استعلام بدهی بانک

برای استعلام بدهی بانکی عمدتا می بایست به یکی از شعبه بانک ها مراجعه نمود و با ارائه مدارک مورد نظر به بانک و پس از احراز هویت توسط متولیان بانکی می توان نسبت به بدهی های خود در نزد بانک مطلع گشت. تا پیش از این در خصوص استعلام بدهی بانک و تاثیر آن در معاملات و بازار اقتصاد مطالبی را خواندیم و یادآور گشتیم که استعلام بدهی بانکی تا چه میزان ممکن است برای اشخاص حقیقی و حقوقی مهم باشد و در تصمیم گیری های آن ها دخیل باشد. اما در این قسمت می خواهیم به راه های استعلام بانکی بپردازیم و به این نکات دست یابیم که برای اطلاع یافتن از اطلاعات درج شده در استعلام بدهی بانکی می بایست چکار کرد؟ بهترین و ساده ترین کار در این مورد چیست و مسائلی از این نوع که ممکن است از جمله سوالات هر کسی باشد. بنابراین اگر تا پایان این برگ نوشته با ما همراه باشید، می توانید از سرچشمه تمامی این نکات و اطلاعات در خصوص استعلام بدهی بانکی سیراب گردید. پس با ما تا پایان همراه باشید.

روش های استعلام بدهی بانک

متداول ترین روش برای استعلام بدهی بانک همان مراجعه به یکی از شعب بانکی است. اما این روش پیچیدگی های زیادی را با خود به همراه دارد. از جمله دشواری های پیش روی این روش، وقت گیر بودن و اتلاف وقت است که ممکن است برای یک استعلام بدهی بانکی ساعت ها پشت چراغ های قرمز و ترافیک های درون شهری وقت تلف شود و با مراجعه به بانک با شلوغی و هیاهوی مردم رو به رو شد و دقایق بسیار زیادی را در صف انتظار به انتظار نشست تا سرانجام وقت شما فرا رسد. تمامی این مشکلات ممکن است برای افراد پیش آید و از دقایق و ساعت های بسیار زیادی را از آنان بگیرد. به همین علت باید به دنبال راه حل های دیگری بود تا با تمسک جستن به آن راهکارها بتوان به استعلام بدهی بانکی دسترسی آسان تری داشت. شاید یکی از این روش ها دست یافتن به استعلام بانکی تنها با ارسال یک پیامک است تا  به این منظور بتوان نسبت به استعلام بانکی چک های برگشتی خود مطلع شد. برای این منظور تنها کافیست شماره شناسه استعلام 16 رقمی مندرج در چک های صیادی را به سامانه استعلام پیامکی بانک به  شماره 701701 با متن ۱*۱* شناسه استعلام ۱۶ رقمی ارسال نمود تا از وضعیت اعتباری صادرکننده چک باخبر گشت. این روش خیلی ساده تر از مراجعه حضوری به بانک است و با کمترین هزینه و کمترین اتلاف وقتی می توان نسبت به استعلام بدهی بانکی صادر کننده چک های  باخب گشت. روش های دیگری نیز در این خصوص وجود دارد. یکی از دیگر روش ها استفاده از اپلیکیشن است که دقیقا همین اطلاعات را به شما می دهد که در قالب پیامک از آن می توان مطلع گشت. اما باز هم پیشرفت تکنولوژی و ورود صنعت به زندگی ماشینی افراد به این موارد ختم نمی شود؛ بلکه تاثیر تکنولوژی در زندگی ماشینی ما فراتر از این حرف هاست. در ادامه با بهترین و ساده ترین روش استعلام بدهی بانکی آشنا خواهیم شد.

استعلام بدهی بانک

استعلام بدهی بانک

بهترین روش استعلام بدهی بانکی

بی تردید با ورود اینترنت به جامعه و رشد دامن گیر صنعت و تکنولوژی در زندگی بشری می توان حدس زد که تمامی کاغذبازی های اداری به یکباره جای خود را می توانند به اینترنت دهند تا با سرعت در مبادلات مختلف و ایمن بودن اطلاعات پیشرفت هایی را در زندگی خود مشاهده سازیم. تاثیر پذیری از دنیای اینترنت در زمینه بانکی نیز بر هیچ کس پوشیده نیست. به واقع می توان گفت با ورود اینترنت به سیستم های بانکی تمامی شعب بانکی به یکدیگر متصل شده و ارتباط های خود را با شیوه های مختلفی آنلاین با یکدیگر پیگیری می کنند. در خصوص استعلام بدهی بانکی نیز این امر مستثنی نگشته؛ بلکه می توان امروزه به بهترین شکل ممکن تنها با ورود به شبکه اینترنتی به صورت اینترنتی از استعلام بدهی بانکی خود مطلع گشت و نیازی به شکل حضوری و رفتن به شعب بانکی نیست؛ بلکه در هر جا و مکان و هر نقطه ای از این سرزمین می توان تنها با ورود به اینترنت به صورت آنلاین از استعلام بدهی بانکی خود مطلع گشت. طبیعتا این روش شگفت انگیز خدمت نوینی به فعالان بازار و سرمایه است که برای انجام معاملات خود در بازار نیاز به استعلام بدهی بانکی دارند. ولی با توجه به سختی ها و اتلاف وقت هایی که استعلام بدهی بانکی به صورت حضوری داشت، از انجام استعلام بدهی بانکی ممانعت به خرج می دادند. ولی امروزه این کار با سهولت بیشتری همراه است و به راحتی می توان به صورت آنلاین و در هر لحظه ای و نه فقط در ساعات کاری بانکی بلکه 24 ساعته می توان با ورود به دنیای اینترنت نسبت به استعلام بدهی بانکی خود مطلع گشت. اما حتما پیش خود خواهید پرسید چگونه و به چه صورت می توان آنلاین و با ورود به اینترنت نسبت به استعلام بدهی بانکی خود مطلع گشت؟ در ادامه به این چالش نیز پاسخ داده خواهد شد.

روش آنلاین استعلام بدهی بانکی

روش آنلاین استعلام بدهی بانکی به این صورت است که بانک ملی مرکزی در راستای استفاده ای بهینه و برای پیشبرد استعلام بدهی بانکی آنلاین سامانه ای را برای تسهیل در امور اشخاص حقیقی و حقوقی طراحی و تعبیه کرده است که با ورود به این سامانه که به سامانه اعتبارسنجی آیس شهرت یافته است، می توان به راحتی هم به استعلام بدهی بانکی خود روی آورد و هم اینکه رتبه اعتباری یا اعتبار سنجی بانکی خود را در این سامانه مشاهده نمود تا در هر زمانی از روز بتوان تنها با این سامانه به راحتی و بدون هیچ گونه دردسر و دغدغه ای نسبت به استعلام بدهی بانکی خود مطلع گشت و پس از استعلام صورت گرفته نسبت به خوش حساب بودن یا بد حساب بودن در بازار معاملات تصمیم گیری های لازم را عملی ساخت. بنابراین می توان به ضرس قاطع گفت استعلام بدهی بانکی به صورت آنلاین از جمله خدمات نوین و پیشرفته ای است که کار مراجعه کنندگان را بسیار تسهیل بخشیده است. ضمن اینکه علاوه بر استعلام بدهی بانکی در سامانه اعتبارسنجی آیس می توان نسبت به رتبه اعتباری خود در این سامانه مطلع گشت.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

صدیقه ابراهیمی خرق نوشت : 1402/12/17
میخام بدونم چ بدهی هایی دارم ؟؟؟؟
پاسخ
امین نوشت : 1402/04/11
آیا ضامن بودن جزء بدهی های غیر جاری حساب میشه؟
پاسخ
آیس نوشت : 1402/04/11
امین عزیز ، تاثیر وام های ضمانت شده بر رتبه اعتباری تقریبا به اندازه وام های دریافتی مستقیم می باشد.
زهرارضایی نوشت : 1402/01/16
میخواهم بدونم آیابدهی به بانک دارم یانه؟
پاسخ
جلال محمودی نوشت : 1401/04/02
بدهی وام ازدواج بانک صادرات
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/02
آقای محمودی عزیز، در سربرگ خانه با وارد کردن کد ملی و شماره همراه با آن می توانید برای دریافت استعلام بدهی های بانکی خود اقدام کنید.
طاهره خانزاده نوشت : 1401/03/20
می خواهم بدانم بدیهی من به بانک چقدر اس
پاسخ
آیس نوشت : 1401/03/20
طاهره عزیز، در سربرگ خانه با وارد کردن کد ملی و شماره همراه با آن می توانید برای دریافت استعلام بدهی های بانکی خود اقدام کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.