سررسید اقساط بانک
بسیاری از مردم با گرفتن وام های مسکن و ازدواج و... یا معاملات تجاری خود نیاز به وام دارند و با گرفتن وام می بایست در زمان سررسید اقساط بانک به بانک مراجعه کرده و اقساط خود را به موقع پرداخت نمایند. با توجه به شفافیت موضوع که از پیش مشخص است که یک فرد چقدر وام گرفته است و چه زمانی می بایست نسبت به واریز اقساط آن اقدام ورزد، بنابراین می توان گفت که افراد حقیقی و حقوقی که وام های کلان می گیرند پس از استفاده از آن می بایست با فرارسیدن سررسید اقساط بانک، تمامی اقساط خود را سر موقع مقرر شده خویش به بانک واریز نمایند تا هیچ گونه بدهی و مشکلی گریبانگیر آن ها نگردد. اما در پاره ای از اوقات پیش می آید که افراد با توجه به مشغله های فراوان نسبت به پرداخت به موقع اقساط خود مبادرت نمی ورزند و یا اینکه با توجه به وضعیت معیشت مردم توان پرداخت اقساط در برخی از اوقات به یک معضل جدی برای آن ها تبدیل می گردد و این مسئله آن ها را آزار می دهد. هر چند که برخی از مردم نیز عمدا نسبت به پرداخت اقساط خود اقدامی را صورت نمی دهند و اقساط خود را چند ماهی به عقب می اندازند تا بتواند با پول آن دست به معامله بزنند یا کارهای شخصی خویش را به پیش ببرند. بهر حال به هر دلیلی اگر پرداخت اقساط یک فرد حقیقی و حقوقی به تعویق بیفتد یا ماه های متولی اقدامی جهت پرداخت اقساط صورت نپذیرد، چنین شخصی نسبت به بدهی های خود در نزد بانک بی اهمیت تلقی می گردد. لذا می بایست هر چه زودتر برای بازپرداخت بدهی های خود چاره ای بیندیشد.

گزارش اعتباری افراد

با گزارش اعتباری افراد پیش از این با عنوان رتبه اعتباری آشنا شده اید. گزارش اعتبارسنجی همان رتبه اعتباری است که به نوعی گزارشی از عملکرد و پیشینه افراد است که در صورت گزارش گیری افراد حقیقی و حقوقی نسبت به سررسید اقساط بانکی می توان با توجه به این گزارشات میزان التزام به تعهدات یک فرد را نسبت به بازپرداخت اقساط وی به خوبی شناخت که آیا وی تا پیش از این نسبت به بازپرداخت اقساطش به بانک در سر موعد مقرر شده خویش اهتمام ورزیده است یا خیر؟ پس با یک گزارش گیری ساده می توان به خوش حساب بودن و وفاداری یک فرد نسبت به تعهداتش یا بدحسابی وی و عدم وفاداری و التزام به تعهداتش پی برد و بر حسب آن گزارشات وارد معامات خود شد. حال سوال اینجاست که انجام این گزارش گیری چه منفعتی دارد و چرا بایستی سررسید اقساط بانکی افراد را چک نمود و اصولا این کار چه تاثیری در روند معامله گری دارد؟ در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

سررسید اقساط بانک ، استعلام آنلاین اقساط معوق بانکی

استعلام انلاین اقساط معوق بانکی

تاثیر عدم واریز اقساط در موعد سررسید اقساط بانک بر روی گزارش اعتباری افراد

همان گونه که پیش از این گفتیم گاهی اوقات طبق یک سری شرایطی ممکن است افراد نسبت به واریز اقساط خود در موعد سررسید اقساط بانکی همت نورزند و این کار را به تاخیر بیندازند. با این وجود اگر با سررسید اقساط بانک به هر یک از دلایل یاد شده از جمله خالی بودن حساب افراد، نیاز مبرم داشتن به پول یا هر دلیل دیگری کلیه افراد حقیقی و حقوقی تحت چنین شرایطی یک امتیاز منفی در نزد بانک ها می گیرند. این امتیاز منفی اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیر بسزایی در رتبه اعتباری یا گزارش اعتباری افراد می گذارد و ممکن است به یکباره رتبه افراد را تا حد بسیار زیادی جا به جا سازد و با نزول رتبه اعتباری افراد در بازار سبب به هم ریختن وجهه اقتصادی یک فرد می گردد و اعتبار وی را در نزد بازاریان از بین می برد. بنابراین اگر می خواهید همچنان در بازار و معاملات خود فردی با اعتبار باشید که همگان نسبت به شما و وجهه اقتصادی شما ایمان داشته باشند و به نوعی فردی مطمئن و خوش حساب محسوب گردید، می بایست حتما نسبت به واریز اقساط به موقع خود در موعد سررسید اقساط بانکی نهایت هم و غم خویش را بکار بسته تا هیچ گونه تاخیری در واریز اقساط خود نداشته باشید و آن ها را درست سر موعد مقرر شده خود به بانک ها پرداخت نمایید تا به این منظور از رتبه اعتباری بالایی هم برخوردار باشید. چرا که با یک استعلام و گزارش گیری ساده از بانک ها می توان پیشینه افراد را مشاهده کرد اگر سابقه پرداخت اقساط یک فرد حقیقی و حقوقی در نزد بانک ها با عدم پرداخت و پرداخت با تاخیر همراه شده باشد، گزارش اعتباری فرد و رتبه اعتباری وی با نزول چشمگیری ممکن است رو در رو گردد که این امر سبب عدم معامله کردن سایر معامله گران با وی می باشد و راه وی را در بازار معاملات با سختی و دشواری بیشتری مواجه خواهد ساخت.

آیا گزارش اعتباری افراد معیار مناسبی است؟

گزاش اعتباری افراد معمولا نشان دهنده سابقه یک فرد تا پیش از این بوده است و طبیعتا هر چقدر فرد نسبت به پرداخت اقساط خود وفادار بوده باشد، دارای یک رتبه اعتباری بالا و شایان توجه است و عکس این مطلب نیز امکان پذیر است که با عدم واریز اقساط در موعد سررسید اقساط بانک نمایانگر عدم تعهد یک فرد نسبت به واریز اقساط خود به بانک می باشد. اما آیا این مسئله همیشگی است یا یک مسئله نسبی می باشد؟ در پاسخ باید اذعان داشت که گزارش اعتباری و رتبه یک فرد در بسیاری از موارد کارساز و کارآمد بوده و هست اما با این وجود نمی توان به ضرس قاطع گفت افرادی با رتبه اعتباری بالا به هیچ عنوان امکان ندارد اقساط خود را در موعد سررسید اقساط بانک واریز نکنند  و آن را به تاخیر بیندازند. چرا که این امر در پاره ای از اوقات ممکن است برای هر کسی پیش آید و تاخیر در پرداخت اقساط برای تمامی افراد حقیق و حقوقی امری اجتناب ناپذیر است. از جانب دیگر اگر بخواهیم از زاویه ای دیگر به این مسئله نگاه کنیم و این سوال پیش آید که آیا عدم واریز اقساط در موعد سررسید اقساط بانک همیشه در گزارش اعتباری و با نزول رتبه اعتباری یک فرد همراه است یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که هر چند فاکتورهای دیگری نیز در گزارش اعتباری افراد دخیل هستند ولی قطعا عدم واریز اقساط در موعد مقرر شده سررسید اقساط بانک  تا حد بسیار زیادی ممکن است سبب نزول رتبه اعتباری یک فرد گردد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

زهره محمدلو نوشت : 1402/12/17
مقدار بدهی تسهیلات بانک توسعه
پاسخ
سارا نوشت : 1402/12/01
چجوری بفهمم چند تا قسط بانکم مونده
پاسخ
سجاد علیزاده نوشت : 1402/07/04
سلام وقت بخیر خدمت شما عرض کنم میخواستم بدونم چه مقدار از تسهلیلات وام ازدواج بنده در بانک رفاه باقیمانده است
پاسخ
مونا شیخ هرندی نوشت : 1402/01/21
ایا اقساط وامم تمام شده؟
پاسخ
معصومه کمالی نوشت : 1402/05/22
میخواهم بدانم چند قسط پرداخت کرده ام
مجید اصغرلو نوشت : 1402/01/17
می خوام بدونم چند قسط پرداخت کردم
پاسخ
آسیه سبحانی نوشت : 1402/04/15
میخواهم بدونم چند قسط واریز کردم و چند ماه دیگه باید واریز کنم
جعفر عباسی نوشت : 1401/10/28
ایا با شمارملی میشه بدهی واممون را بفهمیم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/10/30
آقای عباسی عزیز، با دریافت گزارش اعتباریتان، می توانید بدهی تسهیلات دریافتی خود را مشاهده و بررسی نمایید.
مافی نوشت : 1401/08/19
سلام ...بنده در وامی سال گزشته گرفتم که دقیقا ۹ روز پیش سررسید بوده...امروز وام دیگری ضامن بردم و قرار برام واریز بشه آیا به مشگل نمیخوره وام امروز ضامن بردم واریز میشه برام
پاسخ
آیس نوشت : 1401/08/19
برای اطلاع از شرایط وام از بانک خودتان باید سوال کنید.
علی شاه حسینی نوشت : 1401/08/03
سلام خسته نباشی ازکجا بندونم چند تا قسط پرداخت کردم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/08/03
آقای شاه حسینی عزیز، با دریافت گزارش اعتباریتان، می توانید تعداد اقساط و باقی مانده مبلغ تسهیلات دریافتی خود را مشاهده و بررسی نمایید.
محمد محمودپور نوشت : 1401/07/07
سلام خسته نباشید از کجا بدونم چند تا قسط پرداخت کردم و چندتا دیگه مونده
پاسخ
آیس نوشت : 1401/07/08
آقای محمدپور عزیز، با دریافت گزارش اعتباریتان، می توانید تعداد اقساط و باقی مانده مبلغ تسهیلات دریافتی خود را مشاهده و بررسی نمایید. با ورود به سربرگ اعتبارسنجی می توانید برای دریافت گزارش اعتباری اقدام نمایید.
ابوترابی نوشت : 1401/06/28
سلام چطور میتونم از تعداد اقساط عقب افتاده وام ازدواج بانک ملی اطلاع پیدا کنم.از چه سایتی
پاسخ
آیس نوشت : 1401/06/28
آقای ابوترابی، در سایت آیس با دریافت گزارش اعتبارسنجی خود میتوانید استعلام تمامی اقساط عقب افتاده بانکیتان را دریافت کنید.
علی گنجی نوشت : 1401/06/22
گزارش اقساط عقب افتاده بانکها
پاسخ
آیس نوشت : 1401/06/23
آقای گنجی عزیز، با دریافت گزارش اعتباری می توانید گزارش اقساط عقب افتاده بانکیتان را دریافت کنید.
مرضیه طاهری نوشت : 1401/06/06
از کجا بفهم چقدر به بانک سپه بدهی دارم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/06/07
خانم طاهری عزیز، با ورود به سر برگ اعتبارسنجی، بعد از وارد کردن شماره همراه و کدملی، با دریافت گزارش اعتباریتان می توانید استعلام تمامی بدهی های بانکی، از جمله بانک سپه را دریافت نمایید.
عبدالکریم نوشت : 1401/06/04
استعلام اخرین سررسید بانک مسکن
پاسخ
آیس نوشت : 1401/06/05
با ورود به سر برگ اعتبارسنجی، بعد از وارد کردن شماره همراه و کدملی، با دریافت گزارش اعتباریتان می توانید استعلام تمامی اقساط سر رسید شده خود، از جمله بانک مسکن را دریافت نمایید.
میرشکار نوشت : 1401/04/22
سلام وقت بخیر قسط عقب افتاده داشتم پرداخت شده چقدر طول می‌کشه از سیستم بانک سپه پاک بشه
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/22
گزارشات اعتبارسنجی بین هر 15 الی 30 روز یکبار بروز رسانی می شوند.
سعید نوشت : 1401/04/20
سلام دوستم میخاست بهم ضامن بشه بعد یه قسط عقب افتاده داشت که پرداخت کرد.. چقد تو میکشه از سیستم پاک بشه
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/20
گزارشات اعتبارسنجی بین هر 15 الی 30 روز یکبار بروز رسانی می شوند.
ارسلان حسن نژاد نوشت : 1401/04/14
سلام وقت بخیر بنده نزدیگ به ۱۲سال پیش وام ازدواج خود را به یک کارمند فروختم،امروز بعد از اینکه درخواست وام دادم ،اعتبار سنجی کردم متوجه شدم رتبم پایینه چرا که ضامن که وام بهش فروخته بودم پرداخت نکرده بعد یک دهه،آیا با ضامن دیگر می توانم وام بگیرم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/14
آقای حسن نژاد عزیز، برای اطلاع از شرایط وام از بانک خودتان باید سوال کنید.
میلاد قلی زاده نوشت : 1401/04/12
من میخوام وام بردارم وقتی استعلام کردند گفتند که به یه نفر ضامن شدم که اون یک قسطش سر رسیده گذشته شده . بعد از پرداخت قسط سر رسید شده چقدر زمان میبره تا از استعلام من پاک بشه و من وامم بردارم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/13
آقای قلی زاده عزیز ، به روز رسانی گزارش ها معمولا 15 الی 30 روز می باشد و افزایش رتبه اعتباری امری زمانبر است سه ماه بعد از پرداخت اقساط سررسید گذشته و معوق وام های مستقیم و ضمانت شده، رتبه اعتباری روند بهبود را آغاز می نماید. در نظر داشته باشید در اعتبارسنجی میزان متعهد بودن به بازپرداخت تعهدات و تسهیلات مالی در موعد مقرر تاثیر گذار بر امتیاز اعتباری است.
احمد غلامی نوشت : 1401/04/12
سلام .چندروز زمان میبرد تا معوقه بانکی از سیستم پاک میشود .چند قسط عقب افتاده داشتم پرداخت کردم.
پاسخ
آیس نوشت : 1401/04/12
آقای غلامی عزیز، گزارشات بین هر 15 الی 30 روز یکبار بروز رسانی می شوند.
نورمحمداکبری نوشت : 1401/03/28
سلام چطورمیتوانم سابقه پرداخت اقساط وماپه ان را دریافت کنم
پاسخ
آیس نوشت : 1401/03/28
آقای اکبری عزیز ، از طریق سایت آیس و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه که به نام شخص باشد می توانید گزارش رتبه اعتباری خودتان را مشاهده کنید
مجتبی قنبرزاده نوشت : 1401/03/18
وام ازدواج
پاسخ
آیس نوشت : 1401/03/18
مجتبی عزیز، برای اطلاع از شرایط وام از بانک خودتان باید سوال کنید. این موضوع با توجه به سیاست های هر بانک می تواند متفاوت باشد.
محمدابیاری نوشت : 1401/01/26
استعلام قسط بانک کشاورزی
پاسخ
آیس نوشت : 1401/01/26
محمد عزیز، در سربرگ خانه، بعد از وارد کردن شماره همراه و کدملی، استعلام اقساط بانک کشاورزی خود را می توانید دریافت نمایید.
محدثه ابارقی نوشت : 1401/01/12
دریافت اقساط بانک مسکن
پاسخ
آیس نوشت : 1401/01/12
محدثه عزیز، در سربرگ خانه، بعد از وارد کردن شماره همراه و کدملی، استعلام اقساط بانک مسکن خود را می توانید دریافت نمایید.
سامان معروف نوشت : 1400/12/25
سلام من یک قسط عقب افتاده داشتم. وقتی پرداخت بشه چقد زمان میبره از سامانه استعلام هم پاک بشه ؟
پاسخ
آیس نوشت : 1400/12/25
سامان عزیز، تاریخچه نحوه پرداخت ها تا 7 سال در گزارش اعتباری ثبت می شود. سه ماه بعد از پرداخت اقساط سررسید گذشته و معوق وام های مستقیم و ضمانت شده، رتبه اعتباری روند بهبود را آغاز می نماید.
مسعود عزیزپور نظری نوشت : 1400/11/30
میخوام بدونم چقدر قسط عقب افتاده دارم
پاسخ
آیس نوشت : 1400/11/30
مسعود عزیز، در سربرگ خانه، بعد از وارد کردن شماره همراه و کدملی، استعلام اقساط عقب افتاده خود را می توانید دریافت نمایید.
فاطمه هاشمزاد نوشت : 1400/11/16
وام ازدواج
پاسخ
جبار قنبری مطلق نوشت : 1400/11/13
استعلام قسط عقب مانده
پاسخ
آیس نوشت : 1400/11/13
میتوانید در صفحه خانه با وارد کردن شماره همراه و کدملی، استعلام اقساط عقب مانده خود را دریافت نمایید.
رسول همتی نوشت : 1400/09/06
میخام بدونم چند قسط عقب افتاده دارم
پاسخ
آیس نوشت : 1400/09/06
رسول عزیز، برای دریافت بدهی های بانکی خودتان و یا مشتریانتان در صفحه خانه بعد از وارد کردن کد ملی و شماره همراه منطبق با آن می توانید اقدام کنید.
آیس نوشت : 1400/09/04
مجید عزیز، در زبانه خانه با وارد کردن کد ملی و شماره همراه با آن می توانید برای دریافت استعلام معوقات بانکی خود اقدام کنید.
پاسخ
مجید نوشت : 1400/09/02
معوقه وام ازدواج
پاسخ
محسن موسوی نوشت : 1400/07/13
من سه روز از سرسید قسط این ماهم گذشته البته نصفش دادم ایا برای استعلام مشگل میخورم
پاسخ
آیس نوشت : 1400/07/13
محسن عزیز، اقساط سررسید گذشته بیشترین تاثیر بر کاهش رتبه اعتباری را دارند و این تاثیر تا سه ماه بعد از پرداخت قسط سر رسید گذشته حداکثری است و بعد از این مدت در صورت پرداخت به موقع روند بهبود رتبه اعتباری آغاز می شود.
احسان الله عزیزی نوشت : 1400/06/04
مبلغ عقب ماندگی قسط معوقه بانک ملی
پاسخ
آیس نوشت : 1400/06/04
احسان عزیز، با دریافت گزارش اعتباری، در قسمت جزییات مربوط به قراردادهای در جریان، می توانید مبلغ بدهی سررسید شده پرداخت نشده بانک مربوطه را مشاهده نمایید.
عبدالحسين عباس پور نوشت : 1400/04/29
مبلغ کل قسط بدهی معوقه
پاسخ
آیس نوشت : 1400/05/09
عبدالحسین عزیز، با ورود به صفحه خانه برای دریافت گزارش معوقات بانکی خود می توانید اقدام نمایید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.