خدمات مالی و اعتباری در هند

خدمات مالی و اعتباری در هند و در هر کشوری با هدف آسانتر کردن زندگی مردم ارائه می‌شود. چرا که اینترنت این بستر را فراهم کرده است تا انسان بتواند هر کاری را که می‌خواهد به راحتی انجام دهد و نتیجه درخواست و کار خود را در اسرع وقت بگیرد. یکی از این خدمات مالی و اعتباری را آژانس‌های اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری با کمک بستر اینترنت انجام می‌دهند. این آژانس‌ها دارای سامانه‌هایی هستند که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری وام دهنده می‌تواند برای دانستن رتبه اعتباری فرد وام گیرنده اطلاعات کاملی بگیرند تا وام و تسهیلات خود را با ریسک کمتری به افراد خوش حساب اعطا کنند. همچنین آنها می‌توانند از این سامانه‌های اعتبار سنجی برای استعلام معوقات بانکی مشتریان خود استفاده کنند. 

خدمات مالی و اعتباری در هند

خدمات مالی و اعتباری در هند

انواع خدمات مالی و اعتباری در هند

در ادامه مقاله انواع خدمات مالی و اعتباری در هند بررسی خواهند شد. این خدمات عبارتند از:

بانکداری اینترنتی
پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی
کارگزاری الکترونیکی
ارائه خدمات مالی و اعتباری به صورت الکترونیکی

1-خدمات مالی و اعتباری در هند در زمینه بانکداری اینترنتی

در  هند در زمینه بانکداری اینترنتی دو نوع موسسه و مرکز مالی و اعتباری یعنی بانک‌ها و موسسات و شرکت‌های مالی و اعتباری غیر بانکی خدمات می‌دهند . از طرف دیگر، سایتهای اینترنتی جدید ظهور کرده‌اند که فعالیت و خدمات رسانی بانک‌ها و شرکت‌های مالی و اعتباری غیر بانکی یعنی NBFC ها را به چالش می‌کشند.

ارزش صنعت بانکداری در هند به ارزش کل دارایی 270 میلیارد دلار است و براساس گزارش IBEF، کل سپرده‌ها 220 میلیارد دلار است. بنابراین، با چنین پتانسیل بزرگی، این صنعت در حال تبدیل شدن به نقطه عطف فرصت‌ها است. میزان نفوذ اینترنت در بین مردم روستایی در هند 29? بود که در سال 2018 به 48? تبدیل شد. بنابراین با گسترش بانکداری اینترنتی می‌توان مردم روستا را هم برای انجام کارهای بانکی، گرفتن وام و تسهیلات و بیمه به رفاه و آسایش رساند. 

2-خدمات مالی و اعتباری در هند در زمینه پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی

پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی (EBP) با آسانتر کردن امور مالی و اعتباری به ابزاری مهم برای جذب مشتری تبدیل شده است. اگرچه خدمات مدیریت نقدی (CMS) و درآمدهای حاصل از پردازش قبوض شکل کاغذی و فیزیکی تحت تاثیر EBP قرار گرفته است، اما هنوز هم بانک‌ها آن را به عنوان بخشی اساسی برای ارائه خدمات به مشتریان می‌دانند. بانک‌ها برای تسهیل در کارها و امور بانکی مشتریان در هند دستگاه‌هایی قرار داده‌اند تا مردم بیشتر کارهای مالی و اعتباری خود را بدون اتلاف وقت برای قرار گرفتن در صف‌های طولانی و با آرامش و خیال راحت از این طریق انجام دهند.

3-خدمات مالی و اعتباری در هند در زمینه کارگزاری الکترونیکی

کارگزاری الکترونیکی یا e-brokerage یکی از زمینه‌هایی است که وب سایت‌های آنلاین مالی رقابت سختی را با ارائه دهندگان خدمات سنتی دارند. DSA های محلی و دلالان به دلیل ارزش و خدمات هوشمندی که این کارگزاری‌های آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهند، با چالش‌های زیادی روبرو و مواجه هستند. بانکها و NBFC نیز یک حرکت هوشمندانه انجام داده‌اند و آنها با این کارگزاری‌های الکترونیکی در ارتباط هستند تا پایگاه مشتری خود را گسترش داده و در زمینه جذب مشتری بیشتر فعالیت کنند.

4-ارائه خدمات مالی و اعتباری به صورت الکترونیکی در هند

بانک‌ها در ارائه خدمات مالی و اعتباری مانند بررسی وضعیت حساب شما در انتقال وجه، نوشتن چک و پیش نویس تقاضا از طریق اینترنت اقدام به ارائه خدمات کرده‌اند. آنها همچنین سعی می‌کنند با ارائه خدمات ارزش افزوده به صورت آنلاین، وارد تجارت الکترونیکی B2C و B2B شوند. روند درخواست وام شخصی ، وام خودرو و حتی وام مسکن به صورت آنلاین و سایر محصولات مانند اوراق تغییر کرده و وجوه متقابل از طریق درگاه‌های خدمات آنها ارائه می‌شود.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.