استعلام معوقات بانکی با کد ملی

امروزه تمامی کسانی که می خواهند از بانک های مختلف وام دریافت کنند؛ پیش از دریافت وام به منظور اعتبارسنجی در نزد بانک، مجبور به استعلام معوقات بانکی با کد ملی خواهند شد که در نظام بانکداری در جهت استعلام وام برای بانک این مسئله با استفاده از روش های اعتبارسنجی به راحتی صورت می پذیرد. هر یک از بانک های دولتی و خصوصی در این راستا با بهره گیری از شرکت های اعتبارسنجی که وجود دارد؛ از روش های مختلفی به این کار مبادرت می ورزند تا از رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری افراد مختلف پیش از دریافت تسهیلات بانکی مطلع گردند و سپس تسهیلات خویش را در صورت صلاحدید و عدم چک های برگشتی و معوقات بانکی به آن ها اعطاء سازند. بنابراین آمار و ارقام دقیق ارائه شده در این شرکت ها می تواند به نظام بانکی در اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات بانکی کمک کند.

معرفی شرکت اعتبار سنجی Global credit rating

استعلام معوقات بانکی با کد ملی

معرفی شرکت اعتبارسنجی  Global credit rating

یکی از شرکت هایی که در زمینه اعتبارسنجی افراد حقیقی و حقوقی سال ها مشغول به فعالیت است؛ شرکت اعتبارسنجی  Global credit ratingمی باشد که با نام اختصاری GCR نیز از آن یاد می شود. این شرکت اعتبارسنجی که بر حسب فاکتورها و معیارهای خاص خود افراد مختلف را اعتبارسنجی می کند تا به نوعی عصای دست نظام بانکداری به حساب آید؛ فعالیت خویش را در سال 1996 در ابتدا به عنوان بازوی آفریقایی داف و فلپس در بورس اوراق بهادار نیویورک آغاز نمود. شرکت اعتبارسنجی نامبرده شده در همان بدو تاسیس توانست خیلی زود جای پای خود را قرص کند تا شاهد رشد سریع و چشمگیری از آن باشیم. دیری نپایید که شرکت اعتبارسنجی  Global credit rating توانست خود را به عنوان یکی از پیشرو ترین و بهترین آژانس های رتبه بندی در آفریقا معرفی سازد و کم کم آوازه جهانی را در این حوزه کاری برای کسب کند. بنابراین امروزه شرکت اعتبارسنجی نامبرده شده را به عنوان یکی از شرکت های مطرح در اقصاء نقاط دنیا در زمینه اعتبارسنجی و دادن رتبه اعتباری به افراد حقیقی و حقوقی مختلف می شناسند که بر حسب فاکتورهای لازم در این زمینه به افراد مختلف رتبه اعتباری درخور نام و شخصیت آن ها با توجه به رفتارهای اقتصادی آن ها اعطاء می کند. بنابراین با توجه به شهرت این شرکت در دنیا و نتایج دقیق و منضبط آن ها می توان به عینه شرکت مورد نظر را به عنوان یکی از بهترین و کارآمدترین شرکت های اعتبارسنجی به حساب آورد که نظام بانکداری توانسته است به نتایج به دست آمده از این شرکت اعتبار سنجی به خوبی اطمینان حاصل کند.

اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات بانکی با توجه به نظام رتبه بندی

با توجه به این مسئله که امروزه در شرکت اعتبارسنجی  Global credit ratingاشخاص حقیقی و حقوقی را رتبه بندی می کنند؛ در صورتی که هر یک از این افراد بخواهند تسهیلاتی را از بانک ها دریافت نمایند؛ بانک ها پس از استعلام معوقات بانکی و بررسی رتبه اعتباری آن ها رای به اعطاء یا عدم اعطای تسهیلات بانکی به این دسته از افراد می زند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.