3 شرکت بزرگ اعتبار سنجی در ایالات متحده آمریکا کدامند؟

اعتبارسنجی در آمریکا را شرکت‌های بزرگ و کوچکی برای افراد مختلف انجام می‌دهند. افرادی که قصد دارند از بانک‌ها و موسسات مالی وام و تسهیلات بگیرند. وام دهندگان از اطلاعات و داده‌های مالی ارائه شده توسط این شرکت‌ها برای اینکه مطمئن شوند شخص وام گیرنده توانایی پرداخت اقساط وام را دارد، استفاده می‌کنند. مهم است که بانک‌ها و موسسات مالی با شرکت‌های معتبر و شناخته شده در این زمینه کار کنند چرا که این شرکت‌ها اطلاعات و داده‌های مالی دقیق و درست به آنها می‌دهند. بانک‌ها و موسسات مالی از داده‌ها و اطلاعات مالی این شرکت‌های اعتبار سنجی که رتبه بندی اعتباری آنها را در آنجا مشخص می‌شود، برای دادن وام و تسهیلات اقدام می‌کنند. شرکت‌های اعتبارسنجی، همچنین به موسسات ارائه دهنده‌ی گزارشات اعتباری (CRAs) نامیده می‌شوند، اینها شرکت‌هایی هستند که اطلاعات و داده‌های اعتباری و مالی افراد را جمع آوری و نگهداری می‌کنند. سپس آنها را در قالب گزارش اعتباری به بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌فروشند. سه شرکت اعتبار سنجی بزرگ در ایالات متحده وجود دارد که عبارتند از: Equifax، Experian و TransUnion. در این مقاله قصد داریم این سه شرکت را معرفی و روش کاری آنها را بررسی کنیم.

3 شرکت بزرگ اعتبارسنجی در ایالات متحده آمریکا کدامند؟

شرکت اعتبارسنجی

1-شرکت اعتبار سنجی Equifax

این شرکت حدودا در سال 1899 تاسیس شد، اما در سال 2017 سایت این شرکت هک شد و اطلاعات و داده‌های شخصی 143 میلیون مصرف کننده منتشر شد. پس از آن شرکت‌ اعتبارسنجی Equifax یک ابزار در سایت خود قرار داد که با آن افراد می‌توانند از اینکه اطلاعات و داده‌ها و اکانت شخصی‌شان تحت نفوذ توسط هکرها قرار گرفته است را بررسی کنند. این شرکت همچنین تلاش کرد تا با ارائه خدمات نظارتی اعتباری رایگان به مصرف کنندگانی که اطلاعات آنها نقض شده بود، دلجویی و جبران مافات کند. شرکت‌ اعتبار سنجی Equifax برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات مالی و شخصی کاربران از تقلب و سرقت و همچنین فروش گزارش اعتباری به کسب و کار، پیشنهاد می‌دهد تا کاربران از یک سیستم حفاظتی و مراقبتی موجود در سایت استفاده کنند. این شرکت هم برای تعیین نمره‌ی اعتباری FICO و هم برای VantageScore از مشتریان پول می‌گیرد.

2-شرکت اعتبارسنجی Experian

شرکت‌ اعتبار سنجی Experian در لندن وقتی که بازرگانان آنجا اطلاعات مشتریانی را که قبض و بدهی‌های خود پرداخت نکرده بودند، به اشتراک گذاشتند، شروع به کار کرد. این بازرگانان در سال 1827 انجمن جامعه منچستر را تشکیل دادند که بعدا به Experian تبدیل شد و به سراسر دنیا رسید. شرکت‌ Experian از سیستم اعتبار سنجی  FICO 8 استفاده می‌کند. این شرکت همچنین استفاده از یک ردیاب اعتباری به مشترکین خود پیشنهاد می‌دهد. اگر مشترک و عضو سایت این شرکت شوید، نمره اعتباری و گزارش اعتبار مالی خود را دریافت می‌کنید.

3-شرکت اعتبارسنجی TransUnion

شرکت‌ TransUnion فعالیت خود را به عنوان یک شرکت هلدینگ تانکر آغاز کرد، رفته رفته تبدیل به شرکت‌ اعتبار سنجی شد. اگر نگران سرقت هویت و هک اطلاعات و داده‌های شخصی و مالی در سایت هستید شما می توانید گرفتن گزارش اعتباری از TransUnion را متوقف کرده تا این شرکت اقدامات امنیتی را در مورد اکانت شما اعمال کند.

تفاوت فعالیت شرکت‌های اعتبار سنجی با شرکت اعتباری

شرکت‌ اعتبار سنجی اغلب روابط تجاری با بانک‌ها، صادرکنندگان کارت‌های اعتباری و حتی سایر شرکت‌هایی دارند که ممکن است حساب‌های افراد در آنجا موجود باشد، دارند. سابقه حساب شما در یک یا همه گزارش‌های اعتباری که ارائه می‌دهند، ظاهر می‌شود اما شرکت‌های اعتباری اطلاعات حساب شما را با یکدیگر به اشتراک نمی‌گذارند.

منبع:thebalance

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.