعتبارسنجی

استعلام بانکی

* شرکت‌های بیمه

شرکت‌های بیمه موسسات پس انداز پیمانکاری هستند که حق بیمه دوره‌ای را از طرف بیمه شده جمع می‌کنند و در عوض موافقت می‌کنند که خطر از دست دادن زندگی و املاک را جبران کنند.

* صندوق بازنشستگی

صندوق‌های بازنشستگی موسسات مالی هستند که پس انداز را برای تامین بازنشستگی و انواع دیگر مزایای بازنشستگی برای کارمندان واحدهای دولتی و سایر شرکت‌ها می‌پذیرند. وجوه بازنشستگی اساسا توسط شرکت‌ها و واحدهای دولتی برای کارمندانشان تامین می‌شود، که وام دوره‌ای را به صندوق بازنشستگی می‌دهند و این صندوق مزایایی را برای کارمندان در زمان بازنشستگی فراهم می‌کند. صندوق‌های بازنشستگی اساسا در بازار بورس، اوراق قرضه و اوراق بهادار بلند مدت از جمله املاک و مستغلات سرمایه گذاری می‌کنند.

* شرکت‌های خدمات مالی

شرکت های خدمات مالی موسساتی هستند که در برآورده کردن نیازهای اعتباری فردی فعالیت می‌کنند و نیازهای بانکی بازرگانان و تجار را انجام می‌دهند. به عبارت دیگر ، شرکت‌های خدمات مالی موسسات مالی غیر بانکی هستند که تمایل دارند انواع مختلفی از نیازهای اعتباری مصرف کنندگان را برآورده کنند. آنها در لیزینگ، تامین اعتبار پروژه، مسکن و نوع دیگری از تامین مالی املاک و مستغلات دخیل هستند.

* صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک

وجوه متقابل شرکت‌های سرمایه گذاری باز است. آنها انجمن‌هایی هستند که برای بهره مندی اعضای متقابل آن برای ابزارهای مالی یا دارایی‌های بخش کسب و کار یا بخش شرکت سرمایه گذاری می‌کنند. وجوه متقابل اساسا سبد سهام یا پرتفوی عمومی بزرگی است که وجوه اعضا را می‌پذیرد و سپس از این وجوه برای خرید سهام مشترک، سهام ترجیحی ، اوراق و سایر ابزارهای بدهی کوتاه مدت که توسط دولت و شرکت استفاده می‌شود، بهره می‌برد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.