استعلام معوقات بانکی با کد ملی و پیش بینی شرکت اعتبارسنجی فیچ: کاهش رتبه اعتباری ترکیه

استعلام معوقات بانکی با کد ملی روشی برای اعتبارسنجی مشتریان است اما رتبه اعتباری کشورها توسط موسسه فیچ ارزیابی می شود. موسسه رتبه بندی فیچ یکی از سه موسسه ای در جهان است که در زمینه اعتبارسنجی فعالیت می کند. بر اساس گزارش فیچ ریتینگ رتبه اعتباری ترکیه نشان دهنده ضعف مالی خارجی و نوسانات اقتصادی و تورم بالا در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است. پس از آن تا به اکنون رشد اقتصادی در ترکیه در حال بهبود است. تورمی که از در آن سال ۲۰ درصد بود در آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش یافته است. آنچه موسسه اعتبارسنجی فیچ برای سال ۲۰۲۱ میلادی برای ترکیه پیش بینی کرده است رشد ۳.۹ درصدی تولید ناخالص داخلی است که با انعطاف پذیری نسبی بخش های بانکی و شرکتی نسبت به بحرانی که در سه سال اخیر برای آن وجود داشته است زمینه مناسب تری را برای اجرای اصلاحات ساختاری به وجود آورده است.

استعلام معوقات بانکی با کد ملی رتبه اعتباری فرد را گزارش می دهد این معوقات در اقتصاد کلان بسیار تاثیر گذارند. برای مثال آنچه در گزارش های اخیر موسسه اعتبارسنجی فیچ آمده این است که این موسسه ارزیابی خود را نسبت به چشم انداز اعتباری ترکیه در بلند مدت از وضعیت با ثبات به وضعیت منفی تغییر داد و رتبه ی اعتباری ترکیه را «-BB» گزارش کرد. با توجه به گزارش ارائه شده توسط این موسسه عواملی که از نظر اهمیت و اثر گذاری در چشم انداز بلند مدت ترکیه تعیین کننده هستند عواملی همچون عدم وجود سیاست های پولی مناسب، تخلیه ذخیره ی ارز خارجی، کسری حساب های جاری گسترده و اعتبارات تشویقی عظیم می باشند که موجب شده اند شوک های مالی بسیاری به ترکیه وارد شود.

پیش بینی شرکت اعتبار سنجی فیچ: کاهش رتبه اعتباری ترکیه

استعلام معوقات بانکی با کد ملی؛ پیش بینی شرکت اعتبارسنجی فیچ: کاهش رتبه اعتباری ترکیه

استعلام معوقات بانکی با کد ملی و کاهش رتبه اعتباری ترکیه

در استعلام معوقات بانکی با کد ملی میزان معوقات را مشاهده خواهید کرد که بالا بودن آن اقتصاد کلان کشور دچار آسیب خواهد شد. آنچه در ترکیه وجود دارد متفاوت است. به نقل از موسسه اعتبارسنجی فیچ دولت ترکیه در جهت حمایت از ارزش پولی لیر ترکیه دخالت های زیادی در بازار داشته است. از فروردین امسال تا الان لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا حدود ۱۶ درصد ارزش خود را از دست داده است که به علت خروج سرمایه از کشور و کسری شدید آن در بخش تجاری می باشد. با توجه به این نکته که ذخایر ناخالص ارزی یکی از مهمترین عوامل در مدل های اعتبارسنجی می باشد و این حقیقت که عمده الزامات برای تامین ارزی خارجی توسط بخش خصوصی انجام می گیرد، موسسه اعتبارسنجی فیچ در ارزیابی ها و بررسی های خود به بازار ذخایر ناخالص ارزی ترکیه تاکیدی ویژه داشته است. رشد استعلام وام به رشدی حدود ۲۵ درصد در آخر ماه جولای رسید که نرخ ۳۶ درصدی را برای بانک های دولتی نشان می دهد.

در استعلام معوقات بانکی با کد ملی رتبه اعتباری ترکیه در روش های اعتبارسنجی مشتریان نیز نشان دهنده ی برخی نکات می باشد. این رتبه با اقتصاد بخش خصوصی به صورت پویا و متنوع، وضعیت رو به بهبود تولید ناخالص داخلی، سطح میانگین بدهی خانوار و دولت و شاخص های سهولت در کسب و کار مورد حمایت قرار گرفته است اما آنچه بر رتبه اعتباری ترکیه سایه ی تاریک انداخته است عواملی همچون نرخ تورم بالا، نوسانات شدید در بخش های مختلف اقتصاد، ضعف در تامین مالی ارزی خارجی و ریسک های بالای سیاسی و ژئوپلیتیک می باشند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.