انواع مختلف وام بانک در کشور انگلستان کدام است؟

وام بانک کشور انگلستان انواع مختلفی دارد. یکی از اقدامات بانک‌ها برای دادن وام استعلام ضامن است. (برای استعلام تسهیلات و وام برای هر بانک در این کشور می‌توانید به سایت های اعتبار سنجی مراجعه کنید). اگر نیاز به خرید مسکن، خانه و یا خودرو در این کشور داشته باشید اما پول کافی نداشته باشید، یک وام شخصی می‌تواند به شما در دریافت سریع وجه کمک کند. انواع مختلفی از وام‌های شخصی وجود دارد که اهداف مختلفی را ارائه می‌دهند، بنابراین آشنایی با جزئیات دقیق و کامل آنها می‌تواند به شما در یافت وام مناسب کمک کند.

وام‌های مطمئن

مبلغ وام‌های امن بیشتر از وام های ناامن است و برای اعطای آن بانک‌ها نیاز به سند یک دارایی از سوی متقاضی برای ضمانت دارند. به طور معمول وام‌های تضمین شده دارای نرخ بهره پایین تری از سوی بانک هستند، زیرا بانک ضمانت کافی را دارد.

وام‌های ناامن

مبلغ وام‌های ناامن کمتر است. این وام مناسب برای نوسازی خانه یا خرید خودرو است. پایین بودن نرخ بهره این وام به عوامل دیگری مانند رتبه و نمره اعتباری شما بستگی دارد.

وام اتحادیه اعتباری

اتحادیه اعتباری تعاونی‌ای است که در آن اعضا مبلغی را پس انداز می‌کنند تا با کمک هم مبلغ اعتبار وام یکدیگر را تامین کنند. برای عضویت در این تعاونی‌ها، باید پیوند مشترکی با سایر اعضا مانند خانواده یا محیط کار در همان منطقه داشته باشید.

وام‌های P2P

در این سیستم وام دهی، وام گیرندگان و وام دهندگان در نرخ بهره باهم شریک می‌شوند. وب سایت‌های این سیستم‌های وام دهی تحت پوشش دولت نیستند و طرح جبران خدمات مالی (FSCS ) از پس انداز بانکی تا 75،000 پوند محافظت می‌کند.

قبل از درخواست وام بانک از بانک‌های کشور انگلستان چه چیزهایی را باید بررسی کنید؟

اخذ وام بانک از بانک‌های انگلیس نیاز به طی کردن مراحل و رعایت دستور العمل‌هایی دارد. اگر می‌خواهید خانه‌ای بخرید یا آن را نوسازی کنید یا یک ماشین جدید بخرید، یک وام شخصی می‌تواند به شما کمک کند. اما قبل از درخواست وام ، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1- آیا وام بانک شخصی گزینه مناسبی است؟

وام بانک شخصی تنها انتخاب موجود نیست. آیا می‌توانید در گرفتن وام و زمان خود صرفه جویی کنید؟ حتی اگر قادر به صرفه جویی در کل مبلغ وام نباشید، صرفه جویی در بخشی از آن شما را در وضعیت بهتری قرار می دهد. اگر مبلغ مورد نیاز شما نسبتا اندک است و مطمئن هستید که می‌توانید اقساط آن را سریع و به موقع پرداخت کنید، کارت اعتباری با دوره بدون بهره در مورد خرید گزینه دیگری است که می‌تواند مناسب باشد.

2. بازپرداخت اقساط وام بانک در انگلستان چه خواهد بود؟

از هر بانکی که در انگلستان قصد دارید تا وام بگیرید اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید تا ببینید که بازپرداخت‌ وام‌های شما چقدر می‌تواند باشد و این ممکن است بودجه شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر به دنبال دریافت وام شخصی با نرخ بهره متغیر هستید، به خاطر داشته باشید که نرخ بهره می‌تواند بالا یا پایین رود. اگر قرار شد که بالا رود، باز هم می‌توانید اقساط خود را به موقع و سر وقت پرداخت کنید؟ اگر اینگونه نباشد، ممکن است بخواهید مبلغ وام را کمتر کنید یا زمان پرداخت اقساط آن را تمدید کنید.

3- وام بانک امن یا ناامن است؟

وام امن وامی است که در آن شما یک سند یک دارایی (مانند ماشین یا ملک) به عنوان تضمین برای کاهش نرخ بهره ارائه می‌دهید. به خاطر داشته باشید اگر نتوانید اقساط وام را پرداخت کنید، دارایی ضمانت شده در معرض خطر قرار می‌گیرد. با یک وام ناامن، ضمانتی را ارائه نمی‌دهید، اما مبلغی که می‌توانید وام بگیرید، معمولا کمتر است.

4- مدت بازپرداخت اقساط وام بانک چقدر است؟

این بر میزان بهره‌ای که به بانک پرداخت می‌کنید و در نهایت هزینه کلی وام بستگی دارد. هر چه مدت بازپرداخت اقساط وام طولانی‌تر باشد، بانک بهره بیشتری از وام ارائه شده دریافت می‌کند.

5- آیا برای بازپرداخت زودتر از موعد اقساط وام جریمه‌ای در پی دارد؟

برخی از وام دهندگان اگر بازپرداخت وام خود را زودتر از موعد پرداخت نکنید، به حساب شما مبلغی به عنوان پاداش پرداخت می کنند. اگر احساس می‌کنید این کاری است که ممکن است بخواهید انجام دهید، پس از دریافت این پاداش اجتناب کنید و اقساط وام بانک خود را زودتر از موعد پرداخت نکنید

6. گزارش اعتبار سنجی شما چه تاثیری دارد؟

تاریخچه صورت حساب مالی و کارت‌های اعتباری شما برای پذیرفته شدن درخواست وام شخصی برای وام دهنده از اهمیت بالایی برخوردار است. گزارش‌های اعتبار سنجی که مربوط به تاریخچه صورت حساب مالی و کارت‌های اعتباری شما است، توسط سه آژانس مرجع اعتبار سنجی - TransUnion ، Equifax و Experian –  انجام می‌شود. می‌توانید نمرات و رتبه اعتباری خود را به‌ صورت رایگان یا با هزینه اندک در سایت این آژانس‌های اعتبار سنجی مشاهده کنید.

انواع مختلف وام بانک در کشور انگلستان کدام است؟

دریافت تسهیلات بعد از اعتبارسنجی

نکات گرفتن یک وام بانک موفق چیست؟

اگر متقاضی اخذ وام بانک هستید، چند نکته برای موفقیت در گرفتن آن وجود دارد که در ادامه معرفی خواهند شد.

1. تاریخچه صورت حساب مالی و کارت‌های اعتباری خود را بهبود بخشید.

تعدادی کار وجود دارد که می‌توانید برای بهبود رتبه اعتباری خود از جمله ثبت نام در انتخابات الکترونیکی یا electoral register انجام دهید. اگر در گذشته وام بانک نگرفته باشید، تصمیم گیری در مورد توانایی شما برای بازپرداخت اقساط وام دشوار است. هرگونه تاخیر در بازپرداخت اقساط وام یا عدم پرداخت برخی از آنها می‌تواند بر رتبه اعتباری شما تاثیر منفی بگذارد.

2. گزارش اعتبار سنجی خود را بررسی کنید.

عمده آژانس‌های مرجع و معتبر اعتبار سنجی در انگلستان TransUnion ، Equifax و Experian هستند. می‌توانید نمرات و رتبه‌های اعتباری خود را که این آژانس‌ها اعتبار سنجی به صورت رایگان یا با هزینه اندک ارائه می‌دهند، مشاهده کنید.

3. درخواست خود را دوباره بررسی کنید.

یک اشتباه کوچک می‌تواند بر نتیجه بررسی درخواست وام بانک شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، ممکن است آدرس منزل خود را اشتباه نوشته باشید. قبل از کلیک بر روی درخواست وام خود، اطمینان حاصل کنید که همه چیز کاملا درست و دقیق وارد شده است.

4- تعداد وام‌های درخواستی را کاهش دهید.

درخواست‌های  وام بانک چندگانه در مدت زمان کوتاه می‌توانند این تصور را ایجاد کنند که در مدیریت پول خود مشکل دارید. اگر فقط به دنبال این هستید که ببینید چه مقدار نیاز به بازپرداخت در هر ماه دارید، می‌توانید با استفاده از یک ماشین حساب مخصوص هر بانک تخمین بزنید.

نتیجه گیری:

در این مقاله در مورد دریافت انواع وام‌ها در بانک‌های کشور انگلستان، چگونگی بازپرداخت‌ها آنها، اینکه چه زمانی ممکن است دریافت یک وام مناسب باشد، چگونگی انتخاب وام، چقدر می توانید وام بگیرید و همچنین چگونگی درخواست وام و نکات اخذ وام بانک اطلاع رسانی شد. به خاطر داشته باشید که هنگام درخواست وام باید از هزینه‌ها و خطرات و همچنین هرگونه شرایط آگاهی کامل داشته باشید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.