رتبه بندی افراد حقوقی

امروزه نه تنها افراد حقیقی، بلکه افراد حقوقی و صاحب شرکت ها و سازمان های خاص نیز از طریق شرکت اعتبارسنجی مورد سنجش و ارزیابی واقع می گردند تا به این منظور با دریافت نمره اعتباری یا امتیاز اعتباری خود پس از اعتبار سنجی بتوانند رتبه بندی اعتباری خود را در قیاس با سایر مراکز مالی و شرکت های دیگر مورد سنجش قرار داده تا متوجه جایگاه خود و جایگاه شرکت های رقیب خود گردند. دادن نمره اعتباری پس از رتبه بندی اعتباری این شرکت ها به منزله این می باشد که شما می توانید با کسب این رتبه اعتباری که برای خود به دست آورده اید، برای سرمایه گذاری های آتی شرکت خویش بتوانید همچنان از تسهیلات بانکی به منظور توسعه و تولید محصولات جدید خود همت بگمارید و از وجود تمامی آن ها بهره مند گردید. بنابراین وجود رتبه بندی اعتباری و امتیاز اعتباری شرکت ها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. به این صورت که اگر شرکتی در نظام رتبه بندی اعتباری در یکی از شرکت های اعتبارسنجی مختلف نتواند رتبه اعتباری یا امتیاز اعتباری شایان توجهی را کسب کند و با بالا آوردن بدهی ها و تاخیر در بازپرداخت اقساط و بدهی های خویش از خود فردی بدحساب ساخته باشد، دیگر نمی تواند برای تامین بخشی از نیازهای خود برای سرمایه گذاری در بخش های خاص روی تسهیلات بانکی حسابی باز کند. این در حالی است که شرکت های خوش حساب که دارای امتیاز اعتباری مناسبی در رتبه بندی اعتباری هستند، می توانند همچنان از این تسهیلات بهره مند گردند و با سرمایه گذاری های مختلف و متعدد برای شرکت خویش درآمدزایی نمایند.

رتبه بندی اعتباری مراکز مالی جهان با توجه به رتبه اعتباری و عوامل آن

رتبه بندی اعتباری شرکت ها

رتبه بندی مراکز مالی جهان با توجه به امتیاز اعتباری و عوامل آن

مراکز مالی جهان به عنوان افراد حقوقی صاحب شرکت ها و سازمان های خاص با توجه به عملکرد سازمانی خود می توانند در سامانه اعتبار سنجی از امتیاز اعتباری مختلفی بهره مند شوند و با دریافت یک امتیاز اعتباری یا رتبه اعتباری خاص از تسهیلات بانکی بهره مند شوند. در این بین شرکت های اعتبارسنجی مختلف و متعددی در سطح جهان وجود دارند که این گونه از شرکت ها با توجه به اعمال سختگیری های خاص خود و پارامتر و مولفه های مورد توجه و اهتمام خود رو به رتبه بندی اعتباری مراکز مالی جهان می آورند تا با توجه به این مولفه ها و پارامترهای گوناگون به شرکت ها و مراکز مالی مختلف در داخل و خارج از ایران آن ها را در چارچوب رتبه بندی اعتباری قرار داده و به هر یک از آن ها یک امتیاز اعتباری خاص خود را بدهند. این نکته را باید در نظر داشت که پارامترهای مورد اجرا در هر یک از این شرکت های اعتبار سنجی ممکن است با سایر شرکت های دیگر متفاوت و مختلف باشد ولی آن چیزی که در نهایت مورد توجه قرار می گیرد، بررسی عملکرد سازمان ها یا شرکت های مختلف با توجه به تاخیر یا دیرکرد در بازپرداخت بدهی های خویش یا به اصطلاح خوش حسابی یا بد حسابی آن هاست که شرکت های اعتبارسنجی بر حسب آن ها یک امتیاز اعتباری به شرکت ها داده و آن ها را بر اساس چارچوب بندی های خاص خود رتبه بندی اعتباری می کنند.

نظر خود را راجع به این مقاله بنویسید.

نظری ثبت نشده است
اولین نظر را شما ثبت کنید.
خودت رو اهلیت سنجی کن !
سامانه اعتبارسنجی آیس
با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خودت و یا دیگران ( البته با تائید خود شخص ) می توانید با چند کلیک ،گزارش اعتباری خود شامل تسهیلات دریافتی ، وجود یا عدم وجود چک برگشتی ،و ضمانتهایی را که برای شخص دیگری انجام شده است را مشاهده کنید.