استعلام بدهی بانکی
تا پیش از این با استعلام بدهی بانکی و شیوه های آن آشنا شدیم و به این نتیجه دست یافتیم که استعلام بدهی بانکی می تواند کمک حال معامله گران در بازار باشد و سابقه افراد را نسبت به پرداخت بدهی و قبوض خود به خوبی نشان دهد تا با چنین اطلاعاتی با دیدی باز وارد معامله با افراد حقیقی و حقوقی شد. اما در این بخش می خواهیم باری دیگر در خصوص استعلام بدهی بانکی این بار از یک منظر دیگری بپردازیم. حتما می دانید که استعلام بدهی بانکی به شیوه های مختلفی صورت می پذیرد که با این شیوه ها نیز آشنایی مختصری صورت گرفته است. حال سوال اینجاست عمده تفاوت میان این شیوه ها چیست؟ به تعبیری دقیق تفاوت استعلام بدهی بانک ها از سامانه های اعتبارسنجی و استعلام بدهی مستقیما از بانک ها چیست؟ برای پاسخ دهی به این سوال ابتدای امر می بایست هر یک از روش های یاد شده را به صورت دقیق تر مورد بررسی کاوش قرار داد تا پس از مشخص شدن زیر و بم این روش ها بتوان به صورت شفاف تری عمده تفاوت میان این شیوه ها را فراگرفت.

استعلام بدهی بانکی به شیوه مستقیم از بانک ها

برای استعلام بدهی بانکی به شیوه مستقیم با مراجعه به یکی از شعب بانکی می بایست ساعتی از وقت خود را خالی نموده و خستگی راه و شلوغی خیابان ها و ترافیک را به جان خریده تا در نهایت به صف های معمولا شلوغ بانک ها رسیده و بعد از سپری شدن دقایق زیاد یا ساعت ها انتظار نهایتا بتوان پس از ارائه مدارک لازم جهت استعلام بدهی بانکی و احراز هویت در نزد بانک ها، استعلام بدهی بانکی را به صورت مکتوب در دست گرفت و از اطلاعات مندرج در آن باخبر گشت. بنابراین علی رغم اینکه استعلام بدهی بانکی برای بسیاری از معامله گران حائز اهمیت است و می توانند بر حسب ارزیابی نکات و اطلاعات مندرج در آن تصمیم شایسته ای را بگیرند ولی در عین حال می بایست این سختی ها را نیز به جان بخرند. تمامی این مشکلات با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی روزمره انسان ها برطرف گردیده است. در ادامه با سامانه اعتبار سنجی آشنا خواهیم شد که در این سامانه چنین مشکلاتی برای استعلام بدهی بانکی پیش روی مراجعه کنندگان نیست.

استعلام بدهی بانکی

روش های دریافت بدهی های بانکی

سامانه اعتبارسنجی

سامانه اعتبار سنجی آیس در راستای تسهیل در امور بانکی مشتریان بستری را فراهم نموده است تا تنها با استفاده از استعلام کد ملی و موبایل خود بتوانید نسبت به استعلام بدهی بانکی خود مطلع گردید. در این سامانه که به صورت 24 ساعته می توان آنلاین نسبت به استعلام بدهی بانکی مطلع گشت، اطلاعاتی درج شده است که بدون نیاز به مراجعه حضوری به راحتی می توان نسبت به استعلام بدهی بانکی خود مطلع گشت و تمامی اطلاعات مندرج در استعلام کتبی بانک را این بار به صورت آنلاین در کمترین زمان ممکن و با بیشترین بازدهی ممکن به پیش برد. بنابراین این سامانه بر حسب دستورالعمل بانک مرکزی برای تسهیل در امور اشخاص حقیقی و حقوقی بنا شده است که با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا تنها با مراجعه به سایت اعتبارسنجی آیس می توان کلیه مراحل استعلام بدهی بانکی را در کسری از ثانیه به پیش برد. از دیگر عواملی که در استعلام بدهی بانکی به شیوه مستقیم وجود داشت، ذکر این مسئله بود که استعلام بدهی بانکی به صورت جداگانه توسط هر بانکی صورت می گرفت و امکان گرد آوردن اطلاعات تمامی بانک ها وجود نداشت؛ لذا سامانه اعتبارسنجی آیس با در نظر گرفتن این مسئله بستری را فراهم آورده است تا علاوه بر آنلاین بودن استعلام بدهی بانکی و صرفه جویی در وقت و انرژی مراجعه کنندگان خود، تمامی این اطلاعات را به صورت یکپارچه و یک دست در پهنه بسیار وسیع و گسترده ای در کسری از ثانیه برای اعتبار سنجی فراهم آورده است. بنابراین بی هیچ شک و شبهه ای می توان اذعان داشت که بهره مندی از سامانه اعتبارسنجی آیس به مراتب خیلی بهتر از استعلام بدهی بانکی به صورت مستقیم به بانک است. در ادامه به صورت تیتر وار به مهمترین تفاوت های استعلام بدهی بانکی به صورت مستقیم با مراجعه به بانک ها و استعلام بدهی بانکی به روش اعتبارسنجی آیس خواهیم پرداخت تا با عمده تفاوت های این دو آشنا گردیم.

تفاوت استعلام بدهی بانکی سامانه اعتبار سنجی و مراجعه مستقیم به بانک

تفاوت های این دو به صورت تیتر وار به موارد زیر خلاصه می گردند:

وقت گیر بودن استعلام بدهی بانکی به شیوه مستقیم در قیاس با سامانه اعتبارسنجی
استعلام بانکی به صورت مستقیم فقط در ساعت های کاری صبح تا ظهر امکان پذیر است. حال آنکه در سامانه اعتبار سنجی آیس می توان در هر ساعتی از روز و شب نسبت به استعلام بدهی بانکی خود مطلع شد. ولی در شیوه مستقیم به علت اینکه بانک ها تنها در ساعت های اداری کار می کنند، امکان استعلام در ساعت های غیر اداری را از افراد سلب می کنند. این مسئله به ویژه برای افرادی که در ساعت های اداری خود مشغول کارهای روزمره خود هستند، می توانند بسیار مسئله ساز گردد.
در شیوه مستقیم به صورت جداگانه در هر بانکی استعلام صورت می پذیرد و امکان گرد آوردن اطلاعات تمامی بانک ها وجود ندارد. حال آنکه در سامانه اعتبارسنجی آیس تمامی اطلاعات به صورت یکپارچه و یک دست به صورت گسترده در کسری از ثانیه وجود دارد و به راحتی می توان به تمامی این اطلاعات دسترسی داشت.
سرعت عمل، دقت نظر و امنیت استعلام بدهی بانکی به شیوه سامانه اعتبارسنجی آیس نسبت به شیوه مستقیم بسیار بالاتر و منسجم تر است. چرا که هیچ گونه وقتی از مراجعه کننده تلف نمی گردد و از دقت نظر بالاتری نیز برخوردار است و می توان قاطعانه گفت استعلام بدهی بانکی در سامانه اعتبار سنجی با ضریب خطای بسیار کمتری مواجهه می گردد. علاوه بر آن از امنیت بالاتری نیز برخوردار است. چرا که در سیستم های بانکی ممکن است احراز هویت به درستی صورت نگیرد و اطلاعات به دست آمده در استعلام لو رود ولی در سامانه اعتبارسنجی این اتفاقات رخ نمی دهد و از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است. چرا که هر فردی تنها یک کارت ملی دارد و با شماره کارت ملی خود وارد سامانه می گردد.
بنابراین با توجه به تفاوت های به عمل آمده در مورد استعلام بدهی بانکی به این دو شیوه می توان به ضرس قاطع اذعان داشت که استعلام به شیوه سامانه اعتبارسنجی آیس بسیار بهتر و مطلوب تر از شیوه مراجعه مستقیم است.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

حسین نوشت : 1400/11/18
دریافت مانده بدهی وقسط عقب افتاده
پاسخ
آیس نوشت : 1400/11/18
حسین عزیز ، می توانید برای دریافت گزارش رتبه اعتباری خودتان که شامل مانده بدهی و اقساط عقب افتاده می باشد از سایت آیس اقدام نمایید
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.