در گزارش اعتبار بانکی شرکت‌ها چه آیتم‌هایی وجود دارد؟
گزارش اعتبار بانکی از سوی آژانس‌های اعتبار سنجی برای بانک‌ها، موسسات مالی و دیگر موسسات و نهادهای وام دهنده ارسال می‌شود. هر شرکت و کسب و کاری برای دریافت وام و تسهیلات به این گزارش نیاز دارد. نمرات و امتیازهای اعتباری موجود در گزارش اعتبار بانکی تضمین کننده این است وام و تسهیلات درخواستی از سوی وام دهندگان به آن شرکت تعلق خواهد گرفت یا نه. همچنین شرکت‌ها هم می‌توانند از خدمات این سامانه‌های اعتبار سنجی برای استعلام آنلاین تسهیلات اقدام کنند و بهترین وام و تسهیلات با توجه به بودجه‌ای که دارند و نمرات اعتباری که کسب کرده‌اند، بگیرند. مشاهده شرکت‌ها و کسب و کارها از نمرات اعتباری این مزیت را دارد که اگر نمره و رتبه پایینی دارد قبل از درخواست وام و تسهیلات برای بهبود و اصلاح آن اقدام کند.

چرا شرکت‌ها به گزارش اعتبار بانکی نیاز دارند؟

اگر کسب و کار تازه‌ای راه اندازی کرده‌اید، احتمالا از اعتبار شخصی خود برای درخواست وام استفاده می‌کنید. اگر امور به صورت خوب و روان پیش رود، ممکن است تعجب کنید که چرا لازم است اعتبار جداگانه‌ای برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

  1.  فرایند گرفتن وام و تسهیلات ممکن است آسان تر شود: داشتن نمره اعتباری خوب برای کسب و کارها می‌تواند  شانس گرفتن وام را افزایش دهد.
  2. نرخ‌های بیمه نامه می تواند پایین تر شود: با رشد کسب و کار، نرخ بیمه آن می‌تواند گران شود. نمره اعتباری بالای شرکت ممکن است به پایین نگه داشتن نرخ بیمه کمک کند.
  3. امور مالی شخصی و کسب و کار از هم جدا می‌شوند: ایجاد یک گزارش اعتبار بانکی برای کسب و کار شما لایه‌ای برای جدایی رسیدگی به امور مالی کسب و کار و شخصی ایجاد می‌کند. جدا کردن منابع مالی، پیگیری هزینه‌های مشاغل را برای اهداف مالیاتی آسان می‌کند.
  4. بدهی‌ها افزایش می‌یابد: گزارش اعتبار بانکی قوی از کسب و کارتان می‌تواند به شما در دریافت منابع مالی بیشتر کمک کند.

در گزارش اعتبار بانکی شرکت‌ها چه آیتم‌هایی وجود دارد؟

گزارش اعتباری حقیقی

نمرات و امتیازهای اعتباری کسب و کارها چگونه محاسبه می‌شود؟

هر کدام از آژانس‌های اعتبار سنجی روش‌ها و راهکارهای خود را برای تعیین نمرات و امتیازهای اعتباری شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف دارند.

هنگام سفارش دریافت گزارش اعتبار بانکی شرکت‌ها، این دو مورد را به خاطر بسپارید:

هر آژانس اعتبار سنجی اطلاعات را جمع آوری و تایید می‌کند. آژانس‌های اعتبار سنجی معمولا اطلاعات مالی و اعتباری را از منابع مختلفی مانند فروشندگان، بانک‌ها، انجمن‌های صنفی تجمیع داده‌ها و صادرکنندگان کارت‌های اعتباری کسب و کارها را جمع آوری می‌کنند. این اطلاعات به طور کلی از طریق اشخاص ثالث تایید می‌شود. هر چه در پرداخت اقساط وام‌های دریافتی خوش قول و خوش حساب تر باشید، گزارش اعتبار بانکی بهتری دریافت خواهید کرد.

بعضی اوقات ممکن است داده‌ها نادرست باشند. در حالی که همه آژانس‌های اعتبار سنجی کسب و کارها ادعا می‌کنند که اطلاعات مالی و اعتباری آنها را با دقت بررسی می‌کنند، شما هنوز هم می‌توانید در گزارش اعتبار بانکی شرکت خود اشتباهات و خطاهایی پیدا کنید. به طور کلی، می‌توانید با تماس با دفاتر اسناد و ارائه مدارکی مبنی بر عدم صحت اطلاعات، این خطاها را اصلاح کنید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.