روش های اعتبارسنجی مشتریان برای دریافت تسهیلات

روش های اعتبار سنجی مشتریان اولین مورد این است که قبل از اینکه شما بتوانید وام یا تسهیلاتی دریافت کنید باید استعلام معوقات بانکی با کد ملی از بانک های مختلف یا هر موسسه ی مالی و اعتباری دیگر را انجام داده باشید تا با اعطای تسهیلات و اعتبار به شما موافقت شود تا مشخص شود آیا شما توانایی بازپرداخت بدهی وام را دارید یا خیر. آن چیزی که در  زمان تصمیم گیری اهمیت می یابد اعتبار شما است. یکی از بهترین روش ها برای بررسی و ارزیابی در این مورد، ارزیابی سوابق اعتباری شما در گذشته است. دریافت گزارش اعتبار از سامانه اعتبار سنجی نشان می دهد که اعطا کننده ی وام چگونه میزان پایبندی به معاهدات مشتری یا متقاضی را تعیین می کند.

روش های اعتبارسنجی مشتریان اولین مرحله و البته شاید سخت ترین مرحله برای دریافت تسهیلات باشد اگر بتوانید این مرحله را پشت سر بگذارید نگرانی دیگری نخواهید داشت. در گزارش های اعتباری موارد مختلفی ارزیابی می شود و رتبه بر اساس آن ها تعیین می شود؛ از جمله این موارد می توان به میزان بدهی، سابقه ی چک برگشتی، تعداد اقساط مانده بدهی، مقدار بدهی که سررسید شده و پرداخت نشده است، استعلام اطلاعات شخصی اشاره کرد. سامانه جامع استعلام بانکی روشی برای دریافت گزارش اعتباری و رتبه ی اعتباری می باشد. شما با ورود به صفحه استعلام بانکی با وارد کرد کد ملی و شماره تلفن همراه می توانید با پرداخت مبلغ ذکر شده گزارش اعتباری خود را دریافت کنید.

معرفی شرکت تسهیلات دهنده حوزه ساختمان eLE NP

روش های اعتبارسنجی مشتریان

معرفی شرکت تسهیلات دهنده در حوزه ساختمان eLE NP

شما با استفاده از روش های اعتبار سنجی مشتریان می توانید گزارش و رتبه اعتباری خود را دریافت کنید و از تسهیلات شرکت eLE NP در حوزه های مختلف ساختمان بهره مند شوید. از متداول ترین مدل های اعتبارسنجی مشتریان می توان به مدل های اکتشافی، آماری و تصادفی اشاره کرد. مدل های اکتشافی اعتبار سنجی مشتریان از طریق پرسشنامه اعتبارسنجی و رتبه بندی کلاسیک، سیستم های خبره و کیفی و در نهایت سیستم منطق فازی صورت می گیرد. در مدل های آماری از تحلیل های چند متغیره تفکیک شده، مدل های رگرسیونی و از شبکه های هوش مصنوعی استفاده می شود و در نهایت در مدل های تصادفی به مدل های نقدینگی و قیمت گذاری می پردازند. لازم به ذکر است که این مدل ها به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

روش های اعتبارسنجی مشتریان توسط سامانه های اعطای گزارش اعتباری و اعتبارسنجی های بانکی که در جهان با نام اعتبار سنجی شناخته می شوند صورت می گیرد. این سامانه با سهیم شدن و مشارکت در اطلاعات سازمان هایی که وضعیت و رتبه اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی را دارند شکل می گیرد.  افراد عضو سامانه ی اعتبارسنجی مشتریان باید مطابق با استاندارد های معین و مشخصی اطلاعات و رتبه اعتباری افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب یک پایگاه داده به صورت منسجم گردآوری و  ذخیره نمایند. سپس اطلاعات به دست آمده با مدل های مختلف فوق الذکر ارزیابی شده و در نهایت رتبه اعتباری فرد مشخص می شود. اگر رتبه اعتباری فرد مناسب و بالا باشد آنگاه می تواند برای اخذ تسهیلات از شرکت های مختلف اقدام کند و اعطا کننده ی وام متناسب با رتبه اعتباری فرد در رابطه با سایر تعهدات تصمیم گیری خواهد کرد.

منابع:www.ele.com

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.