عوامل غیر تاثیر گذار بر اعتبار سنجی

علاوه بر درآمد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که از نظر وام‌دهنده بر نمره اعتباری و اعتبارسنجی تاثیر نمی‌گذارند این عوامل عبارتند از:

تراز حساب بانکی
حساب‌های بازنشستگی

دارایی‌ها
باورهای مذهبی
نژاد یا ملیت
 تعیین اعتبار

وام‌دهندگان به موسسات اعتبارسنجی پول پرداخت می‌کنند تا بر فعالیت‌های مالی مشتریان نظارت داشته باشند و به هریک از آن‌ها نمره اعتباری تخصیص دهند. هر چه نمره اعتباری بالاتر باشد اعتبار شخص بهتر است. به یاد داشته باشید که نیازی نیست نمره اعتباری شما بالاترین نمره یعنی 900 باشد بلکه نمره اعتباری 520 به بالا در زمره نمره اعتباری قابل قبول و مناسب قرار می‌گیرند (اگرچه هر چه نمره اعتباری بالاتر باشد شرایط وام بهتر خواهد بود).

با آشنایی با روش‌هایی که موسسات اعتبارسنجی اعتبار مشتریان را ارزیابی می‌کنند می‌توان احتمال دریافت وام را افزایش داد همچنین مشتریان باید در گزارش‌های اعتباری اطلاعات منفی را جست‌و‌جو کنند. اطلاعات منفی شانس دریافت وام را کاهش خواهند داد. می‌توان اعتبار را با کاهش میزان بدهی‌ها بهبود داد. همچنین باید صورت حساب‌ها را به موقع پرداخت کرد.

چه عواملی بر اعتبارسنجی تاثیر نمی‌گذارند؟

عواملی که بر نمره و رتبه اعتباری تاثیر گذار نیستند

بهبود اعتبار

هر اطلاعات منفی‌ای که در گزارش اعتباری وجود داشته باشد به مرور زمان اهمیت خود را از دست خواهد داد و حتی بعد از گذشت هشت سال به طور کامل محو خواهد شد. به خصوص اگر این اطلاعات مربوط به گذشته باشد هر زمان که اراده کنید می‌توانید با انجام اقدامات اصلاحی این نقاط منفی را از تاریخچه اعتباری خود پاک نمایید.

متخصصان به افراد جوان توصیه می‌کنند که ایجاد اعتبار را از 18 سالگی و از همان سال‌های اولیه آغاز نمایند. اگر هیچ گونه بدهی‌ای نداشته باشید. هیچ کس نمی‌تواند شما را به درستی رتبه‌بندی نماید زیرا هیچ‌گونه اطلاعات ثبت شده‌ای برای بررسی وجود ندارد. اگر شما یک کارت اعتباری داشته باشید و همان را به درستی مدیریت کنید اعتبار شما به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. همچنین اگر یک قرار داد در جریان داشته باشید و اقساط آن را به موقع پرداخت نمایید اعتبار قابل توجهی کسب خواهید کرد.

توصیه‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود مربوط به موسسه اعتبارسنجی اکویفاکس در آمریکا است. اقداماتی که برای بهبود اعتبار از نظر موسسه اعتبارسنجی اکویفاکس باید انجام شود عبارتند از:

  1. صورت حساب‌هایتان را به موقع پرداخت کنید. دیرکرد پرداخت و بدهی‌های سر رسید شده پرداخت نشده به طور قابل توجهی نمره اعتباری شما را تضعیف خواهند کرد.
  2. اگر دارای اقساطی هستید که زمان سر رسید آن گذشته است. آنها را طبقه بندی و در اسرع وقت پرداخت نمایید.
  3. بدهی‌ها را به حساب‌های دیگر منتقل نکنید و آنها را تسویه نمایید.
  4. تاریخچه پرداخت خود را دوباره ایجاد کنید. در بلندمدت، بازکردن حساب‌های جدید و مدیریت آن‌ها کمک خواهد کرد.
  5. فقط زمانی درخواست دهید و حساب اعتباری جدید افتتاح کنید که واقعا نیاز داشته باشید و توانایی مالی پرداخت اقساط آن را داشته باشید.
  6. کارت‌های اعتباری خود را حفظ کنید. مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی مدیریت می‌کنید. پرداخت اقساط کارت اعتباری و پایبندی به تعهدات در بلند مدت به بهبود نمره اعتباری شما کمک خواهد کرد.
  7. اگر مدیریت وام‌ها دشوار است با وام دهنده تماس حاصل کنید. به علاوه می‌توانید از یک مشاور اعتبار کمک بگیرید.

کارهایی که نباید انجام شود:

  1. از کارت‌های اعتباری متعدد فقط برای بالابردن اعتبار استفاده نکنید. این استراتژی به نمره اعتباری شما آسیب وارد می‌کند.
  2. افرادی که اعتبار خود را برای مدت کوتاهی مدیریت کرده‌اند باید از افتتاح حسابهای جدید  متعدد خودداری کنند.

منابع: marketbusinessnews & businessdictionary

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.