استعلام چک برگشتی یکی از فاکتورهای اساسی اعتبارسنجی

با توجه به این مسئله که استعلام چک برگشتی به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورهای لازم به منظور رتبه اعتباری افراد مختلف در شرکت های اعتبارسنجی به شمار می آید؛ در ادامه به بررسی چک برگشتی و مدت زمان رفع سوء اثر چک برگشتی پرداخته می شود تا به تازه ترین آمار چک های برگشتی در سال جاری و مقایسه آن ها با سال های پیش بیشتر آشنا شویم. در صورتی که شما بخواهید از وجود تسهیلات بانکی مختلف بانک ها بهره مند شوید؛ می بایست در کارنامه خود هیچ گونه پیشینه چک های برگشتی ثبت نشده باشد و یا دست کم تعداد کمی از چک های برگشتی پس از استعلام از بانک با کد ملی در کارنامه شما ثبت شده باشد. چرا که این مسئله یک امتیاز منفی برای شما به حساب می آید و از شما یک فرد حقیقی یا حقوقی بدحساب می سازد. به همین منظور همواره بایستی نسبت به چک های خود دقت به خرج داده تا هیچ گاه در کارنامه خود چک های برگشتی ثبت نکنید و همواره با وجود رتبه اعتباری بالا بتوانید از وجود وام ها و تسهیلات بانکی مختلف بهره مند شوید.

تازه ترین آمار چک برگشتی

استعلام چک برگشتی

تازه ترین آمار چک های برگشتی

بر اساس تازه ترین آمار چک های برگشتی که جدیدا ارائه شده است؛ تعداد و مبلغ چک های برگشتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل کمتر شده است که این آمار نشان دهنده این موضوع می باشد که افراد حقیقی و حقوقی با توجه به اعمال سخت گیری هایی که در شرکت های مختلف اعتبارسنجی شده است؛ کمتر چک های آن ها برگشت خورده است و توانسته اند رتبه اعتباری خوب و مناسبی را برای خود رقم بزنند. آمارها در رابطه با چک برگشتی در مرداد امسال نسبت به مرداد ماه سال پیش نشانگر کاهش 6.6 درصدی چک های برگشتی و مبلغ 5.6 درصدی مبلغ چک ها می باشد. بر اساس همین آمارها بیشتر چک های قابل معامله، وصول شده اند و کمتر برگشت خورده اند. بر همین اساس هر چقدر تعداد و مبلغ چک های برگشتی کمتر شده باشد؛ نشانگر رفتارهای مثبت افراد حقیقی و حقوقی بوده است که امتیاز و رتبه اعتباری بهتری را توانسته اند برای خود در این سامانه های اعتبارسنجی به خود اختصاص دهند.

مدت زمان رفع سوء اثر چک های برگشتی

با توجه به این مسئله که اگر هر یک از مشتریان بانکی نسبت به رفع سوء اثر از پیشینه و سابقه چک برگشتی خود اقداماتی صورت ندهند؛ سابقه چک برگشتی پس از انقضای 7 سال از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت چک نامبرده شده به صورت خودکار رفع سوء اثر می شود. این مدت زمان رفع سوء اثر چک برگشتی به صورت خودکار از سامانه اطلاعاتی بانک مرکزی اعلام می شود. بنابراین به طور کلی آمارها در سال جاری حاکی از کاهش چک های برگشتی است که  این خود نشانه خوبی برای افراد مختلف است که رتبه اعتباری خود را در شرکت های اعتبارسنجی ارتقاء بخشند. چرا که در دست داشتن رتبه اعتباری بالا و مناسب سبب می شود تا شما بتوانید از مزایای تسهیلات بانکی بهره مند شوید.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.