وام بانک ملی برای خرید ملک و خانه چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟

وام بانک ملی دارای خصوصیات و ویژگی‌های متفاوت برای خرید ملک و خانه نسبت به وام بانک مسکن است. تا مدت‌ها تنها بانکی که برای خرید ملک و خانه تسهیلات و وام ارائه می‌داد، بانک مسکن بود اما از چندی پیش بانک ملی هم با ارائه طرح‌هایی وارد بازار مسکن شده است و تا حد زیادی توانسته مشکلات و معضلات افراد فاقد خانه و ملک را حل کند. در واقع بانک ملی با هدف انحصار شکنی در اعطای وام و تسهیلات برای خرید مسکن تصمیم گرفته است تا این طرح ویژه خرید مسکن را ارائه دهد. این طرح ویژه خرید مسکن از نیمه دی ماه سال 1396 رونمایی شد و اوراق آن در اردیبهشت ماه سال 1397 در سه نماد بازار فرابورس گشایش یافت و نخستین پرداخت تسهیلات به مشتریان در خرداد ماه این سال اتفاق افتاد. یکی از مهمترین نکات این طرح ویژه خرید مسکن این است که سن ساختمان تاثیری در اعطای وام بانک ندارد و کودکان زیر 18 سال هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. البته بانک ملی برای استعلام ضامن مانند هر بانک دیگری که وام اعطا می‌کند، می‌تواند با دریافت مدارک و اسناد مختلف نسبت به شخص متقاضی اقدام می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا از زوایای مختلف خصوصیات و ویژگی‌های وام بانک ملی برای خرید ملک و خانه را بررسی کنیم.

معرفی طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

همانطور که اشاره شد، بانک ملی با توجه به معضلات و مشکلات خرید ملک و خانه با ارائه طرح‌های متنوع وارد بازار مسکن شده است. در همین راستا وام بانک ملی برای خرید ملک و مسکن در سه طرح به مشتریان و افراد مختلف ارائه می‌شود که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. انواع اوراق خرید ملک و خانه ارائه شده توسط بانک ملی اعتبار زمانی 2 ساله دارد و تا 1 ماه پس از گذشت تاریخ انقضا امکان دریافت تسهیلات و وام با آن وجود دارد اما پس از پایان این مهلت زمانی بانک ملی برای دارنده اوراق خرید مسکن هیچ گونه تعهدی ندارد. این اوراق خرید مسکن بانک ملی در بازار فرابورس و کارگزاری‌های سازمان بورس اوراق بهادار امکان خرید و فروش دارد و بانک ملی برای رفاه حال دارندگان حساب این بانک امکان خرید و فروش این اوراق در شعب خود را محقق کرده است. افراد می‌توانند برای استعلام تسهیلات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت بانک ملی مراجعه کنند.

طرح شماره 1 وام بانک ملی برای خرید ملک و خانه

در طرح شماره 1 وام بانک ملی برای خرید ملک و مسکن حداقل مانده تعیین شده برای افتتاح حساب 160.000.000 ریال تعیین شده است. حداقل مدت سپرده سرمایه گذاری 1 ماه و نرخ سود متعلقه به سپرده 10 درصد است. همچنین مبلغ حداقل سپرده به ازای هر سهم اوراق 182 میلیون ریال به صورت ماهانه است.

طرح شماره 2 وام بانک ملی برای خرید ملک و خانه

در طرح شماره 2 وام بانک ملی برای خرید ملک و مسکن که به زودی ارائه خواهد شد، حداقل مانده تعیین شده برای افتتاح حساب 160.000.000 ریال تعیین شده است. حداقل مدت سپرده سرمایه گذاری 3 ماه و نرخ سود متعلقه به سپرده 12 درصد است. همچنین مبلغ حداقل سپرده به ازای هر سهم اوراق 223 میلیون ریال به صورت ماهانه است. البته سود سپرده‌های این طرح هر ماه 10 درصد در حساب سپرده گذاران منظور خواهد شد و در صورتی که کمترین مانده روزانه مشتری در طول سه ماه کمتر 223 میلیون ریال نشود، 2 درصد سود باقی مانده واریز خواهد شد. اگر مشتری قبل از سررسید 3 ماهه تمام یا بخشی از سپرده خود را برداشت کند، سود در نظر گرفته برای سپرده او 10 درصد مانند سپرده سرمایه گذاری عادی محاسبه خواهد شد.

محاسبه اقساط وام مسکن

طرح شماره 3 وام بانک ملی برای خرید ملک و خانه

در طرح شماره 3 وام بانک ملی برای خرید ملک و مسکن نرخ سود به سپرده‌های این طرح 10 درصد و حداقل مبلغ سپرده گذاری 50.000 ریال است. هر فردی می‌تواند به صورت همزمان یا غیر همزمان چند حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن بانک ملی را افتتاح کند. در این طرح اولویت اعطای وام و تسهیلات به افراد بر اساس امتیازات ارائه شده و منابع هر شعبه است. امتیازات و نکات طرح شماره 3 افتتاح حساب سپرده گواهی مسکن عبارتند از:

مدت انتظار دریافت اوراق تا حداکثر 360 میلیون ریال با ضریب موجودی 5/0 درصد به صورت متوسط، 6 ماه است.
مدت انتظار دریافت اوراق تا حداکثر 370 میلیون ریال با ضریب موجودی 75/0 درصد به صورت متوسط، 9 ماه است.
مدت انتظار دریافت اوراق تا حداکثر 380 میلیون ریال با ضریب موجودی 1 درصد به صورت متوسط، 12 ماه است.
مدت انتظار دریافت اوراق تا حداکثر 410 میلیون ریال با ضریب موجودی 5/1 درصد به صورت متوسط، 18 ماه است.
مدت انتظار دریافت اوراق تا حداکثر 440 میلیون ریال با ضریب موجودی 2 درصد به صورت متوسط، 18 ماه است.
مدت انتظار دریافت اوراق تا حداکثر 470 میلیون ریال با ضریب موجودی 5/2 درصد به صورت متوسط، 30 ماه است.
مدت انتظار دریافت اوراق تا حداکثر 500 میلیون ریال با ضریب موجودی 3 درصد به صورت متوسط، 36 ماه است.

 وام بانک ملی برای خرید ملک و خانه چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟

محاسبه اقساط وام مسکن

سقف تسهیلات و وام بانک ملی برای خرید مسکن در نقاط مختلف کشور

سقف دریافت تسهیلات وام بانک ملی برای خرید ملک و مسکن در شهر تهران به صورت انفرادی 600 میلیون ریال، برای زوجین 1 میلیارد ریال (برای هر یک از زوجین 500 میلیون ریال) و برای جعاله 100 میلیون ریال است.
سقف دریافت تسهیلات وام بانک ملی برای خرید ملک و مسکن برای مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر به صورت انفرادی 500 میلیون ریال، برای زوجین 800 میلیون ریال (برای هر یک از زوجین 400 میلیون ریال) و برای جعاله 100 میلیون ریال است.
سقف دریافت تسهیلات وام بانک ملی برای خرید ملک و مسکن برای سایر نقاط شهری به صورت انفرادی 400 میلیون ریال، برای زوجین 600 میلیون ریال (برای هر یک از زوجین 300 میلیون ریال) و برای جعاله 100 میلیون ریال است.

شرایط اعطای تسهیلات و وام بانک ملی برای خرید مسکن در نقاط مختلف کشور

تسهیلات خرید مسکن بانک ملی با هدف کمک به خرید مسکن برای افراد مختلف در نقاط مختلف کشور ارائه می‌شود. افراد علاوه براینکه می‌توانند از بورس اوراق حق تقدم مسکن را خریداری کنند، می‌توانند از تسهیلات ارائه شده برای خرید مسکن استفاده کنند. البته این تسهیلات می‌تواند شرایط ساخت مسکن را علاوه بر خرید آن برای افراد مختلف فراهم کند. نرخ سود تسهیلات معادل 5/17 درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات طرح حداکثر 12 سال است. تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال (20 برگ اوراق) با نرخ 5/17 درصد و دوره بازپرداخت 36 ماهه ارائه می‌شود. مبلغ تسهیلات ارائه شده به ازای هر برگ اوراق حق تقدم 5 میلیون ریال و سقف اعطای تسهیلات هر شخص 600 میلیون ریال (120 برگ اوراق) است. نوع عقد تسهیلات فروش اقساط طرح اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن است.

منبع: bmi

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.