روش‌های اعتبارسنجی فایکو به چه صورت است؟
 اعتبار سنجی به صورت یک عدد سه رقمی است که براساس اطلاعات موجود در گزارش‌های اعتباری شما تعیین می‌شود. این امتیاز و نمرات به وام دهندگان در تعیین میزان ریسک و احتمال بازپرداخت اقساط وام از سوی وام گیرندگان کمک می کند. این به نوبه خود، بر مبلغ وام، مدت زمان بازپرداخت اقساط و نرخ بهره تاثیر می‌گذارد. از این سامانه اعتبارسنجی حتی وام دهندگان از جمله بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند برای استعلام بانکی آنلاین شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کنند.(میتونی همین حالا استعلام بانکی آنلاین خودتو دریافت کنی)

اعتبارسنجی فایکو به درد چه افرادی می‌خورد؟

اعتبار سنجی فایکو نه تنها به وام دهندگان کمک می‌کند تا تصمیم گیری هوشمندانه تر و سریعتری در مورد اینکه به چه شرکت و فردی پول وام بدهند، بلکه به وام گیرندگان هم کمک می‌کند به رتبه بندی اعتباری و نمرات اعتباری خود دسترسی سریع داشته باشند تا در صورت داشتن رتبه و اعتبار بد در اسرع وقت نسبت به بهتر کردن رتبه و نمره اعتباری خود اقدام کنند. همچنین وام گیرندگان و متقاضیان دریافت وام می‌توانند از فایکو برای استعلام آنلاین تسهیلات استفاده کنند. آنجا که نمرات فایکو بر اساس اطلاعات اعتباری شما محاسبه می‌شود، شما میتوانید با پرداخت به موقع صورتحساب، عدم ایجاد بدهی‌های بانکی زیاد و انباشته و پرداخت به موقع اقساط وام، بر روی نمره و رتبه اعتباری خود تاثیر بگذارید.

روش‌های اعتبارسنجی فایکو به چه صورت است؟

اعتبارسنجی

چرا نمرات فایکو مهم هستند؟

نمرات فایکو به میلیون‌ها انسان برای انجام کارهایی مانند تحصیل، خرید خانه اول یا پرداخت هزینه‌های پزشکی کمک می‌کنند. حتی برخی از شرکت‌های بیمه و خدماتی و بانک‌ها و موسسات مالی برای استعلام معوقات بانکی می‌توانند امتیازات فایکو را بررسی کنند. واقعیت این است که، یک نمره خوب فایکو می‌تواند هزاران دلار در پرداخت بهره و هزینه شما صرفه جویی کند، زیرا وام دهندگان در صورت اینکه خطر و ریسک زیادی از سوی وام گیرندگان احساس نکنند، بهره وام‌های پرداختی خود را پایین تر محاسبه می‌کنند.

تفاوت بین اعتبارسنجی فایکو با دیگر سامانه‌های اعتبارسنجی چیست؟

 نمرات فایکو توسط شرکت Fair Isaac ایجاد می‌شود و بیش از 90٪ وام دهندگان برتر دنیا از این نمرات استفاده می‌کنند. چرا که این شرکت در رتبه بندی اعتباری از دقیق ترین استانداردهای اعتبار سنجی استفاده می‌شود. آنها به میلیون‌ها انسان کمک می‌کنند اعتبار مورد نیاز برای خرید خانه، ماشین جدید یا سایر تسهیلات مورد نیاز خود را بدست آورند.

بهترین نمره و امتیاز فایکو کدام است؟

نمره و اعتبار خوب فایکو بستگی به نظرات و استانداردهای در نظر گرفته شده برای هر وام دهنده متفاوت است. به خاطر داشته باشید که نمره اعتباری‌ای خوب است که پیوسته برای بهبود آن تلاش شود. به طور کلی، بسیاری از وام دهندگان نمرات بالاتر از 670 را نمره خوب می‌دانند و این نمره نشان می‌دهد که فرد متقاضی دریافت وام از اعتبار خوبی برخوردار است. به طور معمول، هر چه نمره شما بالاتر باشد، ریسک آن پایین تر است و وام دهندگان وام بیشتری به شما اعطا می‌کنند. یک محدوده نمره کلی وجود دارد که توسط وام دهندگان شناخته می‌شود تا به آنها در تصمیم گیری برای اعطای وام و تسهیلات کمک کند. این محدوده همچنین می‌تواند به عنوان اهدافی از سوی وام گیرندگان برای رسیدن به آن تعیین شود. می‌توانید با گذشت زمان نمره خود را بهبود بخشید. اطلاعات مالی در گزارش‌های  اعتبارسنجی به طور مداوم در حال تغییر بوده و این به این معنی است که امتیاز فایکو نیز پیوسته به روز می‌شود.

منبع:myfico

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.