استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها چیست؟

استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها نوعی از خدمات سامانه‌های اعتبارسنجی برای بانک‌ها و موسسات مالی‌ای است که قصد دارند به این شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوق وام و تسهیلات اعطا کنند. استعلام معوقات بانکی شرکت‌ها به صورت آنلاین از طریق این سامانه‌های اعتبار سنجی کمک بزرگی به بانک‌ها و موسسات وام دهنده خواهد کرد. استعلام بانکی آنلاین، بررسی هر نوع حساب مالی، اعم از حساب سپرده گذاری یا حساب اعتباری است. این استعلام می تواند به سوابق گذشته، پرداخت‌ها و سایر معاملات خاص مراجعه کند.

در صورت درخواست یک بانک، وام دهنده یا موسسه مالی دیگری که به نسخه‌ای از سابقه حساب نیاز دارد، هنگام درخواست یک فرد، شرکت یا نهاد دیگر برای دریافت اعتبار یا وام، می‌توانید یک سوال از حساب انجام دهید. این اصطلاح غالبا به معنای استعلام اعتبار است: یعنی وقتی درخواستی از یک آژانس اعتباری درباره یک مصرف کننده خاص وجود دارد. آژانس‌های اعتباری ممکن است به عنوان بخشی از ارزیابی اینکه آیا افراد در صورتحساب‌هایی که مسئولیت آن را عهده دار هستند، واجد صلاحیت دریافت وام و اعتبار خواهند بود، سوالاتی را برای شرکت‌های ارائه دهنده کارت اعتباری یا سایر وام دهندگان صادر کنند. این آژانس‌های اعتبارسنجی دارای سامانه‌هایی هستند که وام دهندگان می‌توانند از این سامانه‌های اعتبار سنجی برای استعلام بانکی آنلاین از طریق سایت و اپلیکیشن در گوشی هوشمند خود استفاده کنند.(همین الان گزارش رتبه اعتباری شرکتت رو دریافت کن)

استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها چیست؟

استعلام بانکی آنلاین

مزایای استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها چیست؟

یکی از مزایای استعلام بانکی آنلاین از شرکت‌ها این است که وام دهندگان اعم از بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند از معوقات بانکی و چک‌های برگشتی و به طور کلی اطلاعات مالی و اعتباری آنها آگاه شوند. شفاف سازی اطلاعات مالی در کنار رتبه بندی اعتباری از سوی آژانس‌های اعتبارسنجی به وام دهندگان کمک می‌کند تا به شرکت‌های درست و مناسب وام و تسهیلات مالی و اعتباری اعطا کنند. همچنین آنها می‌توانند با اطلاع از پیشینه و سابقه مالی و اعتباری آن شرکت در صورت اعطای وام و تسهیلات رفتار مالی متناسب و در خور آن شرکت برای دریافت اقساط وام و تسهیلات داشته باشند. از طرفی این مسئله باعث کاهش هزینه‌های بانک‌ها و موسسات مالی وام دهنده و افزایش امنیت و اطمینان آنها می‌شود.

استعلام معوقات بانکی چگونه انجام می‌شود؟

معوقات بانکی شامل طلب‌هایی است که بانک‌ها از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی دارند و برای مدت‌های طولانی است که این طلب‌ها وصول نشده‌اند و دردسرهای زیادی برای بانک‌ها به وجود آورده‌اند. حسن استفاده از سامانه از استعلام بانکی آنلاین موسسات و آژانس‌های اعتبار سنجی این است که هر بانک و موسسه اعتباری‌ای که قصد اعطای وام و تسهیلات به شرکت‌های مختلف دارد، می‌تواند با کمک این سامانه به صورت سیستمی و سراسری از تمامی اطلاعات مالی و اعتباری این شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی مطلع شود. ممکن است شرکتی به چند بانک بدهکار باشد و در بازپرداخت اقساط وام و تسهیلات دریافتی از آنها بد قولی کرده باشد و بانک‌ها و موسسات اعتباری از این مسئله به دلیل وجود نداشتن شبکه و سیستم اعتباری و مالی جامع و یکپارچه مطلع نباشند. حالا با وجود چنین سامانه‌های رتبه بندی مالی و اعتبارسنجی هر بانک برای استعلام معوقات بانکی خود و دیگر بانک‌ها اطلاع پیدا کرده و نسبت به اعطای وام و تسهیلات به افراد خوش قول و خوش حساب در پرداخت اقساط وام و تسهیلات خود اقدام کند. از سوی دیگر شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی از طریق این سامانه‌های اعتبار سنجی می‌توانند برای استعلام آنلاین تسهیلات برای گرفتن انواع وام و تسهیلات از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مختلف اقدام کنند.

منبع: investopedia

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.