تاثیر رتبه اعتباری مشتریان بانکی در اقتصاد کشورها

رتبه اعتباری هر یک از افراد حقیقی و حقوقی در شرکت اعتبارسنجی، تاثیر زیادی در اقتصاد کشورها دارد. به همین دلیل است که در نظام بانکی به طور کلی تاکید بسیار زیادی روی رفتار اشخاص حقیقی و حقوقی و نسبت تعهد پذیری و پای بندی بیشتر آن ها به بدهی و تعهدات آن ها به بانک ها می شود. چرا که استعلام بانکی در گزارش اعتبار بانکی به راحتی قابل انجام است. در تمامی بانک ها پیش از اعطای تسهیلات بانکی به رتبه اعتباری آن ها در یک از شرکت اعتبارسنجی توجه می شود تا پس از مشخص شدن رتبه اعتباری آن ها نسبت به اعطای تسهیلات یا عدم آن تصمیم گیری شود. بنابراین با توجه به رتبه اعتباری افراد مختلف در نظام بانکی و اعمال سخت گیری هایی که همه ساله در مورد چک های برگشتی به سیستم بانکی اعلام می شود؛ می توان اقتصاد یک کشور را تخمین زد. در ادامه در خصوص اقتصاد کشور ایران طبق گزارشات و پیش بینی های بانک تسویه بین الملل سخن به میان خواهد آمد که آینده اقتصاد کشور را در سال آتی پیش بینی نموده است.

رشد 4.4 درصدی اقتصاد کشور در سال آینده در گزارش بانک تسویه بین الملل و تاثیرش بر رتبه اعتباری

رتبه اعتباری مشتریان بانکی

رشد 4.4 درصدی اقتصاد کشور در سال آینده در گزارش بانک تسویه بین الملل

طبق گزارش هایی که بانک تسویه بین الملل پیش بینی کرده است؛ به این مسئله توجه دارند که با خبر احتمالی بازگشت آمریکا به برجام در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، اقتصاد ایران در سال آتی حدود 4.4 درصد رشد خواهد کرد. چرا که در شرایط بحران شدید ناشی از کرونا و محدودیت های سرمایه گذاری خارجی، چنین مسئله ای محتمل بوده و اقتصاد ایران می تواند با رشدی قابل توجه به خود ببیند؛ به گونه ای که حتی می تواند به رشد منفی اقتصاد خود در سه سال پیش رو پایان دهد. بانک تسویه بین الملل در طی گزارش خود اذعان نموده است که با توجه به برطرف شدن تحریم ها در سال 2021 این احتمال هست که اقتصاد ایران حدود 4.4 درصد و در سال 2022 حدود 6.9 درصد و در نهایت در سال 2023 معادل 6 درصد با رشد مواجه خواهد شد. ضمن اینکه میزان ذخایر ارزی ایران نیز تا سال 2023 به میزان قابل توجهی با افزایش صادرات نفتی رو به رو خواهد شد. بنابر همین گزارش های احتمالی و با توجه به شرایط فعلی حاکم بر آمریکا با توجه به شیوع ویروس کروناست که این پیش بینی ها دور از انتظار نیست و هیچ بعید نیست که در سال آینده کشور شاهد رشد قابل توجهی در اقتصاد خود باشد.

اقتصاد کشورها با توجه به کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقتصاد بسیاری از کشورها رو به افول رفته است. اقتصاد کشور آمریکا نیز در همین راستا با توجه به عملکرد ضعیفی که در مقابل کرونا داده است؛ رو به افول رفته است و همین مسئله سبب پیش بینی هایی شده است که بانک تسویه بین الملل ارائه نموده است. همین مسئله همه گیری ویروس کرونا در تمامی کشورها وجود دارد و هر کشوری با راهکارهای مختلف سعی در حفظ رتبه اعتباری افراد خود و به طور کلی ارتقای اقتصاد کشور خود دارد.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.