اعتبارسنجی چک پس از استعلام بانکی

هر یک از افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مشتریان بانکی پیش از دریافت تسهیلات بانکی از بانک های عامل حتما از آن ها استعلام بانکی گرفته می شود. چرا که اعتبارسنجی چک و در نظر گرفتن رتبه اعتباری آن ها از جمله فاکتورهای بسیار مهم پیش از اعطای وام و تسهیلات بانکی می باشد. اعتبارسنجی چک به این منظور صورت می گیرد که هر یک از صاحبان چک به عنوان متقاضیان وام و تسهیلات بانکی می بایست حتما سابقه خوبی در زمینه چک در معاملات مختلف داشته باشند و هیچ گونه چک برگشتی در کارنامه آن ها ثبت و ضبط نشده باشد. چرا که وجود چک های برگشتی در کارنامه هر یک از این افراد به منزله بد حساب بودن آن ها می باشد. بدین ترتیب بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری می بایست با در نظر گرفتن رتبه اعتباری مشتریان خویش نسبت به اعطای تسهیلات یا عدم آن به هر یک از متقاضیان وام ها اقدام کنند. بر همین اساس هر ساله قوانین جدیدی در خصوص چک ها ارائه می شود تا بتوانند از بروز چک های برگشتی جلوگیری به عمل آورند. بر اساس همین قوانین جدید می باشد که چک های برگشتی هر یک از افراد رو به کاهش می باشد. در ادامه نکاتی را در همین راستا ارائه خواهیم نمود.

رفتار قانون جدید چک با چک های برگشتی

اعتبارسنجی چک

رفتار قانون جدید چک با چک های برگشتی

بر اساس قانون جدید چک که در اعتبارسنجی چک مورد توجه قرار می گیرد؛ از این به بعد این قوانین پیاده سازی می شوند و بایستی آن ها را در خصوص چک های برگشتی مورد توجه قرار داد. این روزها صدور چک در وجه حامل ممنوع اعلام شده است و به جای آن از چک های صیادی با امنیت و اعتبار بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر شما چکی را در اختیار دارید که تاریخ نقد آن پس از 20 دی می باشد، در این صورت این سوال پیش می آید که رفتار قانون جدید و جایگزینی چک های صیادی به جای چک های قدیمی چگونه است؟ در چنین شرایطی جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که با توجه به قدیمی بودن چک شما، قابل نقد کردن می باشد. بنابراین علی رغم ممنوعیت صدور چک در وجه حامل طبق قوانین جدید چک ها، هیچ گونه مشکلی برای چک های قدیمی صورت نمی گیرد و قابل وصول می باشند. بنابراین به طور کلی قوانین جدید چک که در اعتبارسنجی چک ها نیز مورد توجه قرار می گیرد؛ به صورت الکترونیکی می باشند و دیگر به مثابه گذشته نیازی به دسته چک و چک های کاغذی و مشکلات خاص آن ها نیست. بدین ترتیب شما می توانید به جای داشتن چک های کاغذی، اگر نیاز به چک داشته باشید؛ از چند تک برگ الکترونیکی در این راستا بدون اعتبارسنجی چک و رتبه بندی چک بگیرید و نیاز خود را برطرف سازید. وجود همین چک های الکترونیکی سبب اطمینان بخشی بیشتری می شود و می توان به راحتی و در کسری از ثانیه پس از اعتبارسنجی چک، از وجود رتبه اعتباری افراد آگاه شد و نسبت به اعطای تسهیلات به آن ها در بانک های مختلف تصمیم گیری نمود.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.